Åh neeeeeeeeej! Vad har de gjort????

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Namn: Jens Mattsson
Kontakt:

Åh neeeeeeeeej! Vad har de gjort????

Inlägg av Ironjens »

Jag är missnöjd.

GW har släppt Beastmen på advance order. Vafan har hänt med Minotaurerna? De är ju mongofula (alltså mongo på ett dåligt, inte så PK sätt). De funkar säkert utmärkt att bygga chaos ogryns av till traitor Imperial Guard, men vad i helvete?

De gamla var fula för att deras huvuden var sjukt fula men de hade i alla fall de klassiska linjerna; tjurhuvud, krampig överkropp, underdimensionerad tjur/djurunderkropp och klövar/hovar (förutom Doombullen som hade tassar, men han var sjukt cool i övrigt så det gjorde inget). Och feta vapen.

Nu har GW skitit i både det blåa, röda och gula skåpet.

Bevisföremål 1:
MinotaurHerd.jpg
MinotaurHerd.jpg (94.29 KiB) Visad 11681 gånger
Om man kollar uppifrån och ner så ser man att huvudena är ok, men att överkropparna är lite för mycket "Hulk smash!". Vapnen är sådär, han i mitten har tydligen fått ett vapen från Warmachine... Men hallå, benen. Vad tänkte de där? Är det inte något slags standard att utgå från verklig anatomi om man gör muterade människor? Istället för att göra ordentliga getben med bakvända knän har de gjort sjukt musklade ben. Groteskt fula. Och sen har de behållit fötterna, men gjort riktiga fötter så att klövarna ser ut som något slags strumpor som dragits på längst fram på foten.

Det här är lätt de fulaste modellerna sen dark eldar warriors.

Bevisföremål två:
Doombull.jpg
Doombull.jpg (61.97 KiB) Visad 11679 gånger
Doombullen lider av precis samma problem. Fast han har alldeles för stora armar plus att vapnet är löjligt stort.

Bevisföremål tre:
BeastmenArmyBook.jpg
BeastmenArmyBook.jpg (104.31 KiB) Visad 11679 gånger
Armébokens omslag är ju också ett fett magplask. Den gamla armébokens omslag utstrålar blod, död och ondska, det var bara reglerna som inte var så bra. Det nya så är första tanken "vad är det för rosa gris i mitten?". Fokus i bilden är en beastlord som helt uppenbarligen består av tre delar; mörkbruna getben, grisrosa muskelöverkropp med för små armar samt mörkbrunt gethuvud. (Dessutom ser hans två yxor ut att vara lövtunna, samt att perspektivet huvud/överkropp är skevt, ser ut som att hans huvud sitter på bortre axeln)

Det största felet är att bilden verkar avbilda ett slag mitt på dagen, alternativt i skenet av byggarbetslampor. Öh, är inte beastmen luriga jävlar som bara slåss i skymningen? Som på förra omslaget?

Allt annat som GW har gett ut sig de senaste åren har varit coolt och stentufft. Varför får Beastmen en sån styvmoderlig behandling?

Jag är missnöjd.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Johan Bengtsson

Re: Åh neeeeeeeeej! Vad har de gjort????

Inlägg av rufsi »

Haha! man man bara måste älska omslaget, jag har alltid undrat var strap-on:en från seven tog vägen efter inspelningen men nu har vi svaret!

Internet har dessutom berättat för mig att modellen till beastmens svar på a-bomb (dvs en helt sepebruten mongoenhet) skall vara ännu fulare än minotaurerna! Undrar om det är GWs sätt att balansera sina egna dåligt skrivna regler. Jag kan se framför mig hur dom sitter i nottingham:

GW-mupp 1: o nej nu har vi totalt misslyckats med att skriva en fungerande och balanserad codex! jag trtodde vi hade sparkat Pete Haines opch Allesio Calvatore!
Gw-mupp2: Vad skall vi ta oss till, alla kommer vilja ha minotaurer och vi har just vi har just pressat upp 1 000 000 asfeta ratogres som suger och ingen kommer vilja ha!
GW-mupp 3: jag vet! Vi anställer Gary "nagash" Moorley's partkinsonsjuke bror som designer så kan han se till att vi inte säljer några minoaurer utan att hela communityn bygger egna av ratogres och Beastigors istället. Då säljer vi ju dubbelt så mycket modeller!

Problemet löst
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Gustav Weberup

Inlägg av Gustav »

Oj. Nu ska jag sälja mina mycket snyggare Warhammer Quest minotaurer dyyyrt.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Ignus
Namn: Kalle Walestrand

Inlägg av Ignus »

Kan inte komma ihåg när jag såg värre GW-modeller. Och bokomslaget... jag brukar gilla GW's konstnärer väldigt mycket men vilken mupp är ansvarig för detta missfoster? Anatomin skevar både på beastlorden och på minotauren till höger i bild.
Användarens profilbild
Mordlust
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

rufsi skrev:Internet har dessutom berättat för mig att modellen till beastmens svar på a-bomb (dvs en helt sepebruten mongoenhet) skall vara ännu fulare än minotaurerna! Undrar om det är GWs sätt att balansera sina egna dåligt skrivna regler.
Kan det vara den här enheten du menar?

Bild

Najs... :roll:
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
mawno
Namn: Emanuel Meramveliotakis

Inlägg av mawno »

Är grisen något slags skämt?
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
Användarens profilbild
Mordlust

Inlägg av Mordlust »

Nej, tyvärr inte. Med det är en metallfigur för 200:-. Kommer nog sälja som smör. Sån här skit måste vara anledningen till att gw blivit så dyra på senare år. Om hälften av det som produceras är osäljbar skit måste de väl höja priset på det som faktiskt går åt.
Razorgor are massive cousins of the Tuskgors, mountains of mutated muscle and hair that are deadly in the extreme. Gigantic boars covered in spines, tusks and coarse hair, Razorgor are nightmarish to behold. Such is a Razorgor's appetite and fearsome metabolism that they are able to gobble down a knight in full plate mail and his barded horse in a matter of seconds.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Mordlust

Inlägg av Mordlust »

Här kommer något annat obehagligt. Jag tycker att minotaurlorden från 86 är snyggare än allt det nya.

Bild
Användarens profilbild
Nefrums
Namn: Jeppa Resmark

Inlägg av Nefrums »

varför har de en bild på holm med en ful hjälm på sig i barkgrunden på codexen...
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

Vårtsvinet med ett stridsgissel som svans var ju sjukt underhållande. :lol:
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Qvistus
Namn: Johan Qvist

Inlägg av Qvistus »

Det här var bland det mest tragiska och komiska jag sett på länge, tack för dagens underhållning!
Warholm
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Andreas Holm

Inlägg av Warholm »

Nefrums skrev:varför har de en bild på holm med en ful hjälm på sig i barkgrunden på codexen...

ska du ha spö eller? :ninja:
Veni,Vidi,Rectum
Användarens profilbild
rufsi

Inlägg av rufsi »

Mordlust skrev:Här kommer något annat obehagligt. Jag tycker att minotaurlorden från 86 är snyggare än allt det nya.
Altså jag säger bara, "ox-roar chaos champion of ultimate slaughter" - Där har alla ni DMFare som går i väntas tider ett namnuppslag som heter duga!
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Mordlust

Inlägg av Mordlust »

Om du gillar ox-roar, kika på resten:

Bild
Användarens profilbild
lilljonas
Namn: Jonas Svensson

Inlägg av lilljonas »

Sämsta nya armé-släppet på år och dar. Det blir ännu värre när man jämför med Skaven, som hade en hel del trevliga plastfigurer när de kom ut. Minotaurerna ser ut som om Rob Liefeld skissat anatomin åt GW:

Bild

Grattis Beastmen, ni får den fulaste plast-kittet sen Dire Wolves, Pumbaa i metall, och några minimalt omgjorda core-enheter med en stor prishöjning. Sjukt oengagerat från GW.

Huvudet på minotauren till höger ser ut som en pensionerad ko som bott hela sitt liv i ett solarium.
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

så fult att pungen förtvinar. lyckligtvis är nog inte grisen abomben.

om någon har någon av de kolla kossorna mordlust la upp bilder på köper jag gärna.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Ironjens
Namn: Jens Mattsson
Kontakt:

Inlägg av Ironjens »

Pumbaa, att jag inte såg det direkt. Men "Gristlemane Niles", varför heter de inte sånt i nya arméboken?
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
rufsi

Inlägg av rufsi »

ungor, gor, beastigor och pumbagor!

Fantastiskt
Användarens profilbild
Xian
Namn: Christian Henriksson

Inlägg av Xian »

Ox-Roar. Det låter som en norsk wrestlingdeltagare eller något sådant.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
bengtslaanesh
Namn: Pär Nordlund

Inlägg av bengtslaanesh »

Jag har kollar de nya minosarna i verkligheten och de är faktiskt inte så fula som bilden antyder.
Benen är inte så övermuskliga, de har bara valt att måla dem skitfult med galen "browneyeing"...
våga fråga?
Skriv svar