Nya SL och nya spelare

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Det finns mängder med folk som vill spela/spelleda. Möts om detta i denna tråd.

(Admin: Utmärkt! Sticky!)
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Bra idé till ny tråd. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Zozo

Inlägg av Zozo »

Jag vill spela!!!!! Är tyvärr en usel spelledare :(
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

I sommar kommer jag att "stötvis" spelleda Tatters of the King, en CoC-kampanj. Vissa spelare i min gamla grupp har företräde, men nya spelare får gärna anmäla intresse. Med stötvis menar jag att jag kommer att åka hem varannan/var tredje vecka och då vilja hålla två spelmöten.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Ludde Al-Khalifa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 11 apr 2007, 22:21
Namn: Ludwig Rosengren
Ort: Umm Qasr

Inlägg av Ludde Al-Khalifa »

Zozo skrev:Jag vill spela!!!!! Är tyvärr en usel spelledare :(
Jag funderar på att göra en westernkampanj. Jag har gott om tid i sommar men till hösten kommer jag inte att hinna mer. Vad säger du? Vi skulle också kunna luska upp en annan spelledare, det var länge sedan jag själv var spelare.
Zhain

Inlägg av Zhain »

jag vill också spela
har själv varit spelledare för Drakar och Demoner och Exalted
RedMattis

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av RedMattis »

Tjenare, jag är ny här och lite nyfiken på att rollspela i DMF, vad pågår, och var skulle man kunna tänkas gå med?

Jag har tidigare spelat Vampire the Masquarade, New World of Darkness+requiem, Eon och GURPS (min personliga favorit).
Jag har även snabbt provat på/läst, In Nomine, Werewolf (oWoD), Neotech och Buffy/Angel the roleplaying game.
Min favorit typ av genre/speltyp är action (inte nödvändigtvis våld & strid) och andra speltyper med lite cinematisk känsla.

Min egentliga passion inom rollspel är att spelleda, men att komma in som en spelledare låter inte som en speciellt god idé, dock kanske jag kan spelleda nån gång i framtiden om det finns intresse.

På sätt och vis är jag medlem i STHF (den studsande tärningens hobby förening), men det verkar inte hända så mycket på rollspelsfronten där för tillfället, så därför är jag här. :wink: Jag hoppas att mitt medlemskap i STHF inte borde bli något problem. Beroende på hur det går med DMF så kanske jag till och med konverterar och hoppar ur STHF, vem vet :wink:

Kort om mig? Jag är 19 år gammal och går på Polhem, jag har spelat rollspel till varierande grad sedan jag gick i sjätte klass
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Skarpskytten »

En bra idé, RedMattis, är att komma på vår stundande spelhelg (se annan tråd). Det är ett bra sätt att lära känna folk i föreningen.

Visst är det svårt att komma in i en förening direkt som spelledare, men å andra sidan brukar det vara fler som vill spela än som vill spelleda ...
RedMattis

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av RedMattis »

Sant Skarpskytten, vi får se hur det blir.
Jag ska ta och leta reda på tråden om spelhelgen som du sa nu :)
Edit: 29-30 september? Det ska nog fungera.
Användarens profilbild
yavanna
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 08:15
Namn: Anna Hansson

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av yavanna »

Kul med nya intresserade personer :). Folk som helst vill spelleda är det alltid ont om.

Om du skulle vilja testa lajv så är där ett Vampire-lajv (Masquarade) pågång, det finns en tråd under fliken lajv här på forumet med en länk till deras forum.

Att vara medlem i mer än en rollspelsförening innebär inga som helst problem. Eftersom många rollspels/lajvföreningar kräver att man är medlem för att delta även på enstaka arrangemang är det rätt vanligt att man är medlem i flera.
Användarens profilbild
Petterwass
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 11:47
Namn: Petter Wäss

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Petterwass »

Jag är ny i Lund och intresserad av att spela.
Jag har tidigare spelat: D&D 3.5, Feng Shui v.2, Star Wars d20 samt DoD 6 samt lite WFRP v.2
Jag har varit spelledare och skulle gärna vilja spela: Mutants and Masterminds 2ed samt Vampire The Requiem
Jag har läst och skulle mycket gärna vilja spela: Exalted 2ed

Är naturligtvis öppen för nya system också.

Om det finns någon grupp som söker en spelare så är jag ledig i stort sett alla dagar efter 16.00




-Petter Wäss
Petter_wass@hotmail.com
Senast redigerad av Petterwass den ons 19 sep 2007, 12:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Elrik »

Kul med nytt folk som letar sig hit.

Jag kommer nog att försöka få ihop en DnD-grupp lite halvsnart men skulle gärna spela något annat litet innan om några nya är intresserade..?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ichabod »

Ja, välkommen hit! Kul att ha fler rollspelare...

Jag planerar hålla nått 1-2 spelmötesintro till eon eller WoD nån gång när intresset dyker upp.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Sabbath »

Jag har varit ner på DMF några ggr och är riktigt ny på rollspel. Trots detta vill jag hitta en spelgrupp, typ av rollspel kvittar, helst något nårgorlunda verkligt. Detta betyder inte att världen ska vara verklig utan att men inte ska, t ex kunna hoppa upp på ett hus som är 100m högt utan att det står bestämt att karaktären kan det. Annars är jag öppen för allt, har kollat lite på Mutant och liknade.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Sabbath skrev:Trots detta vill jag hitta en spelgrupp, typ av rollspel kvittar, helst något nårgorlunda verkligt. Detta betyder inte att världen ska vara verklig utan att men inte ska, t ex kunna hoppa upp på ett hus som är 100m högt utan att det står bestämt att karaktären kan det. Annars är jag öppen för allt, har kollat lite på Mutant och liknade.
Kom ner till spelhelgen den 29-30 september för att träffa lite nytt folk... Jag hade talat med Ichabod, Arcturus, Ulvert och Johan L. på spelhelgen för att diskutera en grupp (alla dessa spelleder mkt)... Även Skarpskytten kan vara bra att tala med. Jag tror att samtliga kommer att närvara den 29-30 september...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Sabbath »

Finns det någonstans bilder på dessa personer? Jag känner nämligen ingen av dem och har svårt att tro att de presenterar sig med sitt forumsnamn.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ichabod »

Sabbath skrev:Finns det någonstans bilder på dessa personer? Jag känner nämligen ingen av dem och har svårt att tro att de presenterar sig med sitt forumsnamn.
Det kommer jag visst göra. Jag heter Ichabod... annars är det bara att fråga runt.:P

Leta efter den snyggaste så hittar du mig.
Bild
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Sabbath skrev:Finns det någonstans bilder på dessa personer? Jag känner nämligen ingen av dem och har svårt att tro att de presenterar sig med sitt forumsnamn.
Man kan ju fråga någon om vilka dessa personer är på spelhelgen... Det finns bilder på lokalen...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
RedMattis

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av RedMattis »

När ska vi ordna det här med rollspel? Kommer det vara ett möte för nya rollspelsgrupper och sådant?
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av wyrmer »

Det bildades minst en ny rollspelsgrupp under spelhelgen. Tanken var ju att potentiella spelare/spelledare skulle kunna träffas och bilda nya grupper under spelhelgen, vilket bevisligen också skedde. Jag vet inte hur många här från tråden som träffade nya spelare, men det hade kunnat vara kul om ni hade kunnat posta någon uppföljning så att vi kan se hur många av er som hittade nya grupper under spelhelgen.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Skriv svar