Nya SL och nya spelare

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Skarpskytten »

wyrmer skrev:Det bildades minst en ny rollspelsgrupp under spelhelgen.
Det är mycket bra! Vilka?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av wyrmer »

Skarpskytten skrev:
wyrmer skrev:Det bildades minst en ny rollspelsgrupp under spelhelgen.
Det är mycket bra! Vilka?
Jag vet inte exakt vilka spelare som ingår, men igår kväll sprang jag in i en av de nya som varit där under spelhelgen och han sa att han fått ihop en EON-grupp.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
yavanna
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 08:15
Namn: Anna Hansson

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av yavanna »

Det var nog de killarna jag höll lajv för om du vet vilka det var.
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av wyrmer »

Det är mycket möjligt. De verkade ha haft kul iaf, så ditt arrangemang verkade uppskattat.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

RedMattis skrev:När ska vi ordna det här med rollspel? Kommer det vara ett möte för nya rollspelsgrupper och sådant?
Yavanna är en person som du borde ta kontakt med: hon har försökt komma in i olika rollspelsgrupper och jag tror att hon är en tjej som är driftig och vettig... och vill lira... Om du vill dra igång en träff för nya spelare så hjälper jag dig gärna med att arrangera ett sådant möte. Säg en lördag runt 13.00 om ett par veckor när du kan, så fixar vi ett sånt...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av bladerunner_35 »

Vi håller precis på att starta upp en Noirkrönika. Vi är just nu tre tre spelare och en spelledare med en fjärde plats uppbokad (spelaren kommer börja först om några månader pga en arbetsplatsolycka). Vi tar gärna emot en eller max två spelare till om någon vill spela men inte hittar spelgrupp. För den hugade finns det några saker att betänka vad gäller vår spelgrupp:

1. På grund av tidsbrist kommer vi enbart spela ungefär en lördag per månad!

2. Noir är ett typiskt så kallat "moget" spel med mörka undertoner; tänk ångestladdade historier och i allmänhet det som karaktäriserar de sämsta sidorna av den mänskliga rasen. Vi spelar naturligtvis för att ha roligt och kommer inte vältra oss i diverse hemskheter "bara för att" men mycket av spelandet kommer ändå kretsa kring dylikt mörker. För den som inte känner till Noir tänk Kult.

3. Eftersom det är ganska roligt att ta kål på fantasimotståndare kommer vi även att strida en hel del, krönikan börjar exempelvis på Östfronten mitt under brinnande krig.

4. Noir handlar även mycket om karaktärsspel (återigen som Kult).

Kontakta mig för frågor.

Med det sagt är vi trots allt ganska trevliga killar, välkommen den som törs. Förövrigt kommer vi ha ett första möte på lokalen ungefär 12.30 och framåt nu på lördag (13/10). Någon från trusten får gärna komma och inkassera en handfull kalla zovriner från några av våra spelare då jag lurat dem att bli medlemmar (dårar!).

/björn

Ändrat på begäran - så att inte vårt illustra forum skall dyka upp vid alla möjliga sökningar på internet.
Senast redigerad av bladerunner_35 den tis 09 okt 2007, 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Skarpskytten »

bladerunner_35 skrev: Någon från trusten får gärna komma och inkassera en handfull kalla zovriner från några av våra spelare då jag lurat dem att bli medlemmar (dårar!). /björn
"Fly, dårar, fly", som Gandalf ska ha sagt en gång. Jag ska försöka komma ner och lura dem på deras pengar.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Elrik »

Skarpskytten skrev:
bladerunner_35 skrev: Någon från trusten får gärna komma och inkassera en handfull kalla zovriner från några av våra spelare då jag lurat dem att bli medlemmar (dårar!). /björn
"Fly, dårar, fly", som Gandalf ska ha sagt en gång. Jag ska försöka komma ner och lura dem på deras pengar.
Du är ju den av oss som är mest lik Gandalf... i alla fall åldersmässigt...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev:Du är ju den av oss som är mest lik Gandalf... i alla fall åldersmässigt...
Och i coola magiska krafter ... undrar om Gandalf hade en lika kass kista som jag. Tolkien säger inget om det, tror jag.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Elrik »

Vad består dina coola magiska krafter i? Förvisso kunde ju Gandalf inte göra mer än blåsa magiska rökringar (check) och tända eld på pinnar och kottar...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Skarpskytten »

Off-topic varning! Men det var ju jag som började ... :oops:

Som sagt, jag ska dra ner på lördag och tala med bladerunner_35s rekryter.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
RedMattis

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av RedMattis »

Som tillfälligt sysslolös* spelledare kan jag väl lika gärna skriva upp de olika kampanjplaner jag har.
*Jag är med som spelare i en annan grupp, men aktiviten verkar ganska låg, och jag tror inte det borde bli något problem att köra något vid sidan om.
Jag kör huvudsakligen rollspelssystemet GURPS, vilket är ett system där rollpersoner (i grund och botten) i systemsynpungt upgörs av färdigheter och speciella fördelar (och nackdelar!). Systemet är inte nivå baserat.
Hur som helst så har jag två (tre?) typer av settings planerade i hyffsad detalj, så jag kan slänga en snabb förklaring till dem och se om någon är intresserad av att hänga på någon gång i framtiden.

