Canvas Eagle
- Herr B
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Pär Birgander
Re: Canvas Eagle
Det är tydligen nästan likadant som Blue Max vilket jag har i mitt skåp. Canvas Eagle verkar bara vara en uppdaterad verision. Jag plockar gärna fram Blue Max någon dag om det finns intresse.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Jag hasr ett vagt minne om att Blue Max var jäkligt kul att spela, speciellt i "kampanjspel".
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag provar det gärna om du har tid någon dag Herr B?
Jag har länge funderat på att köpa några WWI plan i 1/144.
Jag har länge funderat på att köpa några WWI plan i 1/144.
- Mordachai
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Mjo - Canvas Eagle är i princip samma sak som Blue Max.
Blue Max är för övrigt sjukt kul att spela i kampanjformat. Räkna dock inte med alltför lång levnadstid på dina piloter... spelet är inte direkt snällt mot dem som hamnar i en position att bli skjuten på.
Blue Max är för övrigt sjukt kul att spela i kampanjformat. Räkna dock inte med alltför lång levnadstid på dina piloter... spelet är inte direkt snällt mot dem som hamnar i en position att bli skjuten på.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
is the answer
to the question on your mind!
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Det var det jag menade med "kampanjspel"...Mordachai skrev:Blue Max är för övrigt sjukt kul att spela i kampanjformat. Räkna dock inte med alltför lång levnadstid på dina piloter... spelet är inte direkt snällt mot dem som hamnar i en position att bli skjuten på.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Jag provar gärna någon dag.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- Qvistus
Kul att höra att det verkar vara ett bra system. Om vi hinner så provar jag gärna regelsystemet på söndag.
Jag slår nog till och försöker bygga ihop en figurspelsvariant i skala 1/144 av spelet, det finns ganska mycekt tips på deras hemsida och det verkar inte speciellt svårt. Skall bara jaga rätt i RF teleskop antenner i rätt längd...
Jag slår nog till och försöker bygga ihop en figurspelsvariant i skala 1/144 av spelet, det finns ganska mycekt tips på deras hemsida och det verkar inte speciellt svårt. Skall bara jaga rätt i RF teleskop antenner i rätt längd...
- Herr B
Jag skulle kunna imorgon på brädspelskvällen om det finns intresse.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Herr B
Jag sticker ner till DMF nu, vi får se om det blir blue max eller inte.
- Qvistus
Tyvärr hinner inte jag idag i alla fall...
- Herr B
Vi får ta det någon annan gång. Fick spelat lite annat.
- Qvistus
Fyra WWI flyg i skala 1/144 från Skytrex anlände igår. Snygga men pilligt med alla stag.
En Sopwith Camel assemblerad så när som på landningställ.
En Sopwith Camel assemblerad så när som på landningställ.
- Qvistus
En hyfsat färdig Albatross. Några små detaljer och en dullcoat kvar.
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
snyggt! vad kostar de?
edit: kollade in hemsidan, deras tanks verkar väldigt billiga. Hur är kvaliteten på dem?
edit: kollade in hemsidan, deras tanks verkar väldigt billiga. Hur är kvaliteten på dem?
- Herr B
Hur gick din beställning johan? vad kosta frakten och hur snabbt gick det? jag är lite sugen på ett par plan. Vilka har du?
- Qvistus
@ Lilljonas: De använder samma masters som Old Glory, men byter sina gjuformar oftare, då de nyligen sänkt priset så är de plötsligt mycket konkurrans kraftiga. Kvaliten är mycket god. Jag har också en hel del stowage och tankcommanders om du vill utsmycka eventuella vagnar. Dessutom har jag en uppsättning panzerschreck åt dig också...
Flygplanen kostar 4£ st.
@ Herr B: Om du beställer i Maj så har de flatrate 5£ oavsett orderns storlek. De skriver att frakten kan ta upp till 30 dagar men jag fick mina på mindre än en vecka. Jag köpte:
Säg till om du beställer något jag och Jonas kanske kan vara intresserade.
Flygplanen kostar 4£ st.
@ Herr B: Om du beställer i Maj så har de flatrate 5£ oavsett orderns storlek. De skriver att frakten kan ta upp till 30 dagar men jag fick mina på mindre än en vecka. Jag köpte:
- 1 x SE5a
1 x Sopwith Camel
1 x Albatross DIII
1 x Fokker DVII
Säg till om du beställer något jag och Jonas kanske kan vara intresserade.
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Då är det en smal sak att köpa och måla upp två-tre flygplan. Jag är på en beställning med delad frakt, och så kanske det blir någon liten bil att hjälpa mitt tyska infanteri på traven.
Hur funkar spelet, är det typ två mot två flygplan?
Hahaha, jag har hittat mitt flygplan.
Hur funkar spelet, är det typ två mot två flygplan?
Hahaha, jag har hittat mitt flygplan.
- Qvistus
Reglerna finns på hemsidan för nedladdning. Jag hade tänkt trycka ut ett ex och se till att få det inbundet så det kan förvaras på klubben.
Varje spelare styr var sitt flygplan. Man väljer simultant en manöver och utför sedan förflyttning och eldgivning simultant. Fyra spelare verkar ganska optimalt men min förhoppning är att det inte skall lagga allt för mycket om man skalar upp det till 6-8 spelare.
btw, flightstandsen jag köpte kommer med supermagneter så det skall gå att byta flygplan. Tanken vara att utvärdera dem och se om det är värt att köpa fler på sikt.
Om någon skickar iväg en beställning så är jag sugen på två tvåsitsiga flygplan som variation.
BM230 Hannover CL IIIa 1917
BM130 Bristol F2B Fighter 1917
Varje spelare styr var sitt flygplan. Man väljer simultant en manöver och utför sedan förflyttning och eldgivning simultant. Fyra spelare verkar ganska optimalt men min förhoppning är att det inte skall lagga allt för mycket om man skalar upp det till 6-8 spelare.
btw, flightstandsen jag köpte kommer med supermagneter så det skall gå att byta flygplan. Tanken vara att utvärdera dem och se om det är värt att köpa fler på sikt.
Om någon skickar iväg en beställning så är jag sugen på två tvåsitsiga flygplan som variation.
BM230 Hannover CL IIIa 1917
BM130 Bristol F2B Fighter 1917
- Herr B
Jag beställer gärna några plan, en 3-4 stycken. Vi kanske kan snacka ihopa oss om vad vi ska köpa så vi har lite vettiga plan.