Presentation

Lämna gärna tips eller feedback på hur sidan eller forumet kan utvecklas, men försök undvika diskutera tipsen här.
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Inlägg av Sabbath »

Kan vi inte ha en del på forumet där man skriver kort om sig själv, typ vad man spelar, när man kan, vad man håller på med när man inte är på DMF osv. Detta skulle vara till stor hjälp för de som kommer in i föreningen som nya(som mig själv alltså).
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag håller med. Jag har redan föreslagit det men det var tvunget att tas upp i styrelsen av någon anledning. Hur går det med det?

EDIT:

Bild
Jag utmanar alla andra att också lägga in någon bild på sig själva, faktiskt skulle jag vilja gå så långt som att säga att det är ett direkt krav för att vi lite nyare medlemmar skall ha någon större nytta av tråden annat än som underhållning. Dessutom vore det kul att få veta hur länge man har varit med i föreningen och vilken eventuell roll man har i den.


Född 1979 (28 år).

Är gift med en underbar bolivianska och har en son på ungefär ett och ett halvt år vid namn Ikaros (se bild).

Bor i en liten lägenhet i Landskrona.

Studerar på Socialhögskolan i Lund och hoppas vara utexaminerad socionom någon gång 2009.

Kommer ursprungligen från Skara, flyttade ned på grund av studier.

Jag tycker om de flesta spel i alla dess former men sysslar framförallt med rollspel och figurspel. Särskilt sedan jag välsignats med familj har min fritid blivit allt mindre och jag försöker nu mera fokusera på mellan ett och tre hobbyprojekt i taget. Annars spelar jag gärna både dator-, bräd-, roll-, figur- och mer klassiska spel. Dessutom är jag mycket road av Texas Hold'em, dock ej online.

Några gamla och nya favoritspel är:

Total War serien
Panzer General serien (framför allt Panzer General II)
Counter Strike: Source
Drakar och Demoner 91
Kult
Eon
Neotech
Noir
Warhammer 40,000
AT-43

Överhuvudtaget tycker jag om strategi och (kanske framför allt) taktik, krigs- och samhällshistoria och mer eller mindre storslagna och realistiska berättelser. Jag har en viss förkärlek för längre/större spel eftersom de brukar ge utrymme för mer övergripande strategi (brädspel/dataspel) alternativt djupare karaktärskapande och berättande (rollspel). Jag gillar även att läsa, även om det numera i princip enbart handlar om kurslitteratur.

Några favoritböcker/serier är:

Stephen Donaldsons, "The Gap" serie (extremt "gritty" sci-fi)
John Keegan, Krigets historia
Dan Abnett, Gaunt's Ghosts (40K)
Frank Herbert, Dune
Ordfront, Lyckad nedfrysning av Herr Moro (mycket bra bok)
Peter Englund, det mesta (historia)
George Orwell, 1984
Richard Adams, Den långa flykten (eller Watership Down), utan tvekan min favoritbok
Stanislaw Lem, Solaris (se även den ryska filmversionen)
Harry Martinsson, Aniara
Luke Rhinehart, The Diceman

Jag kan lika gärna fortsätta droppa lite favoritfilmer/serier:

Bladerunner (klar favorit)
Apocalypse Now REDUX (svårslagen tvåa)
Ghost in the shell (excellent anime)
Twin Peaks

Och så slutligen den självklara musiklistan:

Legendary Pink Dots
Vive la fete (fantastiskt belgiskt band)
Sisters of Mercy
Rolling Stones (överhuvudtaget gillar jag mycket 70-tals Rock)
Aphex Twin (överhuvudtaget gillar jag mycket alternativ elektronisk musik)
The Doors
Front 242 (framför allt Evil off och Up Evil albumen)
Death in June
Death in Vegas
Gry
Primal Scream
Tarantinos filmmusik (att säga att hans val av musik är inspirerat är en underdrift)
Velvet Underground
Yeah Yeah Yeahs (gillar överhuvudtaget tjejband som lirar rock och möjligen pop)
Cat Rapes Dog (en gammal klassiker som jag knappt lyssnar på längre men som förtjänar att nämnas ändå)
Sugarbabes (bara för att de är det enda R&B jag lyssnar på)
Imperiet (i synnerhet och Thåström i allmänhet)

Alla dessa vansinnigt onödiga men lika ofrånkomliga listor saknar både någon egentlig inbördes ordning och logik.


