Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Oj då, jag ser nu att det verkar inte bli nåt alls av rollspel. Misstänkte att det kunde bli så. Lite synd dessutom att det ligger på samma helg som Spelledarkonventet här i Malmö.
In came the polish freak
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Herr B »

Du är välkommen ner nästa spelhelg igen. Vi kan sätta ett senaste anmälningsdatum nästa gång kanske så det är säkert 2-3 dagar i förväg om det blir eller inte.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Låter bra. Hoppas att fler är intresserade av rollspel då.

PS: Blev det överhuvudtaget något rollspel igår (lördagen)?
In came the polish freak
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Nej tyvärr!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Karon »

Jag trodde att det bara var min kampanj som skulle vara vid spelhelgen, hade jag vetat att det var fler så hade jag troligen inte försökt. Nästa gång borde det bara finnas en istället för att två kampanjer har 2 spelare var kanske vi kan få igång en av dem.
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Verkligen tråkigt. Det kanske är så att rollspelandet verkligen håller på att sakta gå mot sin undergång här i Skåne. Jag märker det när folk gör inlägg om att de ska starta en kampanj likaså när folk söker andra för att kunna vara med och spela. Det är ofta dessa trådar inte ens besvaras- Tyvärr.

Jag blev tillsagd tidigt att det skulle vara två spelpass för rollspel. Hade jag vetat att det skulle bli så här så hade jag inte sagt något om att jag hade ett häftigt scenario i Mutant jag kunde spelleda i. jag ville verkligen inte trampa någon på tårna. Jag trodde er förening hade många som ville spela men inte tillräckligt med spelledare (eller MCs) fast jag hade nog fel.

Hoppas att det löser sig till nåsta gång. Ni kanske borde sats en dag åt bara rollspel så kanske det blir av... bara ett tips :wink:
In came the polish freak
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

På DMF tror jag det är mindre problem med att rollspel är utdöende än med att de som vill spela rollspel spelar precis så mycket rollspel de hinner redan.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1045
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 13:47
Namn: Hampus Danielsson

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Hampus »

Tror som Anders, folk kör rollspel konstant hela tiden så det blir svårt att spela ännu mer
Hej och sånt
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Ingen har sagt det än, men jag tycker i alla fall det är värt att tacka Jens, HerrB och alla andra arrangörer! Jag var förvisso bara närvarande på lördagen men det kändes lyckat då och jag hörde det var bra på fredagen också.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Ok, kan du förklara varför Ingen har gett mig ett respons när jag skrev för över en månad sen introducera mig och sa att jag gärna ville spela mer rollspel. En andra tråd skrev jag att jag hade en öppning för Mutant men inget svar där heller.
In came the polish freak
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Xian »

För att folk är nöjda med de rollspelsgrupper de redan har och har en alldeles för stor tröghet för att försöka träna in en ny?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Ja, just så är det. Som folk har sagt förut. Sen är det ju tänkbart att de som hade velat spela (mer) rollspel kanske inte vill spela just mutant.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Någon i Studiefrämjandet sa att DMF var rädda för allt nytt. Jag trodde inte på det då.
Jag menar inte bara Mutant och vem har sagt något om att behöva "träna"- jag har spelat rollspel till och från i nästan 20år. :)
In came the polish freak
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Det verkar för övrigt som att ni inte välkomnar nya meddlemmar. Jag hoppas att jag har fel.
In came the polish freak
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Xian »

Va? Nu läser du väldigt konstigt, tycker jag. Nya medlemmar är alltid välkomna.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av kombat »

Nightcrawler skrev:Det verkar för övrigt som att ni inte välkomnar nya meddlemmar. Jag hoppas att jag har fel.
Då man varit aktiv i föreningen i snart 20 år kan jag med god erfaranhet säga att så inte är fallet. Den stora massan av aktiva folk nu förtiden i DMF var inte aktiva i DMF för en 4-5 år sedan. DMF har alltid välkommnat nya medlemmar däremot kan jargongen vara ganska hård och ibland för man ha en hel del skinn på näsan för att trivas med DMFare. Sen är det alltid mycket svårt med rollspel. Brädspel och figurspel är mycket lättare att bara hoppa in och lira lite medans rollspel har väldigt mycket gruppdynamik. Många DMFare har numera också kommit lite till åldern när man inte kan vara med i 5 rollspelsgrupper hur gärna man än vill då man har jobb och ev. familj och sköta som också vill ha en del av sin tid. Då kanske man inte kan spela mer än en gång i veckan och då blir det självfallet att man spelar med den gruppen man har redan spelat med ett bra tag då man vet att man trivs med varandra. Faktiskt det lättaste sättet att komma in i DMF och spela rollspel är att börja med figur spel och/eller brädspel och lära känna sig personerna sen brukar det inte vara så svårt att hitta en plats i en rollspels grupp.

DMFare är inte rädda för nya människor, vi är inte otrevliga. DOck börjar en hel del av oss bli gamla ^_^ och ganska nöjda med vår tillvaro därför kan det vara rätt svårt att hitta en massa folk som vill vara med och spela rollspel i dmf.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Narek »

Jag blev medlem i DMF för snart 2 år sedan med målet att spela rollspel. Första dagen dök jag upp utan att känna någon och jag blev rekryterad till en spelgrupp samma dag. En vecka senare hade jag två grupper. Ett tips för att komma in i föreningen är att dyka upp och försöka komma med i en spelgrupp, senare när du känner folk personligen är det säkert lättare att få folk till en egen spelgrupp.

När jag har försökt ragga spelare via forumet till rollspel har det dock varit svårt.
Nightcrawler skrev:Någon i Studiefrämjandet sa att DMF var rädda för allt nytt.
Kom igen nu Mutant 1989 är knappast nytt, rollspel är heller inget nytt för den delen. Kanske ska prova med ett modernare spel som folk är intresserade av istället?
Senast redigerad av Narek den ons 06 apr 2011, 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Ja jag tycker allt du är lite hård, flera personer har sagt att det är svårt att hitta en hel grupp att spelleda på det här forumet. Angående välkomnande kan jag bara tala för mig själv, men min rollspelsgrupp har tagit in sammanlagt fyra personer(om jag inte glömt någon) vi inte kände alls tidigare under två år.Att det inte finns en massa villiga spelare här talar väl snarast för hur välkomnade vi är eftersom alla ensamma villiga spelare har blivit upptagna i någon av grupperna.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av Nightcrawler »

Det var inte meningen att vara hård eller egentligen föreningen som helhet. Jag är faktiskt också i den åldern (32) då jag har barn och annat men jag ville verkligen ha någon form av respons här via forumet. Tyvärr så bor jag inte i Lund men jag hade gärna kunnat tänka mig att svinga över från Malmö med bilen till Lund. Det var faktiskt så att jag hade sett fram emot att spelleda (spelhelgen) just för att visa hur awsome mina upplägg och scenarion i Mutant är. Jag har nästintill skapat ett eget spel med ett eget system.
I början kändes det som att flera tyckte att det var en bra idé och skrev om det här men sedan så föll allting ur stöpet. Jag hoppas bara nästa gång det blir nån spelhelg, att jag får spela eller spelleda.

Och killen syftade på att DMFare inte var särskillt glada för nytt folk- inte på att Mutant är ett nytt spel. Fast jag tyckte att det var lite väl dömande av honom att säga så.
In came the polish freak
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk

Inlägg av ArneB »

Det var tråkigt att han kände så, men både han och du är varmt välkomna både på spelhelger och annat!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Skriv svar