BUGGAR!

Lämna gärna tips eller feedback på hur sidan eller forumet kan utvecklas, men försök undvika diskutera tipsen här.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Här kan ni posta buggar eller fel på hemsidan och forumet som ni hittar, så ska jag försöka fixa dem så fort så möjligt.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Netscape 8.1.2 - använder man forumlänken på dmfonline.se så kraschar browsern.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

En anpassning av introbilden till forumet så att den visas snyggare i IE6.xxx?
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Myroga
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 118
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 01:06
Namn: Niklas Jönsson
Ort: lund

Re: BUGGAR!

Inlägg av Myroga »

jag gick in på http://www.dmfonline.se/ och försökte loga in genom att trycka på "logga in" i båtten av sidan.
den sida jag kom till då gick inte att komma in på. :cry:

går man in på "forum" och trycker på "loga in" där uppe så funkar det :lol:
Myroga
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 118
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 01:06
Namn: Niklas Jönsson
Ort: lund

Re: BUGGAR!

Inlägg av Myroga »

min och din klocka går olika :tssk:
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: BUGGAR!

Inlägg av wyrmer »

Myroga skrev:jag gick in på http://www.dmfonline.se/ och försökte loga in genom att trycka på "logga in" i båtten av sidan.
den sida jag kom till då gick inte att komma in på. :cry:
Om man tittar noga efter att man tryckt på länken så ser man att där står "Logga in på hemsidan!", vilket också är exakt vad man använder den länken till.

Man kan alltså inte logga in på forumet från den länken, utan forumet använder en separat inloggning. Inloggning på hemsidan används av de personer som har rättighet att lägga till nyheter och annat där.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Kriss
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 25 sep 2007, 13:29
Namn: Kriss Andsten
Ort: Suedala

Re: BUGGAR!

Inlägg av Kriss »

"Logga in mig automatiskt vid varje besök" verkar inte göra som det står, åker på att logga in manuellt varje gång.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: BUGGAR!

Inlägg av Ichabod »

Yes.

I know, thank you. ^_^ Har inte haft tid att fixa.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: BUGGAR!

Inlägg av NiklasB »

Det är så uppenbart att det nästan känns dumt o påpeka, men "senaste inläggen på forumet" funkar inte så vidare bra... 20-årsfesten är inte det senaste som hänt här, eller?
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: BUGGAR!

Inlägg av Ichabod »

NiklasB skrev:Det är så uppenbart att det nästan känns dumt o påpeka, men "senaste inläggen på forumet" funkar inte så vidare bra... 20-årsfesten är inte det senaste som hänt här, eller?
Nä, det är från gamla sidan. Ska fixa det sen, rätt få som använder den sidan ändå.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: BUGGAR!

Inlägg av Ichabod »

Myroga skrev:min och din klocka går olika :tssk:
Ställ in den rätt i dina inställningar.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: BUGGAR!

Inlägg av NiklasB »

Ichabod skrev:
NiklasB skrev:Det är så uppenbart att det nästan känns dumt o påpeka, men "senaste inläggen på forumet" funkar inte så vidare bra... 20-årsfesten är inte det senaste som hänt här, eller?
Nä, det är från gamla sidan. Ska fixa det sen, rätt få som använder den sidan ändå.
jag tänkte väl närmast på stackars nykomlingar (som jag alltså) som faktiskt letar reda på forumet online och alltså kommer via dmfonline.se

men visst, jag har märkt att hemsidan rent allmänt inte är den mest uppdaterade på webben. Om det beror på att det inte finns nån som skriver, men det finns saker o skriva, så kan jag åta mig det. peka bara på vem jag ska tjata på för infon att skriva =)

om det inte finns nån självklar info o skriva kanske jag inte kan hjälpa lika mycket, mitt medlemskap började trots allt i... få se, onsdag, det var igår va? ... igår. jag vet alltså inte överdrivet mycket om hur saker o ting funkar, förutom att man lättast får nåt gjort om man börjar fixa det själv. (o det var väl knappast en nyhet)

