Sida 1 av 1

Postat: mån 16 apr 2007, 12:04
av mawno
En av de absolut coolaste fantasy världarna kommer att bli mmorpg. Dessutom är det folket bakom Dark age of camelot som står för utvecklingen.

http://www.warhammeronline.com

Någon annan som är sugen på att börja lira detta när det kommer?

Postat: mån 16 apr 2007, 13:59
av wyrmer
Får se hur biten av LOTRO jag kommer att vara då, men visst är jag sugen. DAoC var ett väldigt bra system, iaf för pvp.

Postat: tis 17 apr 2007, 12:44
av kombat
kommer till 99% chans att prova det iaf goblin shaman eller orc choppa kommer jag lira

Postat: ons 18 apr 2007, 19:40
av Mordlust
Jag är sugen.

Postat: ons 18 apr 2007, 19:59
av Elrik
Jo, det verkar tufft.

Re: Warhammer online

Postat: sön 23 sep 2007, 18:01
av wyrmer
Nu närmar sig släppet med stormsteg.

En liten film för er som är intresserade.
http://war.curse.com/videos/details/575/

Jag vet dock inte hur sugen jag är längre. Spelet verkar inte så kul som jag hade förväntat mig, samtidigt som grafiken är ganska kass. Jag är också skeptisk till kycklingarna...

Re: Warhammer online

Postat: tor 27 sep 2007, 18:26
av mawno
Småtrist film. Det jag har sett av grafiken var dock sjukt mkt bättre än på filmen. tex finns det väll inte med några lightning effects i betan?
Kycklingarna är väll... ptja kanske inte så balla rent visuellt men om dom fyller sitt syfte så är jag för.

Re: Warhammer online

Postat: sön 30 mar 2008, 16:58
av wyrmer
Warhammer Online Newsletter skrev:On the day we signed the agreement to license Warhammer from Games Workshop, I promised them that we would create a great and glorious game, a truly next-generation MMORPG. Today, I have news to report; we are going to delay the release of WAR until Fall 2008. While we do not expect this announcement to be met with fanfare and cheering crowds; the additional time will be spent hammering WAR into an even better game that it is today.

During the most recent phase of beta testing, two things have become clear. One was that our key innovations - Public Quests, Tome of Knowledge and Realm vs. Realm combat - were all coming along extremely well, as was the first stage of our innovative crafting system. The second, that the game would benefit from additional iteration time as well as adding a layer of polish or two. Fortunately, as part of Electronic Arts, we are able to do just that.

While I have no doubt that the community will experience a wide range of emotions over this decision, I urge you to remember one thing (and to keep the tar cold and the feathers on the birds), that our goal has never been to release a game by a certain date but to release a great Warhammer MMORPG. We have not wavered from this goal and with the full support of Games Workshop, GOA and Electronic Arts we intend to release a glorious next-generation MMORPG.

As always, I thank the community for its support, patronage and its patience.

Mark Jacobs
VP, GM EA Mythic
Alltid trist när intressanta spel blir försenade, men det är väl inte så mycket att göra åt saken.

Re: Warhammer online

Postat: mån 31 mar 2008, 09:02
av kombat
Blev inte särkilt chockad när jag läste att de var försenade var nästan väntat iaf den som väntar på nått gott... :)