Sunshine
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Såg precis filmen Sunshine... och blev något förvånad. Filmen var en helt ok sci-fi rulle, men soundtracket var bland det bästa jag hört i en film (ja, bättre än både requiem och the fountain). Rekommenderas. 7/10 overall på den gamla filmfascistklubbens skala.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
- Godeye
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Martin
Jag är lite inne på Bizarros linje: Sci-fi är "alltid" bra för att det är just sci-fi.
Å andra sidan är stämningen i den aktuella filmen mycket bättre än handlingen (som är lite som så att allt som kan gå fel också går fel). Filmen är dessutom snygg, karaktärerna är i vissa fall småintressanta och det finns en del dialog som är likaledes intressant. Jag ger den 6/10 moroniska dasslock.
Att man inte kommer ihåg en film kanske säger mer om ens minne än kvaliteten på filmen?!
Å andra sidan är stämningen i den aktuella filmen mycket bättre än handlingen (som är lite som så att allt som kan gå fel också går fel). Filmen är dessutom snygg, karaktärerna är i vissa fall småintressanta och det finns en del dialog som är likaledes intressant. Jag ger den 6/10 moroniska dasslock.
Att man inte kommer ihåg en film kanske säger mer om ens minne än kvaliteten på filmen?!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
men tänka fritt är större