Nya SL och nya spelare

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Pupachubby

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Pupachubby »

Hej hej!

Jag skulle vilja börja rollspela igen efter en lång, lång paus!
Hörde från en vän att ni är de största, bästa och vackraste.

Eller, hon sa aldrig vackraste, men det kan säkert vara så :roll:

Jag har bara spelat drakar och demoner, men jag lär mig snabbt...

Vill gärna komma igång att spela!

Jag hade gärna velat vara med och spela med dig t.ex. guitarissimo, fast det kanske är lite försent nu!
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Yote »

Jag tror det enklaste för er båda ovan vore att komma ner till lokalen och tittat runt, se vilka grupper som har öppningar alternativt prata med folk och se ifall någon känner för att köra något nytt.

Jag vet att t ex Mattias har startat nya Vampire grupper med nytt folk på lokalen, och andra har börjat spelleda nya människor i spel som de redan har spellett ett tag.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Narek »

22 årig man som spelat i 8 år, letar efter en spelgrupp. Har inget emot att spela med nybörjare, så länge fokus är på att rollspela. Kan spelleda också, men eftersom jag är perfektionist tar det lång tid att få ihop en kampanj. Kommer nog ha något episkt på gång till vintern iaf :)

Vill spela:
T/CoC
Noir
Coriolis
Mutant
Indie, Hammaren & Trollspöet, Höstdimma, Matine osv.

Generisk fantasy går också bra, men föredrar enklare system.
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Epaminondas »

Jag och min kompis letar efter en spelgrupp att gå med i eller bilda. VI är båda nybörjare, vi har spelat ett par gånger innan på dmf men kan nog 'ndå klassas som nybörjare. Spel vi kan tänka oss att spela är:

World of Darkness (Vampire/Changeling)
Drakar och Demoner 6
Mutant

Vi kan tänka oss att spela andra spel också, men dessa är de spel vi kan och helst spelar.
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av applethief »

Om vi summerar de senaste rollspelsintressenterna på forumet borde vi kunna få ihop en spelgrupp. Eller vad säger ni Epaminondas, Narek och Pupachubby.

/Micke
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ignus »

Jag skulle kunna tänka mig att vara med ifall det blir en spelgrupp.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Narek »

Jag har blivit inbjuden till Jens Mutant-grupp som spelar på Torsdagar. Men en grupp till kan jag helt klart klämma in!
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Epaminondas »

Det låter alldeles utmärkt. Frågan är väl bara vem som ska spelleda, och vilket system vi ska köra. Personligen är jag ganska sugen på WoD, men jag vet inte hur det är med er andra?
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av applethief »

Jag tror att det löser sig men att steg ett är att träffas och prata lite. Antingen kommer vi fram till något eller så gör vi det inte.

Jag föreslår att vi träffas på DMFs lokal nästa vecka. Nu vet inte jag så noga men om det är öppet då föreslår jag söndag klockan 15.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Narek »

Måndagar 18.00 - Figurspelskväll. Kom ner och spela, bygg eller måla.
Onsdagar 19.00 - Pokerkväll.
Torsdagar 18.00 - Brädspelskväll.
Lördagar 13.00 - Brädspel och mer spel.
Brukar det vara öppet mer än det? Dumt att chansa om ingen har nyckel. Kan vi säga lördag istället?
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av kombat »

Dmf brukar vara öppet varje kväll mer eller mindre men du kan ju alltid ringa ner 046-151819 och höra.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av applethief »

Okej, men då säger vi lördag istället då, klockan tre.
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Ignus »

Lördag den 5/9?
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Narek »

Ja, det är planen. Är vi 3 nu då?
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Epaminondas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 22:45
Namn: Fabian Danielsson

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Epaminondas »

Ni kan räkna mig som två ;), så det blir väl 4 då. Lördag klockan 3 låter bra, tror inte jag gör något då. Ska höra med min polare.

EDIT: Han kunde inte, men han sa att han är med på vad som helst och att vi kan besluta något utan honom.
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av applethief »

Då ses vi imorgon klockan 3. Ni kanske känner varandra, men jag tar med min dator så det bör vara lätt att se mig i alla fall. Det lysande äpplet syns på gott håll.

Ses
Micke
Användarens profilbild
Adrian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 20 nov 2009, 15:31
Namn: Jakob Thomasson

Mutan :UA, Drakar och Demoner?

Inlägg av Adrian »

Tjenare!
Började plugga här i Lund nyligen, grymt sugen på att börja lira igen!
Är det någon spelgrupp som känner att de kan få plats med en till person så hör av er!

För övrigt är jag 20 år gammal, har spelat i ca 3-4 år.
Spel jag har spelat: Mutant, Drakar och Demoner, Dark Heresy, D&D, WoD mm.

De spel jag är mest intresserad av är Mutant, men Drakar och Demoner hade funkat med.
nr: 0701400662
/ Jakob
Användarens profilbild
Lorsa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:57
Namn: Samuel Eriksson

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Lorsa »

Goddag kära DMF'are.

Jag var och besökte er källarlokal idag, måste säga att det kändes lite som en spelhimmel, och en av de tre som utnyttjade datorerna (tror hans namn var Filip (stavning osäker)) rekommenderade att jag nyttjade detta forum för kontakt.

Min fråga är således; finns det någon rollspelspelgrupp som behöver alternativt har plats för en spelare till? Jag är nyinflyttad till Lund och för närvarande har jag bara möjlighet att spela rollspel under loven då jag oftast beger mig hem till Kalmar och träffar mina gamla vänner (som inte heller bor i Kalmar längre). Detta är inte riktigt tillräckligt för att stilla mitt intresse. Således hoppas jag att någonstans i DMF finns en grupp för mig.

För att göra det hela lite mer komplicerat är det tre dagar som kan bli svårt att träffas på för mig på grund av att den hemska online-demonen har kidnappat mig. Ja, jag är en World of Warcraft spelare och råkar vara med i Hordes bästa guild på Argent Dawn och kommer inte att sluta riktigt än. Dessa dagar är tisdag, torsdag samt söndag. Har ni en spelgrupp som träffas på någon av dessa dagar är det hemskt synd, men säg gärna till hur eller hur så att jag har en möjligthet att fundera på om det är värt att skippa raids då och då. Måndagar, onsdagar och så är för tillfället lediga.

Jag tänker inte berätta vad jag har spelat, för jag anser det ganska irrelevant. Däremot ska jag berätta att jag spelat rollspel i snart 16 år, och därför kommit förbi den första munchkin "jag vill vara bäst" hack 'n slash utan karaktärsutveckling och rollspelande perioden som jag tror präglar de flesta under tidiga rollspelsår (no offense, feel free to prove me wrong). Men jag är inte heller någon slags arrogant rollspel-framför-allt emo-mes. Action och coola fighter har sin plats i alla rollspel, men utan inlevelse i karaktärer och rollspelsinteraktion kan man lika gärna spela... tja World of Warcraft.

Hursom, jag är en flexibel person som inte stjäler plats från andra utan anser att alla ska fin sin lika plats i rampljuset och i spelet (och att det är spelledarens ansvar att se till att så sker om någon spelare inte klarar av det). Jag har gjort många olika sorters karaktärer och har alltid ansett att man vid karaktärsskapande ska se till att rollpersonerna faktiskt vill umgås med varandra. Alltför många gånger har jag sett någon gå helt emot strömmen vilket bara gjort att de andras rollpersoner undrar varför i hela friden de hänger med den egoistiska idioten egentligen.

Så, finns det någon grupp som vill testa på mig, eller låta mig testa på er? Jag lovar ni inte kommer ångra er.

P.S. Ett rollspelstips jag testat på under hösten (eller snarare en helg i oktober samt jullovet); Serenity the roleplaying game. Baserat på Sci-fi serien Firefly och den efterföljande filmen, Serenity är ett enligt mig ett intressant sci-fi spel som närmast kan liknas med gamla Traveller fast med mer fokus på karaktärerna och dess strävan efter att överleva än att skaffa sig prestige. Flyg runt i ett rymdskepp och skjut folk med en sex-skjutare. Kan det bli fel?
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av applethief »

Vi är en spelgrupp som skulle behöva en spelare till. Jag ska precis till att dra igång en liten kampanj i Trail of Cthulhu. Det är Call of Cthulhu men med Gumshoes regelsystem som är specialkonstruerat för undersökande äventyr i stil med tv-serierna CSI och House, fast nu med bhyakees och shoggoths förstås.

Karaktärerna kommer att tillhöra polisen eller Buereau of Investigation eller ha anknutna funktioner och kampanjens huvuddel utspelas i New York. Hittills har vi en patrullpolis, en obducent och en psykolog. Karaktärsskapandet sker nu på söndag (den 17:e) och vi spelar också på söndagseftermiddagar, -kvällar.

Om du är intresserad kan du höra av dig till mig.
Användarens profilbild
Zekrish
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 28 jul 2007, 13:59
Namn: Johan Nikula IV

Re: Nya SL och nya spelare

Inlägg av Zekrish »

Jag kan tänka mig 1(en) spelare till till min kult/WoD kampanj... Någon frivillig?
Let me introduce to you: The Tulip Sniper!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
Skriv svar