Speltestare sökes
Postat: fre 20 mar 2009, 11:45
Hej!
Nu är min betaversion av mitt spelsystem snart färdigt (det blir aldrig helt färdigt), i princip är det en utveckling och slimning av mitt gamla system Hadjiz: dock så bygger mitt nya stridssystem på Action Points, liknande det i Fallout. Det är dock inte helt och hållet turned-based. Jag söker ett par personer som kan tänka sig att testa spelet.
1 det ska vara personer som gillar system, gärna ha skapat egna system och som själva har ambitionen att skapa ett heltäckande system. Man får gärna ha lite besserwisserläggning (men konstruktivt sådan).
2 man ska ha bred erfarenhenhet av spellederi (5+ år av heltidsspellederi, flera olika system)
3 man får gärna ha en läggning för taktiskt tänk (dvs. vara bra på strategispel)
4 det ska gärna vara personer som gillar att spela "system"; dvs. tycker att ett spelsystem är lika roligt att utforska/mecka med som att spela rollspel
5 personer som gjort egna tabletop-spel, dioramor, strategispel etc. anses mycket intressanta
Den input jag söker är att syna helheten i (strids)systemet: är det innovativt, någorlunda heltäckande, användarvänligt (för såväl sl som spelare) och fräckt?
Jag förväntar mig att det kan vara spelbart någon gång i maj, det blir cirka två speltillfällen.
Nu är min betaversion av mitt spelsystem snart färdigt (det blir aldrig helt färdigt), i princip är det en utveckling och slimning av mitt gamla system Hadjiz: dock så bygger mitt nya stridssystem på Action Points, liknande det i Fallout. Det är dock inte helt och hållet turned-based. Jag söker ett par personer som kan tänka sig att testa spelet.
1 det ska vara personer som gillar system, gärna ha skapat egna system och som själva har ambitionen att skapa ett heltäckande system. Man får gärna ha lite besserwisserläggning (men konstruktivt sådan).
2 man ska ha bred erfarenhenhet av spellederi (5+ år av heltidsspellederi, flera olika system)
3 man får gärna ha en läggning för taktiskt tänk (dvs. vara bra på strategispel)
4 det ska gärna vara personer som gillar att spela "system"; dvs. tycker att ett spelsystem är lika roligt att utforska/mecka med som att spela rollspel
5 personer som gjort egna tabletop-spel, dioramor, strategispel etc. anses mycket intressanta
Den input jag söker är att syna helheten i (strids)systemet: är det innovativt, någorlunda heltäckande, användarvänligt (för såväl sl som spelare) och fräckt?
Jag förväntar mig att det kan vara spelbart någon gång i maj, det blir cirka två speltillfällen.