Slutligen så spelar jag mycket och gärna spel och prövar (åtminstone en gång och i mån av tid) på det mesta, tveka inte att kontakta mig. Jag har dessutom begåvats med en ganska tvivelaktig humor med mycket stora doser av sarkasm och ironi (jag har aldrig riktigt kunnat skilja de två åt) och tar sällan eller aldrig särkilt hårt på saker och ting.

Eftersom jag bara kommer på mer och mer saker att lägga till i listorna är det bäst jag avbryter här --------
Senast redigerad av bladerunner_35 den ons 22 aug 2007, 12:57, redigerad totalt 1 gånger.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Inlägg av Sabbath »

Jag skulle kunna tänka mig att det var tvunget att tas upp pga initigritet osv osv. Men hur det sen går med det vet jag inte.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Släng upp en presentation av dig själv under någon tråd... det kanske sporrar andra att göra det samma... varför vänta på styrelsen? Varför ska styrelsen/webmastern gör något som personer bör göra helt själva? Här en av mig:

Födelseår: 1971 (våg och därför mest kompatibel med oxar, andra vågar och skorpioner)

Inkomst: oförtjänt mycket

Adademiska poäng: runt 250 (mest statsvetenskap och antropologi)

Sysselsättning: Head Hunter

Civilstånd: sambo, inga barn

Bostad: hyreslägenhet på Klostergården

Spelar helst: Call of Chtulhu, Vampire samt WFRP

Spelar helst inte: normal.

Favoritdryck: Nils Oscar, rödvin samt Coca Cola (med en citronskiva i)

Favoritmat: Lammkotlett .

Gillar: personer med självdistans och humor som bjuder på sig själva. Har inga starka övetygelser själv men gillar oftast de som vågar ha det. Gillar också liberalism och frihet: är nyliberal ("jag vet bäst vad som är bra för mig") i många frågor men är för relativt höga skatter. Sommardagar vid havet. Befogad överlägsenhet: om man är bra på något, smart etc. så ska man vara stolt över det och får lov att visa det. Uttrycket: "jag vill inte", för det är så djäkla skönt att säga, utan att behöva förklara sig (testa det gärna)!!! Att göra bort mig.

Ogillar: besserwissrar och latmaskar, som ofta kan ha många förslag men aldrig själva levererar lösningar. Hatar snåljåpar som sparar på bank men aldrig investerar i sina polare. Ogillar starkt de flesta lösningar som har karaktären av förbud (förutom på lokalen). Mest ogillar jag uttrycket: "det går inte", allt går att göra! Prydhet och inskränkthet.

Övriga hobbies: laga mat, rita, spegla mig, chocka folk och fundera på min omvärld.
Senast redigerad av Godeye den fre 22 jun 2007, 18:17, redigerad totalt 1 gånger.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

Blev lite inspirerad...

Född: 79, så man har ju upplevt 70-talet med allt vad det innebär :P

Utbildning: 200+ poäng i humaniora... borde skriva en C-uppsats i svenska :/ Lundagård och livets hårda skola har tagit mig dit jag är...

Sysselsättning: Redigerare på Aftonbladet. Använder ca 4 av mina universitetspoäng där. :rolleyes: Kanske skulle man kunna säga att jag använder de i svenska också... men inte särskilt mycket...

Civilstånd: ensam som fan...

Bor: 50m från lokalen i Lund och högt uppe på ett berg i Sickla i Stockholm...

Spelar helst: Allt! Vill alltid spela spel :)

Favoritgubbaspel: Epic, Warhammer Fantasy. Inbillar mig att Warmaster och BFG är bra och vill testa.

Favoritrollspel: Sagan om Ringen, Call of Cthulhu och Warhammer

Favoritbrädspel: Arkham Horror, Britannia (det enda spel jag gillar att vinna), Wings of War.

