Fallout 3

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Se upp Roger! En ny atombomb är under utveckling!

http://www.bethsoft.com/news/pressrelease_071204.htm

http://fallout.bethsoft.com/teaser.html

Observera att det första var tänkt att likna Oblivion (samma motor), men de har lyssnat på kritik från sina fans och ska tydligen ha omarbetat tredjepersonsperspektivet.

Bild
Bild

Verkar i alla fall som dom försöker behålla den gamla stilen! PipBoy!
Till och med turordningen finns kvar, men indirekt... tydligen så kan man "aktivera" sin pipboy så att den "sölar ner" spelet till turordningsbaserad strid, men det tar "laddningar" från den.

Dom har tagit på sig en stor titel, vi får se om dom klarar av att leva upp till hypen... Tur i alla fall att det är ett företag som producerat bra titlar förrut.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Sweeeet. Tack för länkarna. Jag har hört talas om det förut men aldrig sett några screens (den nedersta bilden ser ganska illavarslande ut).

Finns det något preliminärt släppdatum?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Hösten 2008. Jo, jag har sett screenshots på spelet från GI, och det är väl bara att resignera sig inför tanken på ett F3 i fps-perspektiv. Förhoppningsvis blir det bra, men hoppet har sjunkit något. Det ska dock testas när det kommer. :)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Som jag förstått så ska det inte direkt bli i 1:a person, utan ett omarbetat 3:e persons perspektiv, just eftersom fansen sagt ifrån.

Bara för att det använder sig av Oblivions motor (ett f.ö. jävligt grymt spel) betyder det inte att det är oblivion i falloutmiljö.

Och ISO-perspektiv kommer från en svunnen era... :lol: Vi lär aldrig se det i ett spel igen... På gott och ont.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Ichabod skrev:Och ISO-perspektiv kommer från en svunnen era... :lol: Vi lär aldrig se det i ett spel igen... På gott och ont.
Inte sant - UFO:Extraterrestials hade det senast. Klar rekommenderbart, btw. Men visst, det lär bli mindre och mindre av ISO-perspektiv, vilket är lite tråkigt. :(
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Fast UFO är väl 3D i alla fall? Även om det är samma kameraperspektiv som ISO i som standard.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Ichabod skrev:Fast UFO är väl 3D i alla fall? Även om det är samma kameraperspektiv som ISO i som standard.
Kolla själv -> http://www.ufo-extraterrestrials.com/ :)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

Hmm, jag tänkte kidnappa tråden och spy lite galla, men jag ska försöka låte bli.

Angående tredje persons perspektiv.
Vad som händer där är att Beth har sagt att dom jobbar på att förbättra spel i tredje person. Detta är en effekt av att dom fick massiv kritik för Oblivions tredje persons läge. Det handlar alltså inte om att dom bygger upp spel mekaniken runt ett tredje persons perspektiv. Det är fortfarande ett pfs spel som går att spela i tredje person.

Angående att hålla fallout stilen.
Hoppets låga brinner svagt... Personligen känner jag att grejer som bilvrak vars gamla reaktorer exploderar när man skjuter på dom och handhållna atombumbs slungor känns lite oroväckande. Ovanpå detta mutanter som klarar att man skjuter atombomber på dom, w.t.f.

Angånde stridsysytemet.
Det är inte turn based. VATS som det heter, verkar fungera så här.
Man har en pool av ActionPoints, APs. Under strid kan man pausa spelet och fyra av siktade attacker, typ på ben / huvud, detta kostar APs. Annars rullar striderna på i realtid. När man har slut på APs kan man inte längre pausa och göra siktade attacker.

Hur ofta har du spelat ett pfs spel och önskat att du kunde pausa och låta datorn göra ditt headshot åt dig?

Hur mycket saknar du ett bra taktiskt turnbased stridssystem?

Personligen känns det som jag kommer få det sämsta av två världar...

