Kindred Society: Gästlajv

Här kan man samtala om kläder, kommande lajv och liknande.
Användarens profilbild
Ifra
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 05 sep 2009, 15:00
Namn: Saara Kantti

Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Ifra »

Hej Alla!

Jag heter Saara och ni som träffat mig har antagligen gjort det när jag spelat Werewolf i Ichabods regi.
Nu är det så att jag är sedan 3 ½ år aktiv i Göteborgs Vampyrlajv, Kindred Society (KS) och vill gärna visa andra vad som gör KS till ett Vampyrlajv som faktiskt fungerar. Samma värld och story har pågått i 10 år och även om det alltid tillkommer nya lajvtalanger så har många veteraner hållt sig kvar.

Min tanke är att till hösten åka till Göteborg med en grupp från DMF och göra ett gästspel. Att gästspela i KS kan vara svårt utan en "insider" då det är en stor men tajt samling av folk och lajvformatet gör att det är svårt att under en kväll komma in i spelet.
SÅ, detta är ett erbjudande till alla som velat testa Vampire the Masquarade men inte fått tillfälle eller för de som har testat och vill uppleva det igen. :D

För att alla ska ha så roligt som möjligt och för att vårat gästspel ska passa in i storyn föreslår jag att vi sätter ihop ett coterie (ni regelnördar får ursäkta ev. felstavning). Blandade klaner går hur bra som helst men med tanke på att min karaktär är Gangrel så är det bra att anpassa sig lite till idén om ett "stridscoterie".

KS har övergivit det gamal MET systemet och sysslar bara med två värden, ATTACK och MENTAL. Många dicipliner är ändrade att passa in i ett mer "teater/improvisations"-system. Men det är reviderade versionen av Masquarade som ligger i grunden.

Jag berättar gärna mer och tänkte utlysa ett möte. Men först vill jag se vilket intresse som finns.
Svara här nedanför så kan vi sätta datum för ett möte som passar allas kalender. Alla frågor är självklart välkomna.
Skriv här eller maila : Saara.kantti@gmail.com

PS: minimum ålder för att spela Vampyr är 18 men det hindrar inte yngre att vara med. Att spela Ghoul kan vara mkt spännande det med :D och gör gruppspelet mer levande :wink:
Användarens profilbild
Lorsa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:57
Namn: Samuel Eriksson

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Lorsa »

Jag har aldrig spelat Lajv (följde med en gång till ett vampire-lajv men förstod inte så mycket om vad som pågick då) så det kunde vara roligt att testa. Så jag antar att detta är en intresse anmälan :)
Användarens profilbild
Ifra
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 05 sep 2009, 15:00
Namn: Saara Kantti

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Ifra »

Underbart! Sprid det! :)
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Ignus »

Jag är lite sugen just för att jag skulle vilja se vad som händer på ett vampyrlajv, jag har aldrig vart på lajv innan heller.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Narek »

Har varit på vampyrelajv 2 gånger i Ängelholm men tyckte det var ganska trist. Fast jag är villig att ge det en till chans på ett annat ställe. Är det under sommaren det är tänkt?
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Arcturus »

Hej Saara. Hör av dig när det börjar närma sig så är det inte omöjligt att jag är på att testa om de verkligen kan sina grejer i Gbg.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
Ifra
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 05 sep 2009, 15:00
Namn: Saara Kantti

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Ifra »

Kul att folk hör av sig :)

Själva lajvtillfället vi skulle åka på är i slutet av September. Terminens sista lajv är på fredag eftersom vi aldrig spelar när solen är uppe är spel under sommartid lite jobbiga :D

Jag tänkte att jag ska dra ihop ett möte på DMF så att alla kan få informationen dom behöver och sen börja skapa karaktärer.
Som sagt, man behöver inte vara lajvare och om man hatat vampyrlajv tidigare (som jag en gång gjorde) hoppas jag att jag kan ge er en chans att ändra er åsikt :)
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Narek »

Ifra skrev:Terminens sista lajv är på fredag eftersom vi aldrig spelar när solen är uppe är spel under sommartid lite jobbiga :D
Hmm, jag som trodde vampyrer bara glittrade lite när solen var framme, borde man kunna fixa med lite glitterpulver :roll:
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av kombat »

I bloodbowl spelar vampyrer med solskyddskräm på dagen och det funkar bra ^_^
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Ifra
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 05 sep 2009, 15:00
Namn: Saara Kantti

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Ifra »

Ni får gärna kolla in vårt forum: http://www.forum.kindred.se

Stop it! Inga j**la Twilight/bloodbowl/buffyochvampyrerna-vampyrer. ;)
Användarens profilbild
Sewerdweller
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 26 jul 2011, 15:23
Namn: Martin Morannon

Re: Kindred Society: Gästlajv

Inlägg av Sewerdweller »

Fann denna tråd efter lite googlande. Någon som vet några klubbar/städer som fortfarande kör aktivt MET/Vampire lajv ? :)

Någon som kan peka en i rätt riktning? :wub:
Skriv svar