Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Ironjens »

DMF:s spelhelg 25-27 Mars 2011 med tema Rymd/Steampunk

Utöver nedstående aktiviteter så rymmer även vår lokal ett film/tv-spelsrum och fyra datorer i nätverk.
Helgen genomförs med benägen hjälp av såväl Studiefrämjandet som Unispel.

Uppvärmingings-Fredag
19.00- Poker - Texas hold 'em, obegränsat antal platser, 100 kr insats, ansvarig Mattias Rehle, anmälan på plats.

17.00- Twilight Imperium, 7 platser, ansvarig Anders Holm, anmälning via PM till ArneB på forumet .

19.00- Fritt brädspel

Nerdpocalypse-Lördag

12.00-01.00 Steampunk-rollspel 5 platser, ansvarig Michael Svensson, anmälan till Karon på forumet.

Maskinen sprider fruktan och den går inte att stoppa, den spyr ut giftig gas och pumpar ut avfall i haven. Dag och natt bygger den mekaniska soldater som slåss utan fruktan eller vila. Marken är förgiftad, jordens yta sköjs av frätande regn och en tjock svart dimma har ersatt det som tidigare var luft. Fyra vänner har lyckas få biljetter till mänsklighetens sista hopp, undervattensstaden Rupture. Med sina resväskor går de ombord på ubåten U.S.S.R utan något hopp att någonsin återvända till ytan.

Ta chansen och spela Rapture, det är ett unikt rollspel som bara kan liknas av t20 möter league of extraordinary gentlemen.

18.00-01-00 Mutant 2089-rollspel 5 platser, ansvarig Krzysztof Drzewie. Anmälning via PM till Nightcrawler på forumet.

Du vaknar en bitter söndag. Du har fortfarande ett lätt huvudvärk från gårdagens partajande på klubben "Omega Six"- vem var egentligen den där snubben som stod och kollade på dig i ett hörn klädd i en utmärkande termoplast overall.
Din hemterminal har förberett den sortens kaffe som du alltid dricker på morgnarna och två semoslice (typ av pannkaka). Maten i detta bostadsblocket borde vara bland det bästa i hela sektorn, ja kanske till och med i hela stadsdelen men du kan ändå inte vänja dig vid dess ibland bistra smak. Din hemterminal visar att du har inga inbokade möten eller göråmål. Du har dock ett meddelande från en -Javier- utan någon bild. "Jag skulle gärna vilja träffa er angående ett uppdrag- det finns självklart sedlar att tjäna. Möt mig i M-14, block Untervanz, vån 19 vid passagen mellan Eiselstoff och Butikshörnan. Jag kommer att ha en röd mössa på mig. Enklaste vägen hit är att ta U-bahntåget 41L från yttersektorerna.


10.00-19.00 Warmachine/Hordesturnering 16 platser, ansvarig Anders Holm anmälning via PM till ArneB på forumet.

Figurspel med fairypunk/monstertema

Warmachine och Hordes, 35 poäng. Två listor, måste använda varje lista minst en gång.
Schema:
Match 1: 10.00-12.00
Lunch: 12.00-13.00
Match 2: 13.00-15.00
Match 3: 15.00-17.00
Match 4: 17.00-19.00

12.00- Galaxy truckers-turnering, anvarig Christian Henriksson. Anmälan vid start

För att frakta gods i universum behöver du en het rigg. Tyvärr är alla andra spelarna ocså ute efter rumdskeppsdelarna du tittat ut. Vem klarar den stressiga striden om de fetaste raketerna? Brädspel

12.00- Race for the galaxy-turnering, ansvarig Lennart Markovic. Anmälan vid start.
Bygg ditt imperium i rymden och härska som kjejsare. Välj att gå den ekonomiska, militära, forskningens eller helt enkelt de vassa armbågarnas väg till toppen. Kortspel

12.00- Fritt brädspel

Slappe-Söndag

12.00- Age of Steam, ansvarig Christian Henriksson, 5 platser, anmälan vid start.
Kom och förnöj dig med att bygga järnvägar och konkurrera ut motståndarna i världens bästa tåg-spel. Brädspel

12.00- Fritt brädspel

10.00-19-00 Warmachine och Hordes 20 poängs highlander (En warcaster/warlock, en enhet, en solo, fyll upp med warjacks/warbeats, inga dubletter). Ansvarig Anders Holm, anmälan via PM till ArneB på forumet.

Figurspel med fairypunk/monstertema

Schema
Match 1: 10.00-12.00
Lunch: 12.00-13.00
Match 2: 13.00-15.00
Match 3: 15.00-17.00
Match 4: 17.00-19.00
Senast redigerad av Ironjens den ons 23 mar 2011, 09:48, redigerad totalt 6 gång.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Xian »

Kanske lite Age of Steampunk till och med? :)

Jag kan i alla fall ta med mig Age of Steam och Stephenson's Rocket till den helgen. Dessutom kan jag hålla i en turnering i Galaxy Truckers.

