Tyranid lista.
- Nefrums
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jeppa Resmark
Tyranid lista.
Prime $105
2x Boneswords, Death spitter, Regeneration
Lictor $65
3 Zonatroops $180
Mycetic Spore $50
Cluster spines
3 Zonatroops $180
Mycetic Spore $50
Cluster spines
9 Tyranid Warriors 360
Rending claws, Toxin sacs
Mycetic Spore $50
Cluster spines
20 Hormagaunts 120
Mycetic Spore $50
Cluster spines
20 Hormagaunts 120
Mycetic Spore $50
Cluster spines
20 Hormagaunts 120
Mycetic Spore $50
Cluster spines
Trygon 200
Vad tycks? tror ni att den kan funka?
2x Boneswords, Death spitter, Regeneration
Lictor $65
3 Zonatroops $180
Mycetic Spore $50
Cluster spines
3 Zonatroops $180
Mycetic Spore $50
Cluster spines
9 Tyranid Warriors 360
Rending claws, Toxin sacs
Mycetic Spore $50
Cluster spines
20 Hormagaunts 120
Mycetic Spore $50
Cluster spines
20 Hormagaunts 120
Mycetic Spore $50
Cluster spines
20 Hormagaunts 120
Mycetic Spore $50
Cluster spines
Trygon 200
Vad tycks? tror ni att den kan funka?
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Re: Tyranid lista.
Lotto lista
Dina warriors vill ha en massa olika vapen så du kan gaya wounds.
Jag hade definitivt försökt få in en Doom of malantai också, han är rolig att podda.
Jag hade definitivt försökt få in en Doom of malantai också, han är rolig att podda.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Nefrums
Man kan inte ha olika vapen på warriors.. förutom en vanom cannon/barbeld strangler. vilket jag har funderat på att ha med just av den andledningen..mawno skrev:Lotto lista
Och special caracters vill jag inte spela med..
Men ja det är en lite anorlunda lista i och med att allt deepar..
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Har spores någon regel som mptsvarar droppod assault? annars hade jag inte sett listan som något större hot för en stabil SM-lista, IOM lotto-faktorn.
en Venomcannon på warriors är nog ingen kass ide. Du kan dessutom banga lite när du tittar ut.
en Venomcannon på warriors är nog ingen kass ide. Du kan dessutom banga lite när du tittar ut.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Nefrums
nej.. spores kommer in som vanligt.. men båda spores och trygon imun mot mishapp på samma sätt som pods..
Warriors pangar redan lite.. de har devorers i grund.. S4 Ap- range 18 Assult 3..
Sporesen pangar också. i och med att de är MC och inte vhiacles så kan de skjuta när de deepar.. De har en S5 ap- range 18 large blast.. och tentackler med S6 ap- range 6 assult 6 (Bs2)
Men man kan inte assulta när man kommer ner.. så man måste tåla en rundas skytta innan man kan slås.. men det är bättre än att behöva tåla 2+ runder skytte som man behöver om man skall springa över hela brädet..
Hormagauntsen kommer nog att kunna få cover i och med att de kan springa efter de poddat, de springar högsta av 3D6..
Men mobilt skytte kommer bli ett problem.. specielt om det är meckat.. men man kan inte få in så mycket mer antitank än 6 zonatrops.. S10 Ap1 range 18 lance... (Bs4) De har bra ods på att döda vilken bil som hälst..
Warriors pangar redan lite.. de har devorers i grund.. S4 Ap- range 18 Assult 3..
Sporesen pangar också. i och med att de är MC och inte vhiacles så kan de skjuta när de deepar.. De har en S5 ap- range 18 large blast.. och tentackler med S6 ap- range 6 assult 6 (Bs2)
Men man kan inte assulta när man kommer ner.. så man måste tåla en rundas skytta innan man kan slås.. men det är bättre än att behöva tåla 2+ runder skytte som man behöver om man skall springa över hela brädet..
Hormagauntsen kommer nog att kunna få cover i och med att de kan springa efter de poddat, de springar högsta av 3D6..
Men mobilt skytte kommer bli ett problem.. specielt om det är meckat.. men man kan inte få in så mycket mer antitank än 6 zonatrops.. S10 Ap1 range 18 lance... (Bs4) De har bra ods på att döda vilken bil som hälst..
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Jo zoantroperna knäcker det mesta med hög AV men det jag tror att kommer att bli svårt är rhinos och ass.marines en mass. Tänk Marines på det sättet jag och Cadelin spelar dem. Eller ännu värre space wolves som även dänger dig i närstrid.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Nefrums
Listan är inte gjord för att möta tokhårda listor.. den kompar 51 enligt mallen..
120p hormagaunts klarar inte av en marinsquad själv, men wariorsen dödar nästan en hel marinesquad på en runda.. Jag fundearade på att ha boneswords dvs powerweapons med instant kill på warriors istället för rending och poision. det kostar lika mycket, men det är bara marginelt bättre mot marines och mycket sämmre mot det mesta annat. Med rending kan de desutom döda fordon i närstrid..
Men jag håller med om att det inte är nån super lista.. den suger på killpoints.. 6 spores med T4 W3 och 4+ save ger bort massa killpoints enkelt..
Vi får ta och testspela lite nästa vecka när jag byggt ihop allt..
120p hormagaunts klarar inte av en marinsquad själv, men wariorsen dödar nästan en hel marinesquad på en runda.. Jag fundearade på att ha boneswords dvs powerweapons med instant kill på warriors istället för rending och poision. det kostar lika mycket, men det är bara marginelt bättre mot marines och mycket sämmre mot det mesta annat. Med rending kan de desutom döda fordon i närstrid..
Men jag håller med om att det inte är nån super lista.. den suger på killpoints.. 6 spores med T4 W3 och 4+ save ger bort massa killpoints enkelt..
Vi får ta och testspela lite nästa vecka när jag byggt ihop allt..
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
Jag vill absolut testa min nya space marine lista mot denna, bikes, razorbacks, speeders och dreads. komp 52.
- Nefrums
poison ger rr to wound om man redan wounder på 4+ eller bättre, och det är bra tillsammans med rending..mawno skrev:Varför poison på warriors?
- Loffe
- Namn: Olof Svensson
Tja, jag har lirat nids ett bra tag nu och börjat få grepp på armén.
-Personligen tror jag inte så mkt på "droppande" arméer, som tidigare nämnt så ör det lotto varning. Vill du tvunget deepa in arméen så välje en tyrant med hive comander som hq. Dyrt ja, men du kommer inte på 3+ runda 2, 2+ runda 3.
Lictor gör inte detta jobbet så den måste starta i reserv och inte ger bonusen förrän den står på brädet. Notera att denna bonus inte gäller den runda den kom in. Så i bästa fall ger den reserver på 4+ runda 2, 2+ runda 3 men det e en 50/50. Samt att jag inte anser den kunna kompensera sina poäng på ngt sätt.
-Att deepa in CC enheter som e squishy är jag åsså lite skeptisk till. De landar och blir ihjälskjutna helt enkelt.
-Rend på warriors, ja i 4e editionen. Nu vill du ha boneswords. De räknas som powerweapons. För bra för att låta bli. Warriors skall inte jaga bilar, de skall jaga MEQs(marine equals).
-Zoanthropes, deepa dem inte. De e lite väl squishy och kostsamma för att deepas. Joina dem med en prime för att allokera bort id skott.
Ser att temat du vill ha e deepande arme. Skall se vad jag kan kratta ihop.
Hq,
1 tyrant, hive comander HVC 220p
2 guards 120p
1 tervigon, catalyst 175p
troop
15gaunts, devourer, pod 190p
15 gaunts, devorer, pod 190p
8 stealer, 102p
8 stealer, 102p
HS
1 dakkafex, 2x brain leachworms, pod // 1 trygon 230/200p
Elite
2 hive guards 100p
2 hive guards 100p
Modda listan lite här och där så den passar dig.
