Spelhelg 13-14 November

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
Qvistus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 336
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 15:24
Namn: Johan Qvist

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Qvistus »

Yote, det later kanon!
Användarens profilbild
Qvistus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 336
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 15:24
Namn: Johan Qvist

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Qvistus »

ArneB skrev:
10-12 Omgång 4
12-14 Omgång 5
17-19 Omgång 6
Varfor tre timmars uppehall mellan 14 och 17??
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

OJ bra fråga. För jag tänker med fel ända. Jag tror det var för jag ändrade var lunchen skulle vara eller nåt. Men ja, tredje delen blir förstås 15-17.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Vi pratade om budget under styrelsemötet idag. Jens designar och trycker ut några affischer och jag och andra sätter ut på universitetsbyggnader och fritidsgårdar. Tidigare har det varit lagad mat åt arrangörer, jag känner att det förvisso vore trevligt men inte finns någon som vill laga sagda mat och det därför är rätt skitsamma. Är det någon som vill vara kock?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Qvistus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 336
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 15:24
Namn: Johan Qvist

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Qvistus »

Jag kan kocka en av dagarna. Säg Lördagen. Skall det vara glutenfritt, vegetariskt, politiskt korrekt och Kosher?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Tja för mig går vegetariskt bra, vet inte hur det är med de andra? Ska kolla så att vi kan få ökad budget för mat också, fast det lär väl inte vara några jättesummor.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Yote »

Yo, till NOIR scenariot jag tänkte spelleda, kan ni skriva ner ett par grejer åt folk...

*Scenariot är för 3-5 spelare, och föranmälning garanterar plats ifall man är i tid till kl. 13:00. (Folk kan messa mig via hemsidan, eller säga det på forumet ifall ni arrangörer kommer att ha en öppen tråd för folk. Jag säger till ifall det blir fullt)
*Helkvällsscenario som beräknas sluta någon gång runt 21:00 - 22:00 tiden.


Om det finns plats för det, inkludera gärna den här introduktionstexten:

Ring...
Ring...
Ri- "You better hope I don't know who this is..." I never was a morning person. Not that you can really call 05:00 morning. More like the end of a very good night.

"I’m sorry..." I didn't recognise the voice on the other end of the phone. "But this is important, I need your help!"

I hung up.
If there was one thing I knew about important phone calls, it’s that they aren't worth answering at five in the morning.

A few hours later though, we get contacted by a Mrs. Kruschtov who claimed that she urgently needed our help locating someone. Figures, people always vanish in this city. Most of them don’t come back.
Anyway, she’d heard about our success in the Fieldenstein case and wanted to hire us, and we needed the cash, so we told her to show up at the office around one o’clock.

Ain’t no rest for the wicked, and in this city, there aren’t any but.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av lilljonas »

Jag har vana av att laga mat till många och kan hjälpa till.
Användarens profilbild
Qvistus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 336
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 15:24
Namn: Johan Qvist

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Qvistus »

Coolt, någon annan som har lite stämningstext att lägga in?

Vi saknar fortfarande någon som vill hålla i en brädspelsbar. Eller är en brädspelsbar självgående?

Skall jag skapa en kopia av den här tråden i "fråga DMF" om ickemedlemar vill kommentera eller anmäla sig??

Anders, vad sa vi om maten, skall vi laga eller inte? Mitt minne sviker mig.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Xian »

Brädspelsbaren är väl ganska självgående eftersom det "ändå" är brädspelsdag på lördagarna. Jag kommer att finnas på plats, och det antar jag att de flesta andra brädspelsnördarna också kommer att vara.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Vi sa att vi kan laga mat om vi känner för det typ. Vi har fått en budget på 500 kronor och den enda utgiften vi har är affischer, som vi ska trycka typ 50 av för 1 kr styck. Om ni två är villiga att laga så gör det...om inte annat blir det en annan utgift jag kan be studiefrämjandetom hjälp med när jag träffar dem idag. Arrangörer som önskar mat kan ju önska sig det här i tråden? Jag äter gärna.

Och pratande om affischer så har vi fixat så jag tar nedre sölvegatan, Kofot tar LTH och Johan Nikkula tar spelaffärer, fritidsgårdar och bibliotek i centrum. Jag tänker mig att det finns ett par andra ställen vi hade kunnat sätta upp på, gärna där nördar rör sig, typ historiska institutionen. Någon som känner sig manad?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Yote »

ArneB skrev:Jag äter gärna.
Om det finns möjlighet för det, så gör gärna jag det också.... Det kommer att vara intensivt att spelleda i ett antal timmar sådär.
ArneB skrev:Och pratande om affischer så har vi fixat så jag tar nedre sölvegatan, Kofot tar LTH och Johan Nikkula tar spelaffärer, fritidsgårdar och bibliotek i centrum. Jag tänker mig att det finns ett par andra ställen vi hade kunnat sätta upp på, gärna där nördar rör sig, typ historiska institutionen. Någon som känner sig manad?
Släng upp ett par på Spyken också, samt på stationen ifall där finns plats någonstans att sätta upp dem där?
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Jag föreslog gymnasiena, men det sades att vi tidigare inte fått särskilt mycket napp på dem innan så ingen ville.

Stationen kan funka...men där finns väl ingen anslagstavla?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Zarei »

Ändrade planer, jag är i Lund den helgen. Är det något målnings/wysiwyg-krav på warmahordesturneringen?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Inte på målning, på wysiwyg bestämmer jag allsmäktigt att det är någon sorts halvmesyr som gäller: Det ska vara tydligt vad gubbarna är jämfört med andra. Jacks är vad de är, och gubbar har de vapen de är beväpnade med. Är det tillräckligt slappt för att du ska kunna spela?

Jag har varit på studiefrämjandet och pratat nu. Om vi gör spelhelgen som ett öppet kulturarrangemang (dvs sätter deras logga på affischen och har en skylt från dem i lokalen, jag tänker mig trapphuset) får vi ett par hundra. Men de täcker bara kostnader. Matkostnader är därmed täckta. Vi skulle även kunna köpa något annat med anknytning till helgens aktiviteter och låta dem betala det. Någon som har någon idé? Material att bygga terräng för tänker jag vore bra kanske.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av lilljonas »

Jag tycker vi skall laga mat, i alla fall en dag, och så kan de som arrar få gratis och andra köpa det som är kvar för en billig peng. Finns det fungerande ugn och spis i lokalen? Har inte varit så mycket i köket.

Jag är osäker på hur det ser ut med möjlighet att arrangera samurajgrejer. I annat fall kan jag tänka mig att ha lite målningshörn/terrängbyggningsworkshop eller liknande, om det var tal på att lägga lite pengar på terränggrejer.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Det finns finns ett fungerande kök ja. Lite sunkigt kanske, men det funkade i alla fall för någon vecka sen. Osäker hur mycket köksredskap det finns däremot.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av lilljonas »

Man skulle kunna göra något som är billigt och mättande men samtidigt klarar av att stå ganska länge, iom att inte alla äter samtidigt. Spontant tänker jag linsgryta med bröd till.
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av Zarei »

Låter som utmärkta wysiwyg-krav. Måste bara bygga ihop en jack så har jag nog en fungerande lista.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 13-14 November

Inlägg av ArneB »

Då skriver jag upp dig som anmäld i så fall!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Skriv svar