Nya SL och nya spelare

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
The Trollslayer

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av The Trollslayer »

Eftersom jag inte är säker på att det funkar vid 16-17 för mig, så ska jag försöka vara nere på lokalen cirka 11, och stanna där så länge som möjligt.
Användarens profilbild
Hastur
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 11 nov 2008, 00:01
Namn: Carolina Pettersson
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Hastur »

Wow! det här är verkligen skitkrånglit :|
Jaja, ska vi försöka vara där innan då, och hoppas på att lokalen är öppen?
Jag kan vara där vid 11 iallafall....
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Skarpskytten »

Hastur skrev:Wow! det här är verkligen skitkrånglit :|
Jaja, ska vi försöka vara där innan då, och hoppas på att lokalen är öppen?
Jag kan vara där vid 11 iallafall....
Vi kommer att vara några från styrelsen som är där på söndag vid elva och fixar iordning inför årsmötet ...
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ignus »

Jag skulle gärna vara med i en grupp för nya spelare. Jag kan dyka upp på söndag i sådana fall.
Användarens profilbild
Hastur
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 11 nov 2008, 00:01
Namn: Carolina Pettersson
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Hastur »

Gör det!
Kul att det verkar vara många som vill vara med :)
Användarens profilbild
SgtReaper
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 20:48
Namn: Tobias Johannesson
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av SgtReaper »

Taget, jag ska försöka vara där till 11. hoppas bara jag hinner vakna tills dess :P
Användarens profilbild
Hastur
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 11 nov 2008, 00:01
Namn: Carolina Pettersson
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Hastur »

Jag har en känsla av att jag inte vaknade i rätt tid, och kommer en liten stund försent... (jag är sämst i världen på att komma i tid...)
The Trollslayer

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av The Trollslayer »

Hej! jag kan tyvärr inte dyka upp och förbereda inför rollspel som planerat imorgon. Ledsen för kort varsel! :(
Ni andra kanske skulle kunna göra det utan mig? :|
Användarens profilbild
ccw
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 11:20
Namn: Carl Cristian Arlock
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av ccw »

SgtReaper skrev:Tja

Även om tråden verkar ha varit död rätt så länge kan man ju alltid kolla om det finn någon där ute i mörkret som letar efter en spelare till sin spelgrupp. Har hyfsat mkt spel erfarenhet, Mest utav en tungt moddad version av Mutant Chronicles, men har även spelat lite Mutant:UA,GURPS,EON,Drakar och Demoner, Dungeons and Dragons, Göttedämerung och en del egen gjorda alster. Har varit SL i ett fåtal äventyr, men jobbar på att bli bättre.

\Tobbe

Jag hänger på Tobias på söndag och ser om det är något för mig, finns plats, blir medlem etc.

Har varit nere på dmf några gånger genom åren men aldrig blivit medlem. Kanske blir det nu då? :)

*vinkar till Ichi*

/ccw
High on life (and glue)
Användarens profilbild
Hastur
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 11 nov 2008, 00:01
Namn: Carolina Pettersson
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Hastur »

Okay, nya bud. Jag har fått jobb, i jönköping. Jag kommer därmed inte kunna vara med i kampanjen, jag kommer inte kunna spelleda och jag kommer inte kunna spela den 1 mars. =(
Så vi/ni måste smida nya spelplaner tror jag.

Om alla fortfarande vill spela mutant skulle jag kunna tänka komma ner på spelhelgen och spelleda ett scenario, långt eller kort, vilket ni vill om ni vill.

Men jag litar på att ni fixar att starta en spelgrupp utan mig (och då passar det ju bra att ccw hoppar in på min plats...)!
Användarens profilbild
SgtReaper
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 20:48
Namn: Tobias Johannesson
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av SgtReaper »

Det var ju tråkigt att höra, jag skulle tänka mig att köra(SL) en kampanj som jag sa innan eller om du känner dig sugen CC.
Min blir då i Mutant Chronicles.

\Tobbe
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ignus »

Ok. Nya bud. Vi träffas på söndag igen så kan vi planera för Mutant Chronicles istället.
The Trollslayer

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av The Trollslayer »

Tyvärr får jag nog ta och hoppa ur spelgruppen... Det funkar inte för mig... :cry:
Användarens profilbild
SgtReaper
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 20:48
Namn: Tobias Johannesson
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av SgtReaper »

Tänkte vara på DMF vid runt 14
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ignus »

Kommer ca 1430
Användarens profilbild
Guitarissimo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 11 mar 2009, 11:39
Namn: August Tenfält

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Guitarissimo »

Tjo, har spelat Dungeons & Dragons 3.5 i ett par år i min gamla stad, även provat på lite 4E och Vampire the Masquerade samt Eon. Jag letar efter en spelargrupp, eller spelare + SL för att bilda en, att lira med hyfsat regelbundet - helst något av ovanstående spel, men är öppen för förslag. Kan även tänka mig att vara SL, men är rätt oerfaren då jag haft en klippa till SL innan.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Guitarissimo skrev:Tjo, har spelat Dungeons & Dragons 3.5 i ett par år i min gamla stad, även provat på lite 4E och Vampire the Masquerade samt Eon. Jag letar efter en spelargrupp, eller spelare + SL för att bilda en, att lira med hyfsat regelbundet - helst något av ovanstående spel, men är öppen för förslag. Kan även tänka mig att vara SL, men är rätt oerfaren då jag haft en klippa till SL innan.
Välkommen till föreningen Guitarissimo. I vår förening finns det många spelare men ganska få spelledare, dock;nestorn inom D&D är Skarpskytten, han fick mig att gå från att hata spelet till att gilla det. Wyrmer och Elrik är andra D&D DMs. När det gäller Vampire så finns det många SL:s, tex Warholm, Mirwouk.

Vill du snabbt komma in i föreningen och börja lira så har jag ett råd:
Spelled själv något litet; det är lätt att hitta spelare på föreningen, då knyter du kontakter.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Guitarissimo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 11 mar 2009, 11:39
Namn: August Tenfält

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Guitarissimo »

Man får tacka för det snabba svaret, hade inte så höga förhoppningar när forumet verkade sisådär aktivt, hehe.

Kan nog kika på att spelleda nån liten kampanj, men någon ungefärlig siffra på hur många aktiva spelare det finns kanske? Lite svårt att få nån uppfattning om det mesta sköts öga mot öga istället för via forumen.

Men iaf, då letar jag spelare för en lågnivå-kampanj av D&D 3.5, preliminärt level 1-6. Inga cheesy karaktärer, vi håller det till så mycket core som möjligt. Om du är ny och behöver lite introduktionshjälp så hjälper jag mer än gärna till, har litteratur (på digital form, iaf). Mer detaljer kommer löpande. =)
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Guitarissimo skrev: Kan nog kika på att spelleda nån liten kampanj, men någon ungefärlig siffra på hur många aktiva spelare det finns kanske?
Jag skulle tippa att det finns ett dussintal personer som lirar D&D men många andra har lirat Star Wars D20. Det kanske finns ett femtiotal rollspelare på föreningen och kanske 7-8 riktigt aktiva Sls. Snacka med Ulvert eller Elrik när du är på lokalen, de har bra koll på "whos who".
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av applethief »

Hejhej

Jag har ett hål i min tillvaro lämpligt att fylla med lite rollspel. För det skulle jag behöva träffa lite spelare att spela med. Jag är inte främmande för att spela med i en kampanj, men jag spelleder också för husbehov. Har hållit på hyfsat länge och har drösvis (tre hyllmeter) rollspel, varav jag är beredd att spela/spelleda flera stycken. Är 30 år och har jobb men spelar gärna t.ex. varannan vecka en helgdag eller möjligtvis en vardag. Bor på gångavstånd från DMF och har gott om plats hemma för att organisera spelmöten.

Kan det här tänkas vara rätt forum att träffa lite lämpliga spelare?

Spel jag är intresserad av just nu:
Drakar och demoner 4.0
Drakar och demoner trudvang
Mutant UA
Blue planet
Sorcerer
Trail of Cthulhu
m.m

Har dessutom alltid gillat Ravenloft men har en viss avsky för DnD, funderar dock på att prova på... kanske.
Gillar Shadowrun men mina spelares karaktärer dör hela tiden så det är inte en så bra idé.

/Micke
Skriv svar