Figurspel måndagar

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
Loffe
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 527
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 14:17
Namn: Olof Svensson
Ort: East Side

Figurspel måndagar

Inlägg av Loffe »

Tja, jag e nyreggad på forumet och har inte varit hos er tidigare. Tänkte droppa in nu på måndag och se vad som finns hos er. Läste att figurspelskvällen börjar vid 18. Stämmer detta?

Hur många 40k spelare har ni som brukar vara med på måndagar?
Samt en annan konstig fråga, e det bra folk?

Vet att de flesta seriösa GWspelare lirar fantasy men det saknar coola modeller och fluff. Så jag fastnade för 40k. Har lirat på lite andra ställen där det (såklart) fanns schyssta fantasy spelare men 40k var mest lekstuga...

Tar ni några avgifter?
Isf vad får man för dessa?
Har ni någon form av sponsring så man kan köpa modeller genom er till bra pris? Eller kanske bara slippa klabba med frakt?


Sedan en helt annan fråga, har ni tillgång till brädspelet "Axis and Allies anniversery edition"? Letar efter bra motståndare idet.

Ha de gött, ses kanske på måndag om jag hittar till er. (Bra att lägga upp en karta! Många andra föreningar missare det helt.)

Peace!
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Figurspel måndagar

Inlägg av Ironjens »

Hej Olof, många frågor men jag ska försöka besvara dem.

Måndagar är figurspelsdagen, även om man också är välkommen att spela figurspel alla andra dagar på lokalen. Det ska vara öppet från kl 18 men ibland är det folk där tidigare. Man kan alltid ringa och kolla om man är osäker, 046-151819.

Vi är rätt många som spelar 40k, de flesta på hårt tävlingsinriktad turneringsnivå, och DMF är traditionellt ett 40k-fäste, även om fantasy har börjat få ett uppsving. Om du frågar folk om de är bra så tror jag de flesta skulle svara ja, du får helt enkelt komma hit och kolla vad vi är för några. Jag upplever själv att den genomsnittlige 40k:aren på DMF är trevlig och inte allt för dålig förlorare, men framförallt väldigt duktiga på spelet.

Antalet spelare varierar från vecka till vecka men i alla fall jag brukar alltid vara där och spela :) (Fast just imorgon kommer jag inte för första gången på ett halvår..)

Om några veckor ska vår första 40k-kampanj på väldigt länge dra igång så du tajmar väldigt väl :)

Vad gäller avgifter så har vi en medlemsavgift som är baserad på hur gammal du är och den täcker framförallt vår fantastiska lokal och en stor mängd terräng. Du är välkommen att testa några gånger innan du bestämmer dig om du vill vara med i föreningen eller inte.

Sponsringsfrågan har vi inte ens tänkt på. Unispel ligger ju i stan och säljer GW för nätpriser i sin butik och om någon ska beställa specialgrejjer direkt från GW eller Forgeworld brukar vi gå ihop och dela på frakten.

Axias and allies-frågan har jag ingen koll på alls, jag tror möjligtvis att vi har D-Dayvarianten?

Hoppas du hittar hit

/ Jens, styrelseledamot
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
Loffe
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 527
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 14:17
Namn: Olof Svensson
Ort: East Side

Re: Figurspel måndagar

Inlägg av Loffe »

Älskar snabba svar. Gött att höra att det finns bra folk. Har tröttnat på att spela casualgames. Inte kul när man bestämmer en match och motståndaren ber en ta en snäll lista...

Jag lirar nids och har knappt kört några matcher alls sen nya codexen. Klart jag inte vill köra en snäll lista, jag vill ju ta reda på vad det nya laget kan... Drar med boxen imorron. Kanske hittar ngn att köra mot.

Tävlingsinriktat säger du, kommer m.a.o. få fetdäng innan jag vant mig... Men jag vill ju börja med turnieringar så lika bra att vänja sig.

Kommer med största sannolikhet bli medlem utifrån ditt svar.

//Olof
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
Användarens profilbild
Loffe
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 527
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 14:17
Namn: Olof Svensson
Ort: East Side

Re: Figurspel måndagar

Inlägg av Loffe »

Haha!
Humor, slösurfar lite på nätet. Komme in på 40ksweden och vad inser man? Jo att DMF som förening e rankad 2:a i Sverige. Samt att många av de bästa lirarna hänger där. Aja, tentaplugg väntar. Ses ikväll.
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Figurspel måndagar

Inlägg av Mordachai »

Vafalls?
Bara rankad 2:a i Sverige? Nä nu får ni skärpa er, gubbar! ^_^

Ps. Bebisar räknas inte som giltig orsak till slappande på denna punkt! Ds.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Skriv svar