Vandra med tyranten, hive guradsen, tervigonen till mitten av brädet. Skjut allt som rör sig. Det som droppar in kommer kunna skjuta antingen 12 s6 skott eller 45 s4 skott den runda de kommer in.
En sista sak, upgradera itne vapnen på poddar. De skjuter ändå bara på närmsta enhet, spara poängen till annat.
Hoppas detta varit till hjälp.
-Personligen tror jag inte så mkt på "droppande" arméer, som tidigare nämnt så ör det lotto varning. Vill du tvunget deepa in arméen så välje en tyrant med hive comander som hq. Dyrt ja, men du kommer inte på 3+ runda 2, 2+ runda 3.
Lictor gör inte detta jobbet så den måste starta i reserv och inte ger bonusen förrän den står på brädet. Notera att denna bonus inte gäller den runda den kom in. Så i bästa fall ger den reserver på 4+ runda 2, 2+ runda 3 men det e en 50/50. Samt att jag inte anser den kunna kompensera sina poäng på ngt sätt.
-Att deepa in CC enheter som e squishy är jag åsså lite skeptisk till. De landar och blir ihjälskjutna helt enkelt.
-Rend på warriors, ja i 4e editionen. Nu vill du ha boneswords. De räknas som powerweapons. För bra för att låta bli. Warriors skall inte jaga bilar, de skall jaga MEQs(marine equals).
-Zoanthropes, deepa dem inte. De e lite väl squishy och kostsamma för att deepas. Joina dem med en prime för att allokera bort id skott.
Ser att temat du vill ha e deepande arme. Skall se vad jag kan kratta ihop.
Hq,
2 guards 120p
troop
8 stealer, 102p
8 stealer, 102p
HS
Elite
2 hive guards 100p
2 hive guards 100p
Vandra med tyranten, hive guradsen, tervigonen till mitten av brädet. Skjut allt som rör sig. Det som droppar in kommer kunna skjuta antingen 12 s6 skott eller 45 s4 skott den runda de kommer in.
En sista sak, upgradera itne vapnen på poddar. De skjuter ändå bara på närmsta enhet, spara poängen till annat.
Hoppas detta varit till hjälp.
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
- Nefrums
Jag har 8 saker som deepar, vilket gör att jag får in i snitt 4 runda 2.. med en hivetyrant för 300p skulle jag bara ha 6 saker som deepar och fortfarande få in 4 runda 2.. Lictorn är mest med för att den är ball, funderar på att droppa den..Loffe skrev:Tja, jag har lirat nids ett bra tag nu och börjat få grepp på armén.
Det stämmer att hormagunterna inte är det hetaste som finns, men de är billiga..Loffe skrev: -Att deepa in CC enheter som e squishy är jag åsså lite skeptisk till. De landar och blir ihjälskjutna helt enkelt.
Nu har du helt fel.. rending + poison kostar lika mycket som boneswords.. rending + pision gör marginelt (16.7%) mindre skada mot marines, men mycket mer skada mot allt annat, att de desutom får möjligheten att öppna bilar är också bra då 80% av alla spelar mek.. men om man alltid möter gående marinearmeer så visst.. då är boneswordsen marginelt bättre..Loffe skrev: -Rend på warriors, ja i 4e editionen. Nu vill du ha boneswords. De räknas som powerweapons. För bra för att låta bli. Warriors skall inte jaga bilar, de skall jaga MEQs(marine equals).
zonatroper tål en hel del och kommer inte att vara target prio när det står warriors mellan dem och fienden..Loffe skrev: -Zoanthropes, deepa dem inte. De e lite väl squishy och kostsamma för att deepas. Joina dem med en prime för att allokera bort id skott.
att joina dem med en prime för att alokera bort laserkannoner mm. känns som en dålig ide.. en prime tål lika många lasercannonen om en zonatrop och kostar mer.. man skulle kunna ha med en prime för att avskräcka närstrids enheter därimot..
vill man spela en dethstar lista går den att göra mycket hårdare än såhär.. fexar bara suger..Loffe skrev: Ser att temat du vill ha e deepande arme. Skall se vad jag kan kratta ihop.
Hq,
2 guards 120p
troop
8 stealer, 102p
8 stealer, 102p
HS
Elite
2 hive guards 100p
2 hive guards 100p
Men jag har funderat på att ha med en enhet termagaunts med devorers.. har till och med redan byggt modellerna.. om jag droppar licktorn och tar bort lite strö poäng på andra saker kan jag byta ut en hormagunt enhet mot devilgaunts.. 60st S4 skott är ball..
Jag tyckte att en S5 large blast för 10p var en nobrainer.. även om den alltid skjuter på närmsta mål..Loffe skrev: En sista sak, upgradera itne vapnen på poddar. De skjuter ändå bara på närmsta enhet, spara poängen till annat.
Du har poänger att det går att göra hårdare listor än denna. Om man ska gå bara på hårdhet och samtidigt inte tappa all komp hade jag spelat denna listan: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=1516Loffe skrev: Hoppas detta varit till hjälp.
En poäng med att deepa allt är att moståndaren kommer att tappa 1-2 rundor..
Men vi får se hur det går på lincon.. jag har som mål att det inte ska bli min sämsta turnering på flera år.. Kan bli lite halvknepigt...
- Loffe
Ang. Warriors.
Enligt mig har de inte som uppgift att jaga fordon. De e alldeles för långsamma för det. Skulle man vara tillräckligt nära för att charga ett fordon så finns det i nio fall av tio ngt bättre att charga och skulle de misslyckas kommer de bli slaffsade av det som finns i bilen (smelta, flamer ,rapid fire mm.).
Jag brukar kitta mina warriors med boneswords och ds. De kostar då 45p och kan skjuta rätt hyffsat. Sant att de blir bättre mot annat med SC + rend men 3 s5 ap5 skott kompenserar dör det. Bäst tycker jag de jobbar som synaps, understödsskyttte samt countercharge mot gauntscreenen.
Ang. Prime hos zoan
Den e mest där för att soaka 2 ID skott innan du behöver ta invosaves på dem. Den kommer inte dö. Coversaves gör att enheten kan äta 4 s8 träffar innan ngt riskerar att dö. Efter att den tagit emot dessa träffar, lämna zoansen och joina warriorna. De borde vara inom räckvidd för att nyttja sitt skytte och priens bonus.
Ang. Fexar
De suger inte så mkt som man kan tro. Visst de e 80p dyrare men för detta har de fått 2 extra attacker, 2 extra init i charge (som om det gör ngn skillnad), möjligheten att deepstrikea samt en prime kan joina dem och ge dem coversave. 12 s6 skott i rumpan på en bil tar hand om de flesta fordon. Sen att fexen står där bidrar till problem med target prio. De kan vara väl värda sina poäng. Anledningen till att jag inte använder dem e att de inte passar min spelstil.
Ang. poddar
10p för en större bössa, i min värld om man har poängen över. Hade man kunna styra deras skytte hade jag tagit det alla dagar. Men jag har svårt att se att de kommer skjuta på annat än av10+ rundan efter att de landat. 6 s6 skott = 2 träff och troligen 2 wounds. En platta träffar väl i c:a 50% av fallen 5-6 gubbar. Halvera detta så blir det i snitt 2,5 träff som i sin tur åsså snittar tyå 2 wounds. Igen räknar jag mot MEQs.
Så enl. mig blir det typ samma resultat. Visst kan plattan senare scattra "rätt" men jag skulle inte räkna på det. 2 extra gaunts e alltid 2 mer modeller.
Ang. Deathstar
Japp den e sjuk. Har inte testat den än. Finns e lång tråd på tyranid hive om dem. Antar du läst den. övervägt att plocka in en terv till istället för en horm grupp? Ja kompen sjunker men listan blir hårdare.
I din lista skulle jag växla ned gruppen med zoans till hiveguards. Det enda som zoansen gör bättre är att plpppa land raiders, hur mkt skada kan en raider göra mot en deathstar? släppa ut 6 termosar som kommer bli sönderhackade även om de chargar? skjuta lite laskanoner? En annan ide kan vara att ta in venomthropes istället för zoansen, samt att plocka in en t-fex. Ja den e dyr för vad den gör. Men den rockar i killpoints. 6 t6 wounds med 2+ save går inte ned snabbt. Särskillt inte som moster hq:t vandrar in i mitten.
Har svårt att tro att du hamnar lång ned i turneringen med den armén du visade.
Enligt mig har de inte som uppgift att jaga fordon. De e alldeles för långsamma för det. Skulle man vara tillräckligt nära för att charga ett fordon så finns det i nio fall av tio ngt bättre att charga och skulle de misslyckas kommer de bli slaffsade av det som finns i bilen (smelta, flamer ,rapid fire mm.).
Jag brukar kitta mina warriors med boneswords och ds. De kostar då 45p och kan skjuta rätt hyffsat. Sant att de blir bättre mot annat med SC + rend men 3 s5 ap5 skott kompenserar dör det. Bäst tycker jag de jobbar som synaps, understödsskyttte samt countercharge mot gauntscreenen.
Ang. Prime hos zoan
Den e mest där för att soaka 2 ID skott innan du behöver ta invosaves på dem. Den kommer inte dö. Coversaves gör att enheten kan äta 4 s8 träffar innan ngt riskerar att dö. Efter att den tagit emot dessa träffar, lämna zoansen och joina warriorna. De borde vara inom räckvidd för att nyttja sitt skytte och priens bonus.
Ang. Fexar
De suger inte så mkt som man kan tro. Visst de e 80p dyrare men för detta har de fått 2 extra attacker, 2 extra init i charge (som om det gör ngn skillnad), möjligheten att deepstrikea samt en prime kan joina dem och ge dem coversave. 12 s6 skott i rumpan på en bil tar hand om de flesta fordon. Sen att fexen står där bidrar till problem med target prio. De kan vara väl värda sina poäng. Anledningen till att jag inte använder dem e att de inte passar min spelstil.
Ang. poddar
10p för en större bössa, i min värld om man har poängen över. Hade man kunna styra deras skytte hade jag tagit det alla dagar. Men jag har svårt att se att de kommer skjuta på annat än av10+ rundan efter att de landat. 6 s6 skott = 2 träff och troligen 2 wounds. En platta träffar väl i c:a 50% av fallen 5-6 gubbar. Halvera detta så blir det i snitt 2,5 träff som i sin tur åsså snittar tyå 2 wounds. Igen räknar jag mot MEQs.
Så enl. mig blir det typ samma resultat. Visst kan plattan senare scattra "rätt" men jag skulle inte räkna på det. 2 extra gaunts e alltid 2 mer modeller.
Ang. Deathstar
Japp den e sjuk. Har inte testat den än. Finns e lång tråd på tyranid hive om dem. Antar du läst den. övervägt att plocka in en terv till istället för en horm grupp? Ja kompen sjunker men listan blir hårdare.
I din lista skulle jag växla ned gruppen med zoans till hiveguards. Det enda som zoansen gör bättre är att plpppa land raiders, hur mkt skada kan en raider göra mot en deathstar? släppa ut 6 termosar som kommer bli sönderhackade även om de chargar? skjuta lite laskanoner? En annan ide kan vara att ta in venomthropes istället för zoansen, samt att plocka in en t-fex. Ja den e dyr för vad den gör. Men den rockar i killpoints. 6 t6 wounds med 2+ save går inte ned snabbt. Särskillt inte som moster hq:t vandrar in i mitten.
Har svårt att tro att du hamnar lång ned i turneringen med den armén du visade.
- Mordachai
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Loffe - jag tror du behöver fråga Jeppa vad hans placeringar varit på turneringarna de senaste åren innan du kommer med uppmuntrande kommentarer som
Edit: Med tanke på att Jeppa jämför med dessa resultat...
.Har svårt att tro att du hamnar lång ned i turneringen med den armén du visade.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
is the answer
to the question on your mind!
- bengtslaanesh
- Namn: Pär Nordlund
Heja Internetlistor!
Och kokosnötterna är MC som kan skjuta två vapenvarje runda och varje gång man skjuter istf att springa med bensvärdskrgare går man back (eller möter något där liewarriors hade varit bättre).
Tänkte säga något om att gå med IC+Carnifex, men de är ju 1-3 så det funkar.
När och om det är så fantastiskt användbart eller mer värt än en Trygon vet jag dock inte.
Och kokosnötterna är MC som kan skjuta två vapenvarje runda och varje gång man skjuter istf att springa med bensvärdskrgare går man back (eller möter något där liewarriors hade varit bättre).
Tänkte säga något om att gå med IC+Carnifex, men de är ju 1-3 så det funkar.
När och om det är så fantastiskt användbart eller mer värt än en Trygon vet jag dock inte.
våga fråga?
- Loffe
Jo, men imo så kommer deathstars funka bra ett tag. Tills man kommer på en counter. Tror man kan jämnföra dem med gamla rainbownobs när de var nya. Kanske inte har hastigheten men e farligare i närstrid.Mordachai skrev:Loffe - jag tror du behöver fråga Jeppa vad hans placeringar varit på turneringarna de senaste åren innan du kommer med uppmuntrande kommentarer som.Har svårt att tro att du hamnar lång ned i turneringen med den armén du visade.
(kombinera med rätt trupper!)
Jag vet inte vad jag tycker om trygoner. Svåra att ge cover mao ingen armor save. 3 lascannon träffar sen e den inte så tuff längre. En grupp i transport med smälta eller plasma kan avsluta när det behövs.
Inte alltid lönt att kuta med krigare. Eftersom gauntscreenen finns framför finns det ofta inte utrymme (tro mig på denna punkten.). Att kunna mjuka upp ngt med skytte innan gaunts hoppar in för att swampa trupper är nice.bengtslaanesh skrev:Heja Internetlistor!
Vad liewarriors skulle vara bättre mot vet jag inte. Mjukare än MEQs så är warriors overkill. Och skulle jag välja mellan 3 s5 skott eller reroll 1:or i närstrid så e valet ganska lätt.
- bengtslaanesh
- Namn: Pär Nordlund
Försökte skriva rending, men det blev visst scything istället.
Svengelska är ett svårt språk...
Svengelska är ett svårt språk...
våga fråga?
- Loffe
Ah, isf står valet mellan vad du vill dina warrs skall göra.
Döda MEQs, boneswords / bone + lash
renda bilar, rending ev +adrenal glands.
Mathhammer. 4 warrs vs MEQs
Swords. Hit 3+, Wound 4+ attacks 12. 8 hits = 4w = 4döda.
rend + tox. Hit 3+ (reroll 1:a) Wound 4+ (reroll). 8(2/3)hits = 6(1/2)w = 2(1/6) döda. 3+save.
dessa båda alternativ kostar samma.
Kommentar ang kokosnötter.
Hade glömt att de e MCs och får använda 2 vapen. Helt klart värt att lägga 10p för ett extra. Jag hade nog valt Stinger Salvo (beroende på vad som finns i podden). Landa bakom Rear AV 10 fordon, podden har då 13/15 att penna bilen. Det den transporterade kan sedan skjuta innehållet. Dö firedragons!
Döda MEQs, boneswords / bone + lash
renda bilar, rending ev +adrenal glands.
Mathhammer. 4 warrs vs MEQs
Swords. Hit 3+, Wound 4+ attacks 12. 8 hits = 4w = 4döda.
rend + tox. Hit 3+ (reroll 1:a) Wound 4+ (reroll). 8(2/3)hits = 6(1/2)w = 2(1/6) döda. 3+save.
dessa båda alternativ kostar samma.
Kommentar ang kokosnötter.
Hade glömt att de e MCs och får använda 2 vapen. Helt klart värt att lägga 10p för ett extra. Jag hade nog valt Stinger Salvo (beroende på vad som finns i podden). Landa bakom Rear AV 10 fordon, podden har då 13/15 att penna bilen. Det den transporterade kan sedan skjuta innehållet. Dö firedragons!
- Nefrums
mathhammer mellan boneswords och rending+toxic:
de träffar lika så nu gämför jag bara antal döda per träff.
mot marines:
bone sword = 0.5
rending+toxic = 0.42
Mot orker:
bone sword = 0.5
rending+toxic = 0.67
Mot T6 3+ save saker:
bone swords = 0.17
rending+toxic = 0.28
Mot bilar (döda en AV 10 i baken bil):
bone swords = 0
rending+toxic = 0.06
Dvs boneswordsen är lite bättre mot marines men rending+toxic är bättre mot allt annat och kan döda bilar... Men det är en smaksak vilket man vill ha med.. Jag väljer rending+toxic för att de är mer all around , att de kan skada bilar och att hela enheten inte auto dör av en dread.. specielt när jag ska deepa dem då man kan råka scattra så att en dread kommer åt dem.
Och angående kokosnötterna.. att döda bilar med Ap - vapen är svårt specielt med BS 2...
Edit: en annan stor fördel med rending warriors är att fork gör som du och underskattar dem.. En marinespelare skulle aldrig få för sig att charga power weapon warriors med marines, men de skulle kanske göra mistaget att charga rending wariors..
de träffar lika så nu gämför jag bara antal döda per träff.
mot marines:
bone sword = 0.5
rending+toxic = 0.42
Mot orker:
bone sword = 0.5
rending+toxic = 0.67
Mot T6 3+ save saker:
bone swords = 0.17
rending+toxic = 0.28
Mot bilar (döda en AV 10 i baken bil):
bone swords = 0
rending+toxic = 0.06
Dvs boneswordsen är lite bättre mot marines men rending+toxic är bättre mot allt annat och kan döda bilar... Men det är en smaksak vilket man vill ha med.. Jag väljer rending+toxic för att de är mer all around , att de kan skada bilar och att hela enheten inte auto dör av en dread.. specielt när jag ska deepa dem då man kan råka scattra så att en dread kommer åt dem.
Och angående kokosnötterna.. att döda bilar med Ap - vapen är svårt specielt med BS 2...
Edit: en annan stor fördel med rending warriors är att fork gör som du och underskattar dem.. En marinespelare skulle aldrig få för sig att charga power weapon warriors med marines, men de skulle kanske göra mistaget att charga rending wariors..
- Loffe
Haha, du har helt rätt. Ingen marinespelare skulle frivilligt gå nära powerweapons, vilket passar mig utmärkt.
Det jag gillar med kodexen är att alla kombos presterar likvärdigt i förhållande till pris. I slutändan handlar det om vad man trivs med att spela. Jag lirar ofta shooty listor så warrs med möjlighet till instant death och pw passar bra som avskräckning. Funderar på att lägga till AG för att bättre handskas med t6 men som sagt det e en smaksak.
Det jag gillar med kodexen är att alla kombos presterar likvärdigt i förhållande till pris. I slutändan handlar det om vad man trivs med att spela. Jag lirar ofta shooty listor så warrs med möjlighet till instant death och pw passar bra som avskräckning. Funderar på att lägga till AG för att bättre handskas med t6 men som sagt det e en smaksak.