Spelar absolut inte: Om pengar. Logistico.

Äter och dricker helst: Sill och Guinness. Tyvärr funkar de inte jättebra ihop...

Musiksmak: Punk, Country och Rock 'n' Roll. Många spelar rock men glömmer ofta "rollen".

Läser: Sagan om Ringen vartannat år ungefär.

Gillar: Att kunna göra vad jag vill... att göra saker tillsammans.

Ogillar: Pengar. Askyr att behöva tänka på sånt. Stressade, gnälliga, upptagna, negativa personer.

Vill lära mig: Teckna och måla.

Övriga intressen: Sport, kvinnliga friidrottare, kendo, design.

Tycker: Massor, men mest att folk borde koppla av och ta sig tid för varandra, för tid har vi gott om. :)
Senast redigerad av Elrik den lör 16 jun 2007, 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Inlägg av Sabbath »

Man är väl ila tvungen att fortsätta det man starta.

[h]Namn:[/h] för er som inte hittat marginalen, Kristian Lundkvist

[h]Ålder:[/h] 17 år den 31/8

[h]Utbildning:[/h] Går teknik på Polhem med allt vad det innebär

[h]Civilstånd:[/h] har världen underbaraste flickvän, dock förstår hon inte det fina med DMF.....

[h]Bor: [/h]Kävlinge

[h]Spelar:[/h] 40k, ska försöka komma igång med rollspel också. Plus nästan allt till dator.

[h]Spelar med:[/h] Black Templars, (omålade) Necrons och IG med Inquisitor (under uppbyggnad)

[h]Spelar inte:[/h] poker och andra kortspel om pengar

[h]Musiksmak:[/h] mer eller mindre allt. Favorit band är Blind Guardian men jag kan lika gärna lyssna på Peps Persson. Dock föredrar jag lite tyngre musik(men det ska fortfarande klassas som musik).

[h]Vill lära mig:[/h] Måla små plastfigurer kan jag ju men det är bara en fråga om hur bra...... Sen kommer jag lära mig programera nästa läsår.

[h]Kan kontaktas med:[/h] e-post, msn: dabigork@hotmail.com
Mobil: 0709-726077 (kan nästan alltid nås på mobilen)
Senast redigerad av Sabbath den lör 16 jun 2007, 17:26, redigerad totalt 1 gånger.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Namn: Roger Johansson

Bild

Född: -76, Lund

Utbildning: 260 Högskolepoäng totalt, Lärarexamen i historia och religionskunskap. Har även läst en del Psykologi och Religionsrelaterade kurser.

Sysselsättning:
Arbetslös lärare / Pokerspelare på heltid

Civilstånd: Sambo

Bor: Vildanden, Lund

Spelar helst: Alla typer av rollspel utom White Wolf, som jag är jävligt trött på.

Favoritgubbaspel:
Inga, utom möjligtvis Space Hulk och Descent, om de räknas. :)

Favoritrollspel:
Värld: Call of Cthulhu, System: Eon

Favoritbrädspel: Ett mycket underskattat Tigris och Eufrates.

Spelar absolut inte:
Illuminati, Brittania

Äter och dricker helst:
Engelsk frukost, Rökt egenfångad fisk, Guiness, Kaffe, Té & Whiskey

Musiksmak: Allt som är aggressivt nog.

Läser: Bibeln, andra religiösa texter, fantasylitteratur, crime novels (George R Martin och Michael Connelly är favoriterna), pokerböcker

Gillar: Kaos. Originella människor. Fikor på något trevligt café. Skitsnack med polare. Människor med självinsikt. Att undervisa. Fiske. Spel i alla dess former.

Ogillar:
Männsikor utan självinsikt. Bush. Dagens samhällsmentalitet. Uwe Boll. Spenat.

Vill lära mig:
Meditera, Baccarat, Spela bloodbowl, Skjuta långbåge, Programmera, Slappna av.

Övriga intressen: DMF, Religion, Datorer, Människor, Psykologi, Poker

Tycker: Att Knatte, Fnatte och Tjatte borde lägga ner sitt symbiostänkande.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar