Intresse för Fantasyaktivitet

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Christian "Kryddan" Aas

Inlägg av Christian "Kryddan" Aas »

Om man ska tyda djungeltrummorna rätt så sägs det att ni DMF:are börjat intressera er en aning för WHFB!

Finns det något intresse för organiserat småspel? T.ex 500 poäng, sen 750 etc. Kanske någon form av kampanj, borderpatrol-turnering eller liknande? Själv behöver jag en push för att ta upp målningen på mina skogsalver och deltar gärna i något liknande!
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Jovisst har vi börjat samla på WHFB men några andra skogsalver än Holms 2 komp ostbågar vill vi inte ha med!

Det snackas om en 1000 poäng bring whatyougot turnering i veckorna, räkna inte med att möta fullt målade armeer dock.

Som ett litet tillägg kan det sägas att jag har limmat ihopa 19 saurusar och 18 skinkar samt en skink präst men det var ju redan färdig i paketet så det räknas kanske inte :)

edit: en Cold One har jag limmat ihopa också, ingen ryttare till honom dock.
Senast redigerad av Herr B den ons 27 jun 2007, 23:44, redigerad totalt 1 gånger.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

Du är mycket välkommen Kryddan att spöa oss lite i WFB. Ta gärna med dig fler :)
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Christian "Kryddan" Aas

Inlägg av Christian "Kryddan" Aas »

Herr B: Du behöver inte oroa dig. Jag är ju en snäll kille. Tanken är att ha Eternal Guards, Warhawks Riders, Glade Riders etc, en tämligen snäll och gosig lista med andra ord!

Hade varit väldigt trevligt med en Border Patrol-turnering (500pts) eller liknande. Sätta ett datum och sen få alla att vara klara tills dess!

Elrik: Både Scottarna, Mikael Duvskog och jag blev inspirerade när vi hörde att ni var igång. Vi lär dyka upp!
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Ajfan, då kommer vi ju få storspö, inte bra. Är det ok om vi spelar 40k på vår sida planen ;)

Näe jag ser fram emot att lära mig lite om spelet. Jag har nog spelat en hel fantasy match i mitt liv så jag har verkligen ingen koll på hur jag ska göra för att vinna.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

Det finns nog en hel del som vill vara med. Frågan är när vi ska köra.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Inlägg av rufsi »

jag röstar på att alla skall ha limmat ihop (och gärna målat/dippat lite) om tre veckor, så kör vi något då. Tidsramen är rimlig (för alla utom tobbe :)) och vi har tid att meddela alla utomstånde som är sugna på att lira
Senast redigerad av rufsi den tis 03 jul 2007, 13:16, redigerad totalt 1 gånger.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

21-22:e eller 28-29:e?

1000 poäng tills dess ska väll gå.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

28-29 är det väl stångcon...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Inlägg av rufsi »

det som är inställt?
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

just det.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Inlägg av rufsi »

ska vi säga fantasy 21-22 occh hålla helgerna efter öppna för 40k-initiativ?
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

jag tänker hålla en turnering helgen efter om minst 6 dmfare är intresserade. Det krävs nog att det är några dmfare som vill vara med för att ylvaiterna ska vilja åka ner. Jag kan nog få med mig håkan och "en bil" RT-folk. Och 20 personer kan ju bli et bra turnering. Många duktiga spelare i alla fall...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Skriv svar