Necromunda

Allt som rör Necromunda. Hitta spelare, diskutera modeller eller terräng, eller något annat.
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Re: Necromunda

Inlägg av Sadjev »

nu börjar ju jag osså bli sugen, damn you!

Vet vi ungefär vilka gång som håller på att skapas, så att man inte börja planera ett till av det gänget det finns mest av?
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Necromunda

Inlägg av Elrik »

jag är lite halvsugen på delaques, om jag kan få tag på modeller. långrockar och goggels är ball. Om jag ska bygga själv blir det nog scavvies.. finare än så klarar inte mina små bratwurststumpar till fingrar av. :(
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Benjamin
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 132
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 09:21
Namn: Benjamin Andersson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Necromunda

Inlägg av Benjamin »

Jag har ett uppmålat Escher-gäng någonstans(med alla möjliga extra-figurer som bounty hunters, beastmasters, etc). Hojta till när ni tänker lira så hänger jag gärna på(i mån av tid).
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Necromunda

Inlägg av Elrik »

jag trodde bara att det var booty hunters som jobbade med eschers..
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Necromunda

Inlägg av Mordlust »

Jag har som sagt konverterat upp ett gäng Orlocks. Jag har dock figurer till mer eller mindre alla gäng. De flesta har jag bara ett fåtal av, men om det är någon som behöver komplettera sitt eget gäng kan ni pm:a mig.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Necromunda

Inlägg av kombat »

när jag läst igenom de nya reglerna för Spyers så är de ganska nerfade och inte alls lika bra som tidigare, så skulle gärna vilja spela dem.

Största skillnader är att man betalar 5 crediter per extra xp de ska få, inte 10 crediter för en d6 xp som tidigare.
samt att de får mycket mindre skills än vanliga gangers. Dessutom är det bra att uppnå sina vows och det är bra att ha flera spyers med lite training på än få spyers med mycket training på. Sen har många av de missionen som spyers var tråkiga på har förändrats och överlag känns de mer balanserade och inte alls som tidigare.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Necromunda

Inlägg av Ironjens »

mawno skrev: Mest småsaker, grundreglerna är ju i stort sett samma:
Sustained fire är vettigare
men framförallt har de bytt ut sustained fire tärningen mot D3 slag, sjukt mycket bättre
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
Nefrums
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 13:40
Namn: Jeppa Resmark
Ort: Malmö

Re: Necromunda

Inlägg av Nefrums »

Ironjens skrev:
mawno skrev: Mest småsaker, grundreglerna är ju i stort sett samma:
Sustained fire är vettigare
men framförallt har de bytt ut sustained fire tärningen mot D3 slag, sjukt mycket bättre

Största skillnaden är ju att man slår det innan man slår to hit, alla 3rd ed 40k..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
mawno
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 496
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 12:07
Namn: Emanuel Meramveliotakis

Re: Necromunda

Inlägg av mawno »

Inte mkt mer som är förändrat rent regelmässigt, vissa vapen har blivigt lite ändrade osv.
Outlaw listorna är vettigare och roligare, spyrers och redemptionists känns spelbara.
Ganger listorna är i stort sett oförändrade men olika gäng har olika special/heavy/bacic vapen som common, men man kan köpa alla vapen utan större svårigheter.
När det gäller skills kunde jag inte se några större skillnader, men jag har ju inte direkt benkoll på de gamla skillsen.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Necromunda

Inlägg av kombat »

skriver ut alla reglerna nu de komemr ligga på dmf senare idag
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Re: Necromunda

Inlägg av rufsi »

mawno skrev: När det gäller skills kunde jag inte se några större skillnader, men jag har ju inte direkt benkoll på de gamla skillsen.
Jag har för mig att gamla infilltrate var lite bruten iom att man kunde infiltrera hur nära som helst så länge man inte blev sedd vilket inte var helt genomtänkt, kan dock minnas fel.

