Åldersgräns?

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Mor är rar

Inlägg av Mor är rar »

Hej,

har ni någon åldersgräns för era aktiviteter?
Min 10-åriga son uppvisar tendenser till spel-intresse och då kan man ju fråga sig(och er) om han bör växa till sig lite, eller om ni tar emot så unga medlemmar?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Bizarro skrev:Däremot kan jag tala om att föreningen är uttalad gymnasial/student och uppåt i ålder, -lika barn leka bäst-, så frågan är hur mycket han får ut av att vara med vilket jag inte kan sia om.
Helt rätt. Vilket/vilka slag spel är han intresserad av? Har han några kompisar som är intresserad av samma spel?

Det vi kan erbjuda är saker som rum att spela i, terräng till figurspel, biosalong, xbox.

Däremot tveksamt om någon av några nuvarande medlemmar (som mer eller mindre alla går på gymnasiet eller är äldre) kommer att vara så intresserade av att spela med honom. Men om det går så kom ned under helgen och titta på vår verkasamhet. (Se tråden "Spelhelg" på forumet för mer info).
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Mor är rar

Inlägg av Mor är rar »

Jaha, nä det låter ju inte så fantastiskt...det finns säkert andra platser (i Malmö kanske?) där "barnen" är i hans ålder...vilket spel han är intresserad av vet jag inte, förutom online-spel som "Runescape", "Dofus" och "Hero online"...och medeltid. Varken han eller jag har någon inblick i vad som spelas på rollspelsklubbar egentligen. Det är mer att han vill utforska detta.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Mor är rar skrev:Jaha, nä det låter ju inte så fantastiskt...
Vi är en ideell förening. Det betyder att vi ser till att hålla med lokal, spel, terräng och annat, men inte att vi i egenskap av förening arrangerar särskilt mycket verksamhet. Verksamheten får medlemmarna hålla i själva.

Men om han har några kompisar som kan tänka sig att spela rollspel eller figurspel, så kanske styrelsen skulle kunna arrangera något? Jag sitter själv inte i styrelsen och är för (själv)upptagen för att kunna arrangera något för dem.
Mor är rar skrev:Varken han eller jag har någon inblick i vad som spelas på rollspelsklubbar egentligen. Det är mer att han vill utforska detta.
Jag föreslår att styrelsen eller Trusten arrangerar en visning av föreningen och vår verksamhet för pojken och hans mor! Ett sådant tillfälle att få en ung medlem bör inte försittas!
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Skriv svar