Risen

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
steeledragon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 25 maj 2009, 08:48
Namn: Fredrik Borg
Ort: Lund

Re: Risen

Inlägg av steeledragon »

Taget, det är ett lagom pris när man inte vet om det funkar.

Jag ska till lokalen på söndag om du är där då. Annars bor jag på Östra Torn och jobbar på Ideon om något av det kan passa.

Fredrik.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Risen

Inlägg av bladerunner_35 »

Eftersom det här har blivit lite av en dataspelstråd tänkte jag höra om någon har några tips för att få musen att fungera normalt i Dead Space. Det är ett grymt spel men kontrollerna gör mig galen. Jag har skruvat upp muskänsligheten till max för att det inte ska bli för segt i spelet (samtidigt som den har blivit hyperkänslig i menyerna) men det känns ändå som att spela med en hal två istället för en vanlig mus.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Risen

Inlägg av Mordlust »

bladerunner_35 skrev:Eftersom det här har blivit lite av en dataspelstråd tänkte jag höra om någon har några tips för att få musen att fungera normalt i Dead Space. Det är ett grymt spel men kontrollerna gör mig galen. Jag har skruvat upp muskänsligheten till max för att det inte ska bli för segt i spelet (samtidigt som den har blivit hyperkänslig i menyerna) men det känns ändå som att spela med en hal två istället för en vanlig mus.
Är det inte ett problem med hela spelet på pc? Att det var så satans segt var en stor anledning till att jag inte la mer än kanske en timme på det.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Risen

Inlägg av bladerunner_35 »

Mordlust skrev:
bladerunner_35 skrev:Eftersom det här har blivit lite av en dataspelstråd tänkte jag höra om någon har några tips för att få musen att fungera normalt i Dead Space. Det är ett grymt spel men kontrollerna gör mig galen. Jag har skruvat upp muskänsligheten till max för att det inte ska bli för segt i spelet (samtidigt som den har blivit hyperkänslig i menyerna) men det känns ändå som att spela med en hal två istället för en vanlig mus.
Är det inte ett problem med hela spelet på pc? Att det var så satans segt var en stor anledning till att jag inte la mer än kanske en timme på det.
Ack, det visste jag inte. Synd på vad som verkar vara ett coolt spel.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Risen

Inlägg av Mordlust »

Jag vet inte om det ska vara så, jag säger bara att det var därför jag inte spelade det så länge.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Risen

Inlägg av Gustav »

Jag spelade genom hela Dead Space på PC för knappt ett år sen. Tyvärr kan jag inte alls minnas hur jag gjorde med musen, men det var inget problem när man vant sig i alla fall.
Oavsett så är det ett väldans bra spel väl värt musbesvär.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
steeledragon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 25 maj 2009, 08:48
Namn: Fredrik Borg
Ort: Lund

Re: Risen

Inlägg av steeledragon »

Mordlust skrev:Köpte Risen igår och spelade en timme. Jag tycker att det verkar riktigt lovande. Det liknar Gothic-serien i många avseenden, men grafiken är fenomenalt mycket bättre och otweakat flyter det mycket smidigare. Någon annan som har testat det än?
Hur går det med Risen? Har du spelat mer? Är det bra?

Fredrik.
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Risen

Inlägg av Zarei »

Jag har spelat igenom nästan hela spelet och det enda som stör mig är den otroligt dåliga kartan. Att springa runt och försöka hitta en lite ingång gömd bakom några buskar är inte så roligt. Men förutom det är det ett riktigt bra spel.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Risen

Inlägg av Mordlust »

Ja, det är bra. Slutstriden är dock fett oepisk.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
steeledragon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 25 maj 2009, 08:48
Namn: Fredrik Borg
Ort: Lund

Re: Risen

Inlägg av steeledragon »

Mordlust skrev:Ja, det är bra. Slutstriden är dock fett oepisk.
Jag har lite svårt att föreställa mig vad "fett oepisk" betyder, å andra sidan så vill jag ju inte veta heller. Kanske en liten, helt ofarlig, men jävligt svårfångad, kobold med storhetsvansinne.

Fredrik.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Risen

Inlägg av Mordlust »

Att slutbossen är betydligt lättare än dussinfienderna mot slutet faller in under min definition av fett oepiskt.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Risen

Inlägg av Zarei »

steeledragon skrev: Jag har lite svårt att föreställa mig vad "fett oepisk" betyder, å andra sidan så vill jag ju inte veta heller. Kanske en liten, helt ofarlig, men jävligt svårfångad, kobold med storhetsvansinne.

Fredrik.
Det där låter precis som vårt parti dungeons & dragons igår kväll. Om du lägger till sjuttioelva råttor.
Användarens profilbild
steeledragon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 25 maj 2009, 08:48
Namn: Fredrik Borg
Ort: Lund

Re: Risen

Inlägg av steeledragon »

Mordlust skrev:Att slutbossen är betydligt lättare än dussinfienderna mot slutet faller in under min definition av fett oepiskt.
Det låter som att du är klar med spelet. Kan man då köpa/hyra/låna det av dig? Hur lång tid tar det att spela?

Fredrik.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Risen

Inlägg av Mordlust »

Nja, jag är så pass svältfödd på bra rollspel så jag ska nog ska spela igenom det med en annan karaktär först.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
steeledragon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 25 maj 2009, 08:48
Namn: Fredrik Borg
Ort: Lund

Re: Risen

Inlägg av steeledragon »

Ok, det låter ju som ett bra betyg i alla fall.

Fredrik.
Användarens profilbild
Nefrums
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 13:40
Namn: Jeppa Resmark
Ort: Malmö

Re: Risen

Inlägg av Nefrums »

jag har börjat spela lite risen, verkar lite halvball.. Går det att blanda classerna utan att bli tok sämst på allt? Typ vara både krigare och magiker?
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Risen

Inlägg av Ignus »

Vill du bli riktig magiker och använda runor så måste du göra quests i staden först innan du går (frivilligt) till klostret. Blir du fångad utanför staden och skickad till kloster så blir du tränad som krigare där men kan bara använda stenmagin eller vad den nu heter, och då kan du bara kasta eldklot och skjuta blixtar. Blir du bandit kan du inte träna nån magi överhuvudtaget. Alla karaktärer kan lära sig att skriva scrolls så småningom som låter dig göra engångs-runmagi ifall du har ingredienserna till den.

I klostret tränas krigare och magiker i stavar, och banditer tränas i yxor/svärd/bågar/armborst. Oavsett vad du vill träna så välj ett vapen och håll dig till det. Väljer du att träna den andra sidans vapen (bandit som vill använda stavar, magiker som vill använda svärd, t ex.) så kan du max träna upp till sju poäng, men det är inget större hinder.

Klosterkrigarna är krigare/magiker men kan inte lära sig nyttiga spells som att frammana skelett eller att levitera. Magiker kan plocka upp en yxa och banka folk precis lika bra som en krigare men problemet där är att de inte får lika bra armor som krigarna.
Användarens profilbild
Nefrums
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 13:40
Namn: Jeppa Resmark
Ort: Malmö

Re: Risen

Inlägg av Nefrums »

Jag tror att jag ska spela som klosterkrigare då.. Jag har kommit in i staden och gjort en del quests för inquisition..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
steeledragon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 25 maj 2009, 08:48
Namn: Fredrik Borg
Ort: Lund

Re: Risen

Inlägg av steeledragon »

Jag fick tag i Neverwinter Nights 2 för en hundring och har testat det lite. Jag måste säga att jag gillar det så här långt, även om jag förstår att man kan bli lite frustrerad på kameran ibland. För närvarande så spelar jag Wood Elf Ranger och har blivit level 4.

Fredrik.
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1045
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 13:47
Namn: Hampus Danielsson

Re: Risen

Inlägg av Hampus »

Det är ett väldigt roligt spel, trots problemen med kameran.
Hej och sånt
Skriv svar