Spelgrupp söker spelare

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Spelgrupp söker spelare

Inlägg av Narek »

Vi är en grupp på 3 spelare som söker fler spelare. Vi har spelat en mängd olika rollspel i knappt ett år, men när 2 har flyttat behöver vi fler. Tydligen kan man inte pendla från Wales eller Linköping? Tiden är på söndag kl 1, varannan vecka med start den 12:e, alltså nu på söndag. Vem som helst får vara med så länge man är intresserad.

Det har blivit olika indie-spel som Trail of Cthulhu, Dogs in the Vineyard, Hammaren & Trollspöet osv. men också traditionella som WoD.

Målet är att dra igång med en episk kampanj runt våren om vi har en stabil och rolig grupp.

Det är klart att DU ska vara med!
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Spelgrupp söker spelare

Inlägg av bladerunner_35 »

Om nu någon mot förmodan skulle vara intresserad så har vi flyttat tiden till nästa söndag kl. 13.00.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Isa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 okt 2011, 22:07
Namn: Anna Axtelius

Re: Spelgrupp söker spelare

Inlägg av Isa »

Jag är intresserad, har möjlighet att spela cirka en gång i månaden de kommande två månaderna, sedan antagligen oftare.

Kort om mig:

Favoritspel: CoC, Kult och friform
26 år
Honkön
Även lajverska
Studerar kreativt skrivande
Gothare light
Gnostiker

Jag tycker om en specifik form för spelstil där reglerna inte tar för mycket plats och där man inte pratar i munn på varandra. Jag är nämligen en ganska liten figur som inte har lungkapacitet att gapa för att bli hörd bland grabbiga grabbar. Bäst tycker jag rollspel blir när fokuset ligger på stämning och kreativitet. Karaktärsgestaltning är också kul. Jag har varit ifrån rollepslandet på ett tag men med tillräckliga mängder koffein och socker ska jag nog kunna vara ganska lättlärd.

Allt gott,

Isa
Skriv svar