Ny i lund!
Ny i lund!
Ni måste nog vara trötta på den här typen av inlägg, men jag kör ändå!
Heter Tobias och har precis flyttat ner hit till lund för lite psykologistudier. Kommer ursprungligen från Stockholm men se inte ner på mig för det . Har inte spelat några figurspel på ganska länge (tidigare spelat en del 40k) men har fortfarande hängt med en del i utvecklingen av industrin osv. Har iaf fått upp intresset igen och det skulle vara kul att börja spela med några då jag inte känner några andra som spelar.
Så, mina frågor är egentligen vad som spelas mest på DMF inom figurspelen och om det kommer vara någonting nu på måndag (06/09)?
Mvh // Tobias
Heter Tobias och har precis flyttat ner hit till lund för lite psykologistudier. Kommer ursprungligen från Stockholm men se inte ner på mig för det . Har inte spelat några figurspel på ganska länge (tidigare spelat en del 40k) men har fortfarande hängt med en del i utvecklingen av industrin osv. Har iaf fått upp intresset igen och det skulle vara kul att börja spela med några då jag inte känner några andra som spelar.
Så, mina frågor är egentligen vad som spelas mest på DMF inom figurspelen och om det kommer vara någonting nu på måndag (06/09)?
Mvh // Tobias
- Harliqueen
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Karl Gustav
Re: Ny i lund!
Hej Tobias.
Det brukar nästan alltid vara folk där nere efter 18.00 på måndagar, om du vill vara 100% kan du antingen boka ett spela med någon här genom forumet eller ringa ner till DMFs telefon innan du kommer ner. Just nu spelas det mest 40k, Fantasy, Warmachine på DMF, det är vad jag ser mest iaf. Du är välkommen ner för att snacka/spela/kolla även om du är Stockholmare
Välkommen till DMF
Det brukar nästan alltid vara folk där nere efter 18.00 på måndagar, om du vill vara 100% kan du antingen boka ett spela med någon här genom forumet eller ringa ner till DMFs telefon innan du kommer ner. Just nu spelas det mest 40k, Fantasy, Warmachine på DMF, det är vad jag ser mest iaf. Du är välkommen ner för att snacka/spela/kolla även om du är Stockholmare
Välkommen till DMF
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Välkommen!
40k är det figurspel som spelas mest på föreningen och det brukar spelas något varje måndag även om aktiviteten varierar. Det spelas också då och då andra dagar, t.ex är det några som spelar i detta nu, men i så fall är det bäst att komma överens innan.
Stockholmare är helt ok så länge de inser att de är dryga, dumma, otrevliga och pratar egendomligt
40k är det figurspel som spelas mest på föreningen och det brukar spelas något varje måndag även om aktiviteten varierar. Det spelas också då och då andra dagar, t.ex är det några som spelar i detta nu, men i så fall är det bäst att komma överens innan.
Stockholmare är helt ok så länge de inser att de är dryga, dumma, otrevliga och pratar egendomligt
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
- guildmaster
- Magister - Administrator
- Namn: Gustav Dahlström
Välkommen till Lund. Titta ner nu på måndag och hälsa på boyzen. Brukar inte vara svårt att spela på DMF. Måndagar är figurspelskväll.
Chaos, panic and disorder... My work here is done
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
Hej och välkommen till lund. Det kommer spelas en hel del 40k imorgon (söndag) från 13-14 tiden och framåt.
Annars spelas det altid på måndagar.
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
http://forum.dmfonline.se/viewtopic.php?f=15&t=2551 blir en bra måttstock på dmf...!
Ja jag har tittat en del på warmachine och det verkar ganska kul, och skönt att slippa måla så sjukt mycket också, i alla fall så här i början.
Målas det mycket i lokalen? Har inte så mycket yta hemma för målning själv så
Målas det mycket i lokalen? Har inte så mycket yta hemma för målning själv så
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
Dyyker enr idag med runt 13-14 om nån vill lira mot lite IG komp 45Nefrums skrev:Hej och välkommen till lund. Det kommer spelas en hel del 40k imorgon (söndag) från 13-14 tiden och framåt.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Det finns en liten målarhörna om man har dåligt med plats hemma eller gillar sällskap när man målar.
Warmachine har växt snabbt på föreningen i sommar!
Warmachine har växt snabbt på föreningen i sommar!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Loffe
- Namn: Olof Svensson
Välkommen, kul med utökning.
Jag e själv ganska grön i gänget, har varit med i nått år nu eller så. Hur trevligt som helst.
Kommer vara nere i lokalen senast 18 och e alltid sugen på 40k, spela eller snacka
Hoppas du kommer trivas.
Ps.
Akta dig för Holm
Jag e själv ganska grön i gänget, har varit med i nått år nu eller så. Hur trevligt som helst.
Kommer vara nere i lokalen senast 18 och e alltid sugen på 40k, spela eller snacka
Hoppas du kommer trivas.
Ps.
Akta dig för Holm
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg