Spelhelg 29-31 maj

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Spelhelg 29-31 maj

Inlägg av Godeye »

Hej gamers!

I slutet av maj kommer DMFs nästa minikonvent att gå av stapeln. Vi spelar spel i alla dess upptänkliga former, det mesta under ganska oordnade former. Det mesta i nedanstående spelschema är av dropin-karaktär. Spelhelgerna är ett bra tillfälle att möta andra spelare, formera spelgrupper eller bara att ha trevligt på.

Alla arrangemang utom pokern på Spelhelgen är gratis och även icke-medlemmar är välkomna. Under Spelhelgen så kommer det finnas ett antal arrangörer som besvarar eventuella frågor och lotsar besökare rätt. Har du något kul spel, scenario eller diorama så ta med det till Spelhelgen och förevisa det.

Schemalagda aktiviteter:

Fredag

19.00- Poker Arrangör: Abdul.
Texas no limit hold´em. 100 kronor i insats.
Obs! 18-års gräns!

Lördag

13.00-18.00 Brädspelsbar Drop-inspel; spela något av våra många bräd- och strategispel. Arrangörer: Wyrmer och Arkhan.
13.00- 40K-turnering Arrangör: Arne B.
Det blir 40k in 40 minutes. Reglerna för listor är:

Max 400 poäng.
Minst ett troop choice.
Max en HQ.
Inget får ha mer än två wounds.
Inga specialkaraktärer.
Inga 2+ saves.
Inga fordon med totalt AV (fram, en sida, bak) högre än 33.
Inga ordnance templates.

Tre olika uppdrag med poängsamlande, högst poäng efter tre partier vinner. För folk som är nyfikna att prova finns det arméer att låna, man får plocka vad man vill ur mina (Anders) eldar och vad som finns kvar av mina tau efter att jag gjort min lista. Det finns säkert andra som är villiga att låna ut också.
13.00- Secrets of the third reich Arrangör: Kulturkommissariatet.

"Keep it tight

Rackley hated his mask. It was hot, it made him sweat, gave him headaches, and the lenses were always fogged. Carrying a BAR around didn't help any, either. It was a heavy piece of iron... but he wouldn't do without it. More GIs were carrying automatic weapons now that the zombie gas created enemies that were hard to take down. His assistant gunner, his "mule" as he liked to call him - more because of his brains than his strength -, hated wearing his. New to the theater, the kid had not seen the horrors created by the new gas. Rackley was always after him to keep the seals tight, even during drills.

Their platoon had been sent to clear a small deserted village to their rear. Moving through one of the destroyed buildings, Rackley heard a clattering sound behind him and turned to see the "mule" spinning in a circle and then falling to the ground. The kid's feet hammered against the wooden floor and he grasped his throat with both hands before ripping his mask off with a sudden jerk. Rackley watched him with disgust, then put a bullet into his head. He waited for a few minutes, and then when it looked like the corpse was going to start moving again, he fired the rest of the clip into the newly awakened zombie....

"I told ya kid... keep it tight...."

The year is 1949. The world that you remember has never existed, history has been twisted and corrupted. The Second World War still rages. This world is a blasted wasteland, pockmarked by the scars of an atomic war. The very air we breathe is a contagion.

Welcome to the world of....Secrets of the Third Reich."

14.00-Achtung - Panzer! Arrangör: Elrik.
Italien -43. Sherman mot Panzer IV F. Stridsvagnsduell.
Tre (eller fyra) personer tar plats i varje stridsvagn och det enda det går ut på är att skjuta sönder motståndaren. Och se upp för fiendens infanteri. Realtidsspel med ganska lätta regler.

Blue Max Arrangör: Mordachai.
Några enkla uppdragsscenarior för att ge intresserade spelare en möjlighet att lära sig spelet och eventuellt få lite erfarenhet på sina piloter (om de överlever vill säga) för att avsluta med ett "midnight mission" scenario med en förenklad version av fog of war. För mer info, se: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Max_(board_game)



Kubbturnering. Arrangeras om vädret tillåter det av Ulvert.

18.30- Grillning Om vädret tillåter det så grillar vi. Alla arrangörer bjuds på mat. Övriga får ta med eget att grilla.


Söndag

Budweisser Cup 1832

Arrangör: Skarpskytten.

Anmälan att delta i BC 1832 skall äga rum senast 30 april.

Detta går till så här. NML och KGL-lag kan vara med i BC. Alla figurer måste dock vara målade för att ett lag få vara med i BC.

Precis som förra säsongen kommer en eller flera kvalomgångar att spelas veckorna innan BC om fler än åtta lag anmäler sig.

För att undvika att folk sitter och tittar på andra lags TV, köper extra spelare och coaching staff och så vidare för att maxa ut sitt TV går anmälan till som följer. Skicka in anmälan till (endast) mig med att du vill vara med och med det TV ditt lag kommer att ha när BC spelas. Först när anmälningstiden går ut kommer vilka lag som är anmälda, deras TV och vilka som måste kvala att postas på hemsidan. Anstånd ges med att uppdatera laget i BOLLBASEN till detta TV tills efter att anmälningstiden har gått ut. Senast den 24.00 5 maj ska dock alla lag vara helt uppdaterade i BOLLBASEN och därefter får inga som helst förändringar i lagen äga rum. Det utsende lagen har 00.01 6 maj är det utseende de kommer att ha när de spelar sin första match i BC, vare sig det är en kvalmatch eller en riktig match.