En snygg sida (och det är den), samt en info-rik sida (och det är den inte lika mycket) gör att det är lättare att bli intresserad. Nu letade jag reda på er specifikt, så sidan gjorde inte mycket till eller från för mig, men...

jaja, summa sumarum, om det behövs lite IT/författar/allmän-hjälp så är jag villig. Mina starka sidor lutar väl mer åt systemunderhåll än åt programmering, även om jag förstår php och html grundläggande.

Systemunterhåll påminner mig... jag såg en tråd (eller så drömde jag) om en idé för datorer på lokalen. Den var väl inte direkt bejublad, men om det blir av så är det ett område där jag kan hjälpa till. (underhåll, installation, montering, användarsupport, etc) Kan inte hitta tråden nu dock, så om jag drömde så... tycker jag fortfarande att idén var bra.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: BUGGAR!

Inlägg av Godeye »

Välkommen till föreningen Niklas!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: BUGGAR!

Inlägg av Abdul Alhazred »

Vad du drömmer om vill jag kanske int veta men det är riktigt att det var en disskusion ang at skaffa ett par datorer till DMF så man kan spela mot varandra i nätverk. Vi kommer mycket snart att ha årsmöte om du vil driva frågan så ta gärna upp det där. Personligen tycker jag det är en bra ide.
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: BUGGAR!

Inlägg av bladerunner_35 »

Välkommen!
NiklasB skrev:Systemunterhåll påminner mig... jag såg en tråd (eller så drömde jag) om en idé för datorer på lokalen. Den var väl inte direkt bejublad, men om det blir av så är det ett område där jag kan hjälpa till. (underhåll, installation, montering, användarsupport, etc) Kan inte hitta tråden nu dock, så om jag drömde så... tycker jag fortfarande att idén var bra.
http://forum.dmfonline.se/viewtopic.php?f=18&t=618

Ichabod är ansvarig för datorbiten och jag gissar att all hjälp är välkommen. Om jag inte är helt fel ute så kommer det ett årsmöte där denna fråga eventuellt skall tas upp men PMa Ichabod för mer info.

Jag hoppas att vi ses på pokern nästa onsdag.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Svettorchen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 15:52
Namn: Fredrik Jönsson

Re: BUGGAR!

Inlägg av Svettorchen »

Jag ser inga "svara" knappar i rollspelsforumet :(
Och inga "skapa ny tråd" knappar heller :(

Kör IE 6.0 här på jobb.

/ Fredrik
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: BUGGAR!

Inlägg av Ichabod »

Det är för att du inte har rättighet att skriva i dom trådarna, det står faktiskt längst ner.

Tyvärr så är IE6 väääääldigt dåligt anpassat för det här forumet också. Om möjligt, byt till firefox.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: BUGGAR!

Inlägg av Abdul Alhazred »

så IE är inte anpassat efter vårt forum? Är det inte enklare att anpassa forumet efter IE?
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Re: BUGGAR!

Inlägg av Flix »

nej usch och tvi för att anpassa något till IE, den skräpen borde kastas och de fort.
om inte de flesta på forumet redan har firefox borde de skaffa den så snart som möjligt då det är mycket stabilare än IE etc.
Bild
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: BUGGAR!

Inlägg av NiklasB »

nej, att försöka koda efter IEs olika buggar är alldeles galet.

IE följer ~12% av web-standarderna, gämfört med firefox som följer ~69% om man använder ett av de vanligare testerna för standard-kompatibilitet, Acid,

Använder man med andra ord koden så som den är konstruerad att användas, så får IE problem.
Med det sagt, så funkar IE godtagbart tillsammans med phpbb3 (forum-programvaran som driver det här forumet), men missar en del funktionalitet och tillförlitlighet.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Skriv svar