När det gäller Spyrers kollar jag gärna på de nya reglerna för att se om de är någonting att ha, man kan bara hoppas på rejäla förändringar som till exempel att wowsen är något man som spelare strävar efter att uppnå, inte något man försöker undvika...
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Nefrums
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 13:40
Namn: Jeppa Resmark
Ort: Malmö

Re: Necromunda

Inlägg av Nefrums »

En sak som är positiv med förändringen av substained fiire reglerna är att ju fler skott man skjuter desto större är risken att man får slut på ammo...
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
mawno
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 496
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 12:07
Namn: Emanuel Meramveliotakis

Re: Necromunda

Inlägg av mawno »

rufsi skrev:
mawno skrev: När det gäller skills kunde jag inte se några större skillnader, men jag har ju inte direkt benkoll på de gamla skillsen.
Jag har för mig att gamla infilltrate var lite bruten iom att man kunde infiltrera hur nära som helst så länge man inte blev sedd vilket inte var helt genomtänkt, kan dock minnas fel.

När det gäller Spyrers kollar jag gärna på de nya reglerna för att se om de är någonting att ha, man kan bara hoppas på rejäla förändringar som till exempel att wowsen är något man som spelare strävar efter att uppnå, inte något man försöker undvika...
Infiltrate är likadan nu, men en ensam ganger/juve är väldigt sårbar. Man behöver rätt många snubbar med infiltrate för att det ska bli riktigt bra. Dessutom så är stealth skillsen ganska kassa i övrigt. Samt att tunnels/vents gör nästan samma sak.

Vowsen är något man strävar efter att uppfylla nu, inte något man försöker undvika.

Ambush scenariot är ändrat nu btw, inte längre autowin för anfallaren.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Re: Necromunda

Inlägg av rufsi »

Tja, en ensam ganger med chainsword läxar upp vilken heavy som helst, vilket är ett ganska bra byte. Personligen är jag för en house-rule som hindrar infilltrate inom 8'' även om jag inte gjort någon djupare research i konsekvenserna.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
mawno
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 496
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 12:07
Namn: Emanuel Meramveliotakis

Re: Necromunda

Inlägg av mawno »

rufsi skrev:Tja, en ensam ganger med chainsword läxar upp vilken heavy som helst, vilket är ett ganska bra byte. Personligen är jag för en house-rule som hindrar infilltrate inom 8'' även om jag inte gjort någon djupare research i konsekvenserna.
Man får infilitrera varsomhelst, out of sight. Det balanceras av att resten av stealth skillsen suger balle.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Necromunda

Inlägg av kombat »

är nere på lokalen nu Mawno vet du om det finns någon pärm man kan sätta in reglerna i?
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
mawno
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 496
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 12:07
Namn: Emanuel Meramveliotakis

Re: Necromunda

Inlägg av mawno »

kombat skrev:är nere på lokalen nu Mawno vet du om det finns någon pärm man kan sätta in reglerna i?
Det tror jag inte... Jag köper ett par pärmar idag innan jag kommer ner.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Necromunda

Inlägg av kombat »

snodde en pärm som bara innehöll gamla 40k resultat som inte såg viktiga ut så det klarar sig
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Necromunda

Inlägg av Mordlust »

kombat skrev:när jag läst igenom de nya reglerna för Spyers så är de ganska nerfade och inte alls lika bra som tidigare, så skulle gärna vilja spela dem.
Är det för att du inte orkar måla upp ett riktigt gäng? :wink:
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Necromunda

Inlägg av kombat »

Mordlust skrev:
kombat skrev:när jag läst igenom de nya reglerna för Spyers så är de ganska nerfade och inte alls lika bra som tidigare, så skulle gärna vilja spela dem.
Är det för att du inte orkar måla upp ett riktigt gäng? :wink:
jo det är halva sanningen ;) andra delen är att jag tycker dem är coola och de är de enda necromunda gubbarna jag har kvar och vill inte köpa något nytt
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Skriv svar