The Deviant's Diary #1

Lägg alla Battle reports här. Imperiets standardiserade regler om censur och ofrihet för pressen gäller som vanligt.
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

The Deviant's Diary #1

Inlägg av The Lolbarian »

OH-141-L13D Battle-log entry no 29:

// Communique begins//

I was assigned to Xon's squad to investigate the origin of the warp signal. It was stemming from an awful part of an awful planet, the ruin complex at Eustace tile 202-A . Right in the back yard of Captain Bice and his jungle fighters, the best fighting force deployed on this bombed out and depleted shithole. Thats what our source said anyway. My "employer" had prepared some suprises of his own. He had somehow acquired enough tanks to roll over a hive city and warpdeals with several heavily armed and blood thirsty cults. I could almost feel the glorious violence about to come boiling in my blood.

The initial phase were silent but two clicks south of the complex, we made contact with a hostile mechanized force. The foul stench of the False Emperor hung about them, betraying their positions. As we moved in closer we could see the personal banner of Bice waving atop a chimera. The order was given to break trough as fast as possible and to avoid pursuit. Xon's men and I silently whispered prayers to the Gods hoping the no pursuit was a joke. It wasn't. If the Befuddled somehow pulls of this miracle, maybe he can go outpunch the False Emperor, or even better, try to pay me enough for this shit.

// End of Communique //
Senast redigerad av The Lolbarian den sön 18 apr 2010, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: The Deviant's Diary (Samlade fightan rapporter)

Inlägg av The Lolbarian »

Mission: Recon

Arméer:
Chaos Marines
Warboss med termosar i Landraider (Flaimer, Chainfist, 2 Combiplasmor 1 bolter)
10 marines med meltor i rhino
6 marines med flaimer i rhino med havoc launcher
5 plauge marines med meltor i rhino
2 obbar

IG
Command Squad med Fist och Regimental Standard i Chimera
Primaris Psyker
2 Plutoon squads med varsin chimera
30 Guardsmen 3 Autocannons
30 Guardsmen 3 Lascannons
Vendetta
2 Hydror

Terräng:
En liten bit area plus en kulle i varje deployment. Vi spelade skogarna som 5+ cover. En ruin finns i mitten men IG armén bör ha line of sight till allt mitt oavsett hur jag gör.

Deployment:
Trots att Jeppa har satelliter vinner jag den livsviktiga första rundan. Jag sätter mina minor ut i kanterna och några i min deployment långt bak. Jeppa sätter sina minor precis utanför min deployment. Jag ställer min Landraider ”Big L” så långt fram det går i mitten och två rhinos bakom. En rhino ställs felaktigt bakom en kulle och den hamnar för långt bak. Visst den har cover vid en sieze men behöver två rundor att ta sig in i mitten.

Jeppa ställer upp sin armé på linje med trettiomannasquadsen på varje flank långt bak. Hydrorna sätts långt ut på vänstra flanken i cover. En chimera med plutoon command i på varje kant medan command squad i chimera sätts upp i mitten. Vendettan scouter fram på högra flanken och får fri line of sight till alla transporter utom en.

Jag kör fram med allt och smokar med alla rhinos utom en sista. I shootingen har jag två obbar som kan prestera. Mål som finns hydror i cover, en snabbflygande vendetta, samt IG gubbar i cover. Jag drar istället två laser i sidan på commandchimeran som inte har ett cover. Jag får en shaken eller nått löjligt. Jeppa flyttar inget förutom vendettan. IG gubbarna skjuter laserkanon på obbarna. De får ordern att rerolla coversaves och jag glömmer bort att obbar har ett 5+ i grund (rullade 5-6 på coversavet och fick rulla om). En obbe är kvar. Vendetta bränner allt i Landraidern och det blir en penetrating. Ajajaj... Lättnaden kommer när jeppa rullar ettan för på damage tabellen. Det flyger massor automatkanon skott i luften men efter riktigt omoget slagna coversaves av mig blir bara en rhino stunnad.

I nästa runda (dvs runda två) gör jag misstaget att gå ut med alla mina terminators + chef för att slå på 30 guardsmen och en command chimera. Min boss borde ha stannat inne i bilen. Glömmer även att smoka raidern. En rhino med tio chaosare bränner iväg mot hydrorna. Plaugemarines hoppar ut och skjuter två meltor på vendettan (ej inom 6) men inget händer. Ensamma obben träffar inte resten av matchen. Gaurdsmensquaden med laserkanonerna förlorar närstriden mot mina termosar och flyr av brädet.

Jeppa kör fram med sin halvdöda chimera och blockar mina marines från att bara gå in och charga den andra tretti manna klumpen. Hydrorna smäller rhinon påväg mot dem. 30 guardsmen samt pluton cheferna skjuter på mina termosar. Rolus hamnar på sitt sista wound samt så överlever två termosar (en har fist). Dessa blir chargade av jeppas command squad och primaris. Min warboss plockar 3 guardsmen och sen blir han powerfistad :(.

I runda 3 är tio chaosare på vämstra flanken i jeppas deployment där det finns 2 hydror och en chimera med pluton command i. Jag hoppar ut med squadden i mitten och anfaller skadade chimeran. Pestisarna fortsätter jaga vendettan men failar. Landraidern skjuter bort den istället. Chaos marinsen på vänstra flanken assaultar en chimera och två hydror. Mången chaosmarines dör av exploderande bilar. Nu är princip matchen avgjord. Min raider går inte längre att göra något samt så har jag mycket trupper kvar. Som kuriosa kan nämnas att Jeppas kapten uppercuttade resterande terminators och drack blodet från deras skallar. Jag var sjukt omogen och skjöt ner kaptenen med en rhino medans han höjde sin powerfist i luften och skrek efter power.

Som slutsats kan man säga att raidern är antingen asbra eller asdålig på dom här poängen. I denna matchen var den asbra. Charge-avstånd på runda två mot IG är ju typ fantastiskt bra. Jag önskar att jag hade mer bilder så folk kunde se lite på Jeppas sjukt taktiska positionerande av figurer. Allt ställdes och flyttades till rättast möjliga plats.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Skriv svar