Det mest hoppingivande jag har sett:
Antalet npc's kommer vara mycket mindre än i Oblivion, ~300 kontra >1000.
Beth hävdar att detta kommer leda till att dom npcer som finns kommer vara mycket mer "utvecklade". Har vi tur kommer världen inte vara full av hundratals npcs utan något att säga.

Branching quests:
"Uppdraget" som Beth har demat går i princip ut på att en onding vill att man ska hjälpa honom att detonera en atombomb i staden "megaton". Tydligen går det även att ange honom till polisen etc.
Beth hävdar att ingen pc kommer kunna göra allt, om man väljer A så försvinner B.
Förhoppninsvis får vi inte en situation som i Oblivion där samma PC kan vara ärkehjäle, mästermagiker, supertjuv och ondast lönnmördare samtidigt.


Verkar som jag spydde lite galla ändå...
Om dom positiva faktorerna blir bra så får dom misslyckas hur mycket dom vill med atmosfären och göra det till hur mycket fps dom vill så vitt jag anbelagar. Men om npcer är lika tomma som i oblivion och val lika meningslösa så kommer fallout 3 inte gör mig särkilt glad i alla fall.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

Förresten, kan någon moderator kombinera de två fallout 3 trådarna till en?
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Det verkar inte som om forumet stödjer att man gör det... Jag har iaf inte tillgång till den funktionen.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Sadjev skrev:Hmm, jag tänkte kidnappa tråden och spy lite galla, men jag ska försöka låte bli.
Hmmm, det tror jag när jag ser på det... :P
Sadjev skrev:Angående tredje persons perspektiv.
Vad som händer där är att Beth har sagt att dom jobbar på att förbättra spel i tredje person. Detta är en effekt av att dom fick massiv kritik för Oblivions tredje persons läge. Det handlar alltså inte om att dom bygger upp spel mekaniken runt ett tredje persons perspektiv. Det är fortfarande ett pfs spel som går att spela i tredje person.
Tja jo, det verkar ju så. Sen kan man kanske disskutera om det egentligen är dåligt av ren princip? Visst spelvärlden är full av exempel på misslyckade 3D spel, när man försöker göra en sequel och gör den till 3d för att "fräsha upp". Men det finns också allt fler exempel på att spelföretagen börjar bli bra på det dom gör.

Det är inte "Fallout 3D". Jag tror faktiskt att ett nytt Fallout i samma perspektiv som det gamla inte hade varit den bästa lösningen. Kanske hade de riktigt hardcore gamla fansen blivit glada om det sett ett spel som var "som på den gamla goda tiden", men jag tror att markaden för ett ISO spel i dag är rätt liten. Och även om UFO var ett exempel, så är det knappast det största spelet på markaden just nu. (Däremed inte sagt att det inte är ett kul spel, det är det säkert :P)
Sadjev skrev:Angående att hålla fallout stilen.
Hoppets låga brinner svagt... Personligen känner jag att grejer som bilvrak vars gamla reaktorer exploderar när man skjuter på dom och handhållna atombumbs slungor känns lite oroväckande. Ovanpå detta mutanter som klarar att man skjuter atombomber på dom, w.t.f.
Seriöst, spela igenom dom gamla spelen en gång till... WTF?
Så jäkla off är det inte. Många har visserligen klagat på en del saker, som tillexempel atombombsslungan... Why? Moderna grafikmotorer klarar av att göra sådant snygg. Av någon anledning har jag känslan att dom nog haft med mer sånt i gamla också om grafiken tillåtit det. :P

Jag tycker det ska bli ganska ball att det finns saker man kan skjuta på så att dom exploderar. :P Och atombomber passar ganska utmärkt i Falloutmiljö...
Sadjev skrev:Angånde stridsysytemet.
Det är inte turn based. VATS som det heter, verkar fungera så här.
Man har en pool av ActionPoints, APs. Under strid kan man pausa spelet och fyra av siktade attacker, typ på ben / huvud, detta kostar APs. Annars rullar striderna på i realtid. När man har slut på APs kan man inte längre pausa och göra siktade attacker.
Jo, det stämmer precis. Jag kunde nog förtydligat mig mer... Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det men jag försöker förhålla mig positiv. Dom vet nog vad dom gör...
Det är inte Microsoft som utvecklar spelet, det är Bethesda. :P
Sadjev skrev:Hur ofta har du spelat ett pfs spel och önskat att du kunde pausa och låta datorn göra ditt headshot åt dig?
Ganska ofta, eftersom jag suger på FPS-spel. :lol:
Sadjev skrev:Hur mycket saknar du ett bra taktiskt turnbased stridssystem?
Jo, en del.
Sadjev skrev:Personligen känns det som jag kommer få det sämsta av två världar...
Det tycker jag är en väldigt tråkig inställning...
Sadjev skrev:Det mest hoppingivande jag har sett:
Antalet npc's kommer vara mycket mindre än i Oblivion, ~300 kontra >1000.
Beth hävdar att detta kommer leda till att dom npcer som finns kommer vara mycket mer "utvecklade". Har vi tur kommer världen inte vara full av hundratals npcs utan något att säga.
Jo, det tycker jag är bra.
Sadjev skrev:Branching quests:
"Uppdraget" som Beth har demat går i princip ut på att en onding vill att man ska hjälpa honom att detonera en atombomb i staden "megaton". Tydligen går det även att ange honom till polisen etc.
Beth hävdar att ingen pc kommer kunna göra allt, om man väljer A så försvinner B.
Förhoppninsvis får vi inte en situation som i Oblivion där samma PC kan vara ärkehjäle, mästermagiker, supertjuv och ondast lönnmördare samtidigt.
Gött.
Sadjev skrev:Verkar som jag spydde lite galla ändå...
No shit.
Sadjev skrev:Om dom positiva faktorerna blir bra så får dom misslyckas hur mycket dom vill med atmosfären och göra det till hur mycket fps dom vill så vitt jag anbelagar. Men om npcer är lika tomma som i oblivion och val lika meningslösa så kommer fallout 3 inte gör mig särkilt glad i alla fall.
Låt mig gissa, du gillade inte Oblivion heller?

Oh well, alla har ju olika smak.

Själv ser jag det som följer, Bethesda håller på att utveckla ett Fallout 3, något som är sjukt coolt. Uppmuntran och konstruktiva ideer på deras officiella forum är en betydligt bättre ide än att urgamla fans sitter och grinar för att spelet inte blir ett Fallout 1.75. (Fallout 2 var i mtt tycke egentligen bara Fallout 1.5, men det var nästan lika roligt som ettan och det var skönt att man liksom kunde förälnga livslängden på ettan. Men det var ju samma spel, bara ett nytt äventyr så att säga.)

Jag säger tre långa "hurra" till Bethesda för att dom står ut och utvecklar ett spel som fansen längtat efter i en jävla massa år. Jag hoppas att dom gör något bra av licensen. Jag kommer hoppas på det in i det sista, visar det sig att dom sjabblar bort sig kommer det lösa sig naturligt och inte en kotte kommer köpa spelet.

Att spy galla av ren princip tycker jag inte leder någon vart.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Oups, det får nog jag ta på mig. Sökte inte ordentligt när jag starta denna tråden... länkar vidare den gamla hit där det mesta av disskutionen skett.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Ichabod skrev:Själv ser jag det som följer, Bethesda håller på att utveckla ett Fallout 3, något som är sjukt coolt. Uppmuntran och konstruktiva ideer på deras officiella forum är en betydligt bättre ide än att urgamla fans sitter och grinar för att spelet inte blir ett Fallout 1.75. (Fallout 2 var i mtt tycke egentligen bara Fallout 1.5, men det var nästan lika roligt som ettan och det var skönt att man liksom kunde förälnga livslängden på ettan. Men det var ju samma spel, bara ett nytt äventyr så att säga.)

Jag säger tre långa "hurra" till Bethesda för att dom står ut och utvecklar ett spel som fansen längtat efter i en jävla massa år. Jag hoppas att dom gör något bra av licensen. Jag kommer hoppas på det in i det sista, visar det sig att dom sjabblar bort sig kommer det lösa sig naturligt och inte en kotte kommer köpa spelet.
Jo, det är bra att Bethesda har tagit på sig att utveckla en trea, det håller jag med om. Och kanske blir det "bra", vi får väl vänta och se (de har ju i a f behållit S.P.E.C.I.A.L), men låt en sak vara klar: merparten av fallout-fansen vill inte ha ett spel av den typ som Bethesda utvecklar just nu. Ta en titt på deras Fallout 3 forum (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index ... 4f&act=idx), där det tog 1 månad för fallout-fansen att producera dubbelt så många inlägg (de flesta negativa) än vad som har gjorts till Oblivion sedan det släpptes. Och detta för ett spel som inte släppts än, eller kommer att släppas förrän till hösten 2008. Säger en del.

Och om det inte var tanken att producera ett spel för fansen - varför då kalla det just för Fallout 3? Bethesda får gärna utveckla "Nukeworld - Fps in a post-apocalyptic world setting" för min del, men ge fan i att trampa på mina och andras trevliga minne av namnet Fallout.

Detta sagt, så friar jag hellre än jag fäller. Jag kommer att spela spelet när det kommer. Kanske kommer jag att tycka att det är bra. Men Fallout kommer det aldrig att vara. Nuff Said.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Eller så är Falloutfans bara naturligt "neggiga" :P
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Här är ett litet urval av de "konstruktiva" ideer jag lyckades läsa på det officiella forumet:

Perspektivet:
Bör vara ISO, och inget annat.

Grafiken:
Bör vara "simulerad 3D", altså ISO, och ingen sån där modern 3D.

Vapen:
Undvik nya vapenförslag, håll er till gamla "sensible" vapenförslag som Turbo Plasma Rifle, Laser Gatling och Alien Blaster.

Intressant nog är den mest nydanande ideförslaget att man ska kunna döda barn, något som vi alla vet man inte kunde i orginalet.

Fallouts fanbase är den gnälligaste högen jag någonsin läst av.
Positivt är i alla fall att de journalister som testat spelet säger att det är klart över förväntan.

Så vem ska vi lita på, fansen som INTE testat spelet, eller de som HAR testat?
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

Ichabod skrev:Tja jo, det verkar ju så. Sen kan man kanske disskutera om det egentligen är dåligt av ren princip? Visst spelvärlden är full av exempel på misslyckade 3D spel, när man försöker göra en sequel och gör den till 3d för att "fräsha upp". Men det finns också allt fler exempel på att spelföretagen börjar bli bra på det dom gör.
Självklart är det inte dåligt av ren princip. Jag var mest ute efter att förtydliga att det handlade om en förbättring av Oblivions tredje person perspektiv, snarare än en motor byggd runt tredje person.
Personligen hoppas jag att dom sneglar på RE4s implementation av tredje person, och spel som GOW som har vidareutvecklat konceptet.
Om dom vill ha realtidsskjuta styrt av "stats" så tror jag att ett perspektiv av den typen är bättre än ett rent första perons perspektiv. Mer om det nedan.
Ichabod skrev:
Sadjev skrev:Angående att hålla fallout stilen.
Hoppets låga brinner svagt... Personligen känner jag att grejer som bilvrak vars gamla reaktorer exploderar när man skjuter på dom och handhållna atombumbs slungor känns lite oroväckande. Ovanpå detta mutanter som klarar att man skjuter atombomber på dom, w.t.f.
Seriöst, spela igenom dom gamla spelen en gång till... WTF?
Så jäkla off är det inte. Många har visserligen klagat på en del saker, som tillexempel atombombsslungan... Why? Moderna grafikmotorer klarar av att göra sådant snygg. Av någon anledning har jag känslan att dom nog haft med mer sånt i gamla också om grafiken tillåtit det. :P