På söndagen borde väl ett 18xx-spel kunna passas in?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Ironjens »

Självklart! Hur kunde vi ens glömma Age of Steampunk?
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Jag har ett awesome rollspelsscenario som jag hade för några år sen i Mutant 2089. Där passar temat "Rymd" in utmärkt. Detta är för nybörjare, erfarna och folk som vcill testa ett rollspel som är väldigt enkelt men både coolt och roligt
Om det blir av så kommer jag ha 5 spelkaraktärer färdiga som man kan välja mellan!
För alla dem som har fördomar mot Mutant eller som har dålig erfarenhet av det så kan jag säga: "Don´t say nothing untill you have played this one..."
In came the polish freak
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Har folk fördomar mot mutant?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Gustav »

Bara nördrollspelare, inte tuffa rollspelare som oss.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Det har faktiskt hänt när jag har frågat folk om de vill spela det men det är coolt att ni är bättre än så :winner:
In came the polish freak
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Narek »

Nightcrawler skrev:Jag har ett awesome rollspelsscenario som jag hade för några år sen i Mutant 2089.
Jag är gärna med och spelar.
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
guildmaster
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 451
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 16:22
Namn: Gustav Dahlström

Inlägg av guildmaster »

Är man nördigare om man föredrar Mutant 2. Eller är det bara en fördom?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Om man föredrar systemet är man rätt nördig. Jag gillar det. Alla nyare mutant har alldeles för förenklade färdighetssystem.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Arkhan
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 605
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:24
Namn: Lennart Markovich
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Arkhan »

Håller en turnering i race for the galaxy.

tror dock bara att det kommer att finnas 2 kompletta versioner av race ( eftersom jag kompletterar min version när helgen startas). räcker detta ?

MvH lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Xian »

Jag kan ta med mitt ex om du behöver det. Har alla expansioner.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Jag tänkte på att vi kanske borde meddela sydsvenskan? Komma med i lokalbilagan. Var väl ett par år sen sist.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Xian »

Det är väl värt ett försök?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Jag har bara en spelare som har anmält intresse än.

Prelude:
Du vaknar en bitter söndag. Du har fortfarande ett lätt huvudvärk från gårdagens partajande på klubben "Omega Six"- vem var egentligen den där snubben som stod och kollade på dig i ett hörn klädd i en utmärkande termoplast overall.
Din hemterminal har förberett den sortens kaffe som du alltid dricker på morgnarna och två semoslice (typ av pannkaka). Maten i detta bostadsblocket borde vara bland det bästa i hela sektorn, ja kanske till och med i hela stadsdelen men du kan ändå inte vänja dig vid dess ibland bistra smak. Din hemterminal visar att du har inga inbokade möten eller göråmål. Du har dock ett meddelande från en -Javier- utan någon bild. "Jag skulle gärna vilja träffa er angående ett uppdrag- det finns självklart sedlar att tjäna. Möt mig i M-14, block Untervanz, vån 19 vid passagen mellan Eiselstoff och Butikshörnan. Jag kommer att ha en röd mössa på mig. Enklaste vägen hit är att ta U-bahntåget 41L från yttersektorerna.
In came the polish freak
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Nästa spelhelg måste vi komma ihåg att fixa sånt här. Jag kollade inte upp det snabt nog, jag beklagar.

http://www.sverok.se/forening/bidrag/traffbidrag/
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Behövs det affischeringshjälp? Vad sägs om att skapa det som facebookevent och se om det kan spridas så?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Karon »

Lördag 12.00-00.01 Rapture of Steamworks and Magick Obscura PM:a Karon för att anmäla sig 4 platser finns
Maskinen sprider fruktan och den går inte att stoppa, den spyr ut giftig gas och pumpar ut avfall i haven. Dag och natt bygger den mekaniska soldater som slåss utan fruktan eller vila. Marken är förgiftad, jordens yta sköjs av frätande regn och en tjock svart dimma har ersatt det som tidigare var luft. Fyra vänner har lyckas få biljetter till mänsklighetens sista hopp, undervattensstaden Rupture. Med sina resväskor går de ombord på ubåten U.S.S.R utan något hopp att någonsin återvända till ytan.

Ta chansen och spela Rapture, det är ett unikt rollspel som bara kan liknas av t20 möter league of extraordinary gentlemen. Det har varit ett uppskattat rollspel de gånger jag har spelat det.

Mvh Michael Svensson

P.S. Vore snällt om du kunde flytta upp det här Jens, för detta är den aktuella beskrivningen
Senast redigerad av Karon den fre 18 mar 2011, 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Karon »

Det skulle vara roligt om jag kunde få 4 spelare till mitt rollspel! :) Sorry att jag varit lite sen med att hitta hit, har haft en über stressig vecka.
ArneB skrev:Behövs det affischeringshjälp? Vad sägs om att skapa det som facebookevent och se om det kan spridas så?
skapar du ett facebook event så kan jag sprida det vidare!
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Skriv svar