Budweisser Cup 1832 kommer att spelas klart 31 maj. Här kommer schemat.

09.30 Samling, lottning och uppställning
10.00-13.00 Omgång Ett
13.00-14.00 Mat
14.00-17.00 Semifinaler
17.00-17.30 Mat
17.30-20.30 Final

Anmäl dig inte om du inte helt säkert kommer och inte helt säkert kan vara med hela dagen!

Och se till och avanmäla dig om du kommer på att du inte kan!

För att detta ska funka gäller följande:
*Fyraminutersregeln skall användas, även av spelare som mig, som avskyr den.
*Om en match inte börjar i tid, blir den spelare som inte sitter vid ett färdigt spelbräde med sin modeller framme av med ett reroll för varje påbörjade fem minuters försening. Om kl är 10.01 och du inte sitter vid ditt bord har du ett re-roll mindre. Och så vidare. Kan drabba bägge spelarna i förekommande fall.
*Försening på mer än femton minuter räknas som WO om den spelare du ska spela mot är på lokalen och har sitt lag framplockat.
Senast redigerad av Godeye den mån 25 maj 2009, 11:26, redigerad totalt 21 gång.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Zarei »

Kulturkommisariatet kan nog ha en demo av Secrets of the thrid reich. Jag funderar på att ordna en speedpainting tävling löpande under dagen. Dvs man får 5 minuter på sig att måla en space marine.
Användarens profilbild
unispel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 135
Blev medlem: fre 12 sep 2008, 22:21
Namn: Anthony Lindholm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Spelhelg maj

Inlägg av unispel »

Jag kan tänka mig att hålla en liten miniturnering i Warmachine om det finns intresse för detta.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

Funderar på att hålla i bar+ armbrytningstävling på fredagen. Kanske även nakenbrottning i sann grekisk stil men vet inte ifall jag kan få tag på färska olivkvistar... hjälp någon?
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av kombat »

Maj borde ju vara optimalt för 1832 blood bowl cup
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

kombat skrev:Maj borde ju vara optimalt för 1832 blood bowl cup
Är det ett önskemål om arrangemang eller är det ett önskemål om att arrangera?
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:Är det ett önskemål om arrangemang eller är det ett önskemål om att arrangera?
Kommissonärerna har inte fattat något beslut ifrågan ännu. Men det är en god idé. Om du vill ha med oss. På söndagen i så fall.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Elrik »

Budweisser Cup på söndagen låter vettigt.

Jag kan om jag är ledig arrangera någon form av figurspelsarrangemang, som förmodligen kan tävlas i.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Ulvert »

Funderar på om man kanske kan ha en kubb-turnering eller dylikt. Kombinerat med grillning eller motsvarande. Hänger en del på vädret dock.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Elrik »

Stanley Kubb?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
pärus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 405
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 10:57
Namn: Pär B

Re: Spelhelg maj

Inlägg av pärus »

då måste någon leta fram de officiella reglerna och införskaffa panamahattar! :ninja:
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

Ulvert skrev:Funderar på om man kanske kan ha en kubb-turnering eller dylikt. Kombinerat med grillning eller motsvarande. Hänger en del på vädret dock.
Bra idé!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

unispel skrev:Jag kan tänka mig att hålla en liten miniturnering i Warmachine om det finns intresse för detta.
Det låter intressant. Fundera på formerna för denna.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
unispel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 135
Blev medlem: fre 12 sep 2008, 22:21
Namn: Anthony Lindholm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Spelhelg maj

Inlägg av unispel »

Formerna är tänkta att vara på nedanstående sätt.

Fyra startarméer, de arméer man får i så kallade Battlegroups, finns på plats.
Arméerna slumpas till deltagarna och två "slag" kan alltså spelas simultant. Dessa slag är tidsbegränsade.
Någon slags värdemätare, tanken i nuläget är dödade "victory points", plockar fram två finalister som gör upp om vinsten.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

unispel skrev:Formerna är tänkta att vara på nedanstående sätt.

Fyra startarméer, de arméer man får i så kallade Battlegroups, finns på plats.
Arméerna slumpas till deltagarna och två "slag" kan alltså spelas simultant. Dessa slag är tidsbegränsade.
Någon slags värdemätare, tanken i nuläget är dödade "victory points", plockar fram två finalister som gör upp om vinsten.
Enkelt och bra!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

Skarpskytten skrev:
Kommissonärerna har inte fattat något beslut ifrågan ännu. Men det är en god idé. Om du vill ha med oss. På söndagen i så fall.
Jag hade tyckt det vore mkt trevligt.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:Jag hade tyckt det vore mkt trevligt.
Tack. Vi fattar vårt beslut så fort det finns ett datum för spelhelgen.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Godeye »

Jag hade tyckt det vore myckat trevligt att lira lite Warhammer Quest eller något annat dungeon bashing-spel. Någon som kan tänka sig att arrangera något sådant? Elrik eller Mordachai?
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Sadjev »

Formula B, kommer köra på söndagar ojämna veckor, om det sammanfaller med spelhelgen så hade det varit bra om vi kan försöka planera det så att det inte krockar allt för mycket.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Spelhelg maj

Inlägg av Elrik »

Mitt deltagande beror ganska mycket på vilken helg det blir.. bra att veta tidigt så att jag kan be att få vara ledig den helgen.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Skriv svar