Nya regler till pokerligan 2009?

Allting från poker till svälta räv.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Nya regler till pokerligan 2009?

Inlägg av bladerunner_35 »

Bild

yo,

har ju varit prat om att ändra reglerna en hel del inför 2009 och jag undrar hur det blir med det, det är inte särskilt lång tid kvar nu och det vore rätt bra om allt är klart (med tid för diskussion och omröstning) i tid till den 7 januari då det drar igång igen.

Saker jag vill se ändrade:
  • freezeout utan specialregler, åker du ut är du ute, spela tightare nästa gång...
  • uppdaterade nedskrivna regler att finna på anslagstavlan (dvs. inga mer snack om när vi ska splita/köra ihop borden)
  • 50 kr buy in
  • att pokern börjar på utsatt tid, det ska fortfarande gå att köpa in sig när som helst innan den fjärde blindsperioden har börjat men det har ibland blivit segt att vänta på eftersläntrare - 19.00 börjar det
...kan inte komma på något mer men det lär väl dyka upp. Kanske borde man öka antalet marker något men det lämnar jag åt pokersnillena att räkna ut.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: Nya regler till pokerligan 2009?

Inlägg av Abdul Alhazred »

om man är sen kan man ringa ner till lokalen och får då en plats lottad men man blindar ändå. Eftersom det bara är 25-50 i blinds kommer det max att kosta ett par hundra om man är lite sen.
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Nya regler till pokerligan 2009?

Inlägg av bladerunner_35 »

Abdul Alhazred skrev:om man är sen kan man ringa ner till lokalen och får då en plats lottad men man blindar ändå. Eftersom det bara är 25-50 i blinds kommer det max att kosta ett par hundra om man är lite sen.
Tycker jag låter utmärkt. Samtidigt har i alla fall jag upplevt att pokern har börjat senare och senare, nu var det ett tag sedan jag spelade så det kanske har blivit bättre.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar