Nytt sagan om ringen-rollspel?

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Nytt sagan om ringen-rollspel?

Inlägg av bladerunner_35 »

Elrik skrev:
bladerunner_35 skrev:Jag skulle vilja kalla det ett modernt traditionellt rollspel; det finns en del nytänkande (läs indie influenser) men grunden är fast förankrad i glada-äventyrande-vänner-dödar-saker-tillsammans-skolan.
Jag tyckte inte att det innehåll några särskilda indie-indfluenser utom en massa löst prat om "stämning, tolkiens anda och historier" som inte backades upp. När jag väl började läsa systemet var det lika halvdant som deciphers. tOR är samma gamla glada-äventyrande-vänner-dödar-saker-tillsammans-rollspel som DoD, fast lite maskerat som sagt och med ett ofullständigt regelsystem. Det känns inte som om de har råd eller orkar skriva något bra.

Jag håller med om att det är fina bilder dock :)
Och tack för regel-knäckar-förtroendet!
Nu låter du bara bitter. En sådan sågning behöver backas upp av konkreta exempel.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Nytt sagan om ringen-rollspel?

Inlägg av Elrik »

Okej, ska försöka skriva vad det är jag tänker på.
Men då får du också visa indie-influenserna!
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Nytt sagan om ringen-rollspel?

Inlägg av Elrik »

Okej, ska försöka skriva vad det är jag tänker på (men kan inte göra det på jobbet).
Men då får du också visa indie-influenserna!
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Nytt sagan om ringen-rollspel?

Inlägg av bladerunner_35 »

Elrik skrev:Okej, ska försöka skriva vad det är jag tänker på (men kan inte göra det på jobbet).
Men då får du också visa indie-influenserna!
Ålrajt men det kan ta ett tag. Jag vill gå igenom och förbereda Svavelvinter medan det fortfarande är färskt (jag kommer lägga upp info så du kan hänga med i vad som hänt).
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar