HunterDucks - Snart dags att speltestas

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Thomas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 17 apr 2011, 19:53
Namn: Thomas Björk

HunterDucks - Snart dags att speltestas

Inlägg av Thomas »



Horisonten färgas rosa av den sättande solen och i träsket spelar syrsorna sin kvällssång. Sakta glider en ensam and fram genom vassen. Plötsligt stannar han till, ser sig oroligt omkring och lägger huvudet på sned som för att lyssna. Sekunderna passerar långsamt. Huvudet rätas upp och anden ser en aning lättat ut. Ur västen drar han fram en stor cigarr, tuggar lite på änden före han drar en tändsticka mot en närliggande sten. Han tände cigarren och drog ett par bloss. Men njutningen blev avbruten av en ylande blodhund och ljudet från en helikopter i närheten. ”Vid fjädrarna på min stjärt, ger de aldrig upp!!!” Spottade Sigge ur sig, kastade ner sin sista ciggar i vattnet och simmade vidare in i träsket.




Ett nytt komedirollspel 'Hunterducks' med dess första äventyr 'The Mephistophelian Duck Hunt' är snart färdigställt. Det kommer behövas ett par omgångar speltest innan det blir riktigt bra. Tänkte känna lite på pulsen i forumet för att se om där finns spel intresse.

Äventyret utspelar sig i den lilla western staden Dodge, det är en liten håla placerad mellan ett träsk och en större ökenstäpp. Ett gäng elakingar har rymt från ett