Jag tycker det ska bli ganska ball att det finns saker man kan skjuta på så att dom exploderar. :P Och atombomber passar ganska utmärkt i Falloutmiljö...
Mja kanske, jag ser inte direkt fram emot svampmoln i var och varannan strid. Visst fallout och atombomber passar ihop, tycker kanske bara att det ska vara lite mer speciellt om du förstår vad jag menar...
Ichabod skrev:
Sadjev skrev:Hur ofta har du spelat ett pfs spel och önskat att du kunde pausa och låta datorn göra ditt headshot åt dig?
Ganska ofta, eftersom jag suger på FPS-spel. :lol:
Sadjev skrev:Hur mycket saknar du ett bra taktiskt turnbased stridssystem?
Jo, en del.
Sadjev skrev:Personligen känns det som jag kommer få det sämsta av två världar...
Det tycker jag är en väldigt tråkig inställning...
Jag tycker så här. Om dom vill ha ett spel i första persons perspektiv så är det helt ok, däremot tycker jag deras lösning med paus och skott riktade av datorn är dålig. För mig så är hela charmen med fps "direkt kontakten" mellan mina rörelser och vad min avatar gör i spelet. Om Beth vill ha ett fps perspektiv tycker jag att dom ska försöka göra det så bra som möjligt. Jag tror inte att system som tar bort "direkt kontakten" mellan spelaren och avataren, om bara under korta stunder, är en bra lösning. Ambitionen att låta karaktärens "stats" påverka hur bra den är på att strida är förstås god, men jag tycker det är fel sätt. Begränsa hellre vilka vapen man kan avända, hur mycket man tål etc baserat på ens stats. Ta inte bort den direkta kontrollen från spelaren i ett fps spel.

Om man vill ha den typen av system, pausa och välja / utföra special handlingar som styrs av "stats" i strid, så tror jag att ett tredje persons perspektiv är bättre. Då existerar redan en tydligare separation mellan spelare och avatar, och det känns naturligare att låta datorn "ta över" ibland.

Tråkig inställning eller inte, jag tycker inte att det verkar som ett bra system och det känns som om jag får det sämsta av två världar. Jag skulle hellre se en mer renodlad fps mekanik i sådanna fall.
Ichabod skrev:Låt mig gissa, du gillade inte Oblivion heller?
Jo, men bara några dagar. Jag fick väldigt fort känslan av att oavsett vilka val jag gjorde, eller hur mycket jag spelade så förändrades inte min spelupplevelse (förutom att rövare helt plötsligt hade demonrustningar :), efter det tröttande jag ganska fort.
Det hade sina ljuspunkter, "Dark botherhood" tyckte jag var tufft. I början var det häftigt att bara springa runt i världen och titta.
Jag vill kanske ha en mer fokuserad spelupplevelse med en början och ett slut helt enkelt. Och mer möjlighet att påverka min roll i den story som erbjuds.

Ichabod skrev:Själv ser jag det som följer, Bethesda håller på att utveckla ett Fallout 3, något som är sjukt coolt.
Visst är det coolt att vi får Fallout 3. Det är bara det att dom saker jag vill ha mest. Intressant npcer, "äventyr" där mina val spelar roll och en värld som reagerar på mina handlingar inte är det som Beth är mest kända för. Det är den största anledningen till att jag är pessimistisk,
Visst, Beth hävdar att dom anstränger sig för att göra dom bitarna bättre, så man får väl vänta och hoppas.
Ichabod skrev:Att spy galla av ren princip tycker jag inte leder någon vart.
Men ibland är det skönt. Självklart har du rätt i det du säger.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

Ichabod skrev:Så vem ska vi lita på, fansen som INTE testat spelet, eller de som HAR testat?
Upplever du speljournalister idag som trovärdiga?
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Ichabod skrev:Eller så är Falloutfans bara naturligt "neggiga" :P
Helt rätt. Fallouts fans är tveklöst de mest neggiga fansen på nätet. :P

Fast om någon skulle göra Lord of the rings IV: Sauron strikes again [this time in real 3D!] kan jag lova dig att Tolkien-fansen också skulle vara neggiga. ;)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Den här länken beskriver Fallouts fanbase och deras oro ganska väl: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index ... pic=680905
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar