Terrängbygge till Necromunda 5/7

Allt som rör Necromunda. Hitta spelare, diskutera modeller eller terräng, eller något annat.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Mordlust »

Söndag 5/7 kl. 12.00 kommer jag, mawno och de andra som vill samlas på lokalen och bygga terräng till Necromunda. Föreningen har köpt i en stor låda cities of death-hus. Dessutom har Anders (om jag inte minns fel) gett oss en ganska stor mängd bulkheads. Detta kommer att finnas som grund. Allt annat som behövs får vi ta med oss själva.
Om ni vill vara med får ni gärna skriva upp er här i tråden, samt berätta vad ni har för bra byggmaterial som ni kan tänka er donera.

Jag har beställt magneter för att fästa walkways. Jag kommer även att ta med min bitz box.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av lilljonas »

Det är fritt fram att talla masonitskivor, högdensitetsfrigolit och annat smått och gott från Mordheimterrängen, men det vore trevligt om någon som kompensation kunde fylla på vårt förråd av snabbspackel. Det är ett skitsmidigt material för terrängbygge oavsett tidsperiod.
Användarens profilbild
Nefrums
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 13:40
Namn: Jeppa Resmark
Ort: Malmö

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Nefrums »

jag tror jag har en spann över hemma som jag kan donnera..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Mordlust »

lilljonas: mycket hyggligt av er. Är allt det som ligger där nere ert? Jag kommer inte igåg vad jag själv har släpat ner under åren.

nerfrums: bra, gör det. Om du inte har något hemma så kan du väll säga till så får vi köpa en.

Är det någon som vet i vilket skick föreningens limpicka är i?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Elrik »

Jag har visat Mawno min "bra-att-ha-när-man-ska-bygga-terräng-låda" (en del är säkert ditt från början, jag har bara räddat det vid städningar). Just nu finns det kanske inte jättemycket i den, men något användbart är där säkert, tex sugrör. Jag är själv på öland den femte, men jag hjälper gärna till någon annan dag.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av lilljonas »

Mordlust skrev:lilljonas: mycket hyggligt av er. Är allt det som ligger där nere ert? Jag kommer inte igåg vad jag själv har släpat ner under åren.
Ganska mycket, men inte allt. All den blå frigoliten bl.a. Jag kommer nog vara där och bygga själv, så då kan jag ju visa då. Det vore nog en bra idé att rensa upp bland all gammal kass trälim och kanske skaffa en ny tub om inga av de gamla är bra nog.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Mordlust »

Som vissa av er kanske sett har det byggts en hel del terräng till necromunda. Stort tack till alla de som hjälpt till. Det finns fortfarande en del material kvar om det är fler som är sugna på att hjälpa till. Nästa steg blir att måla.

Jag vet att mawno har letat efter samma sorts färg som lilljonas o co har använt till Mordheim. Är det någon som kan berätta för oss var sådan färg finns att köpa?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av lilljonas »

Mordlust skrev: Jag vet att mawno har letat efter samma sorts färg som lilljonas o co har använt till Mordheim. Är det någon som kan berätta för oss var sådan färg finns att köpa?
Menar du burkarna med akrylfärg? De är inköpta på Ljungbergs artist, mitt emot stadsbibblan. Man kan nog ta en titt på Panduro också och jämföra andra akrylfärger av so-so kvalitet.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Mordlust »

lilljonas skrev:
Mordlust skrev: Jag vet att mawno har letat efter samma sorts färg som lilljonas o co har använt till Mordheim. Är det någon som kan berätta för oss var sådan färg finns att köpa?
Menar du burkarna med akrylfärg? De är inköpta på Ljungbergs artist, mitt emot stadsbibblan. Man kan nog ta en titt på Panduro också och jämföra andra akrylfärger av so-so kvalitet.
Jag menar den svarta grundfärgen.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av lilljonas »

Mordlust skrev:
lilljonas skrev:
Mordlust skrev: Jag vet att mawno har letat efter samma sorts färg som lilljonas o co har använt till Mordheim. Är det någon som kan berätta för oss var sådan färg finns att köpa?
Menar du burkarna med akrylfärg? De är inköpta på Ljungbergs artist, mitt emot stadsbibblan. Man kan nog ta en titt på Panduro också och jämföra andra akrylfärger av so-so kvalitet.
Jag menar den svarta grundfärgen.
Panduro har Gesso, fast sist jag kollade hade de bara vit och grå. Min svarta Gesso köpte jag också på Ljungbergs artist, Winsor & NEwton och Liquitex är de två tillverkare ni skall kolla efter. "Black Gesso Primer". Brukar stå längst in i hörnet bland akryl- och oljefärg.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Mordlust »

Tack ska du ha.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av Herr B »

Jag, Mawno och Bernard bygger/målar på terrängen just nu, vi ska vara här större delen av dagen så är ni sugna på att bygga lite så titta bara ner.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
pärus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 405
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 10:57
Namn: Pär B

Re: Terrängbygge till Necromunda 5/7

Inlägg av pärus »

mawo - per pirat jagade dig om brädspelen han skulle köpa på sydcon! :ninja:
Skriv svar