Destiny
Destiny är en ganska klassisk Fantasy värld med i stort sätt allt man kan tänkas vänta sig i en Fantasy värld. Dock är den största delen skapad av mig själv, så spelare kan inte släppa garden, saker kan fungera ganska annorlunda från vad som kan väntas.
Spelarna startar enligt planerna som fattiga eller otursdrabbad figurer i ett land kallat Emperiet. Karaktärerna (för att klara sig igenom dagen?) har bestämmt sig för att skriva upp sig som professionella äventyrare i hopp om att försörja sig (eller kanske uträtta stordåd, det är upp till dig som spelare). Professionell äventyrare är dock inte mycket mer änn springpojke med ett fancy namn i de flesta fallen, men vissa skapar bygger upp ett rykte...

Twilight World
En uppdatera och nästan totalt omgjord variant av en gammal setting. Detta är en modern mörk fantasy med många skräck element.
Settingen i sig är en ganska komplex, men kan liknas vid World of Darkness (vilket säger ungefär ingenting)

...egentligen finns det också en tredje setting. den så kallade Change. Detta är en (delvis ganska mörk) superhjälte setting satt cirka femtio år in i framtiden efter en mystisk olycka som reducerade flera länder, bland annat USA till en radioaktiv öken... Än har det dock inte börjat på riktigt, och exakt vad som kommer hända får ni se om kampanjen börjar köras.
Dock har jag aldrig tidigare kört en SUPERS kampanj, så det är en ganska exprementel kampanj.

Slutligen vill jag lägga till att förutom att jag kan anpassa kampanjerna lite för att passa spelarnas stil så är jag också öppen för andra idéer till vad som kan köras.
Om du är intresserad så kontakta gärna mig. Min e-mail (& MSN) är redmattis@hotmail.com
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

RedMattis skrev:Om du är intresserad så kontakta gärna mig. Min e-mail (& MSN) är redmattis@hotmail.com
Kom ner till Spelhelgen den 17/11 kl. 14.00 så ska jag se ifall jag kan introducera dig till potentiella spelare.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
RedMattis

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av RedMattis »

Godeye skrev:
RedMattis skrev:Om du är intresserad så kontakta gärna mig. Min e-mail (& MSN) är redmattis@hotmail.com
Kom ner till Spelhelgen den 17/11 kl. 14.00 så ska jag se ifall jag kan introducera dig till potentiella spelare.
Ok, jag ska försöka ta mig dit. Tack. :)
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Alla som är intresserade av att knyta nya spelarkontakter kan komma ner på spelhelgen, den 17/11 kl. 14.00. Då kommer vi att ha en Spelardate. Se spelhelgstråden.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Zekrish
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 28 jul 2007, 13:59
Namn: Johan Nikula IV

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Zekrish »

Hallå hallå!!

Namnet var Johan och jag är intresserad för det mesta i rollspels väg! Har en ganska stor erfarenhet av rollspel men ahr dessvärre legat av mig. 16 bast gammal och glad för vilken grupp som helst :P

MVH Johan
Let me introduce to you: The Tulip Sniper!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Zekrish skrev:Hallå hallå!!

Namnet var Johan och jag är intresserad för det mesta i rollspels väg! Har en ganska stor erfarenhet av rollspel men ahr dessvärre legat av mig. 16 bast gammal och glad för vilken grupp som helst :P

MVH Johan
Hej Johan!

Kom ner på lördag (17:e), så snackar vi!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Ludde Al-Khalifa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 11 apr 2007, 22:21
Namn: Ludwig Rosengren
Ort: Umm Qasr

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ludde Al-Khalifa »

Får jag också vara med på lördag? Jag skulle gärna spela med på någonting. I somras spelade jag en kvinna med burkha!
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ichabod »

Ludde Al-Khalifa skrev:I somras spelade jag en kvinna med burkha!
Coolt, det går ju tilloch med att lajva.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Godeye »

Ludde Al-Khalifa skrev:Får jag också vara med på lördag? Jag skulle gärna spela med på någonting. I somras spelade jag en kvinna med burkha!
Sorry, Ludde. Jag missade dig men kom ner på Spelhelgen, så kan jag höra din historia om den förrädiske mexikanaren, den försupne irländaren och rymd-drabanten igen (för tredje gången)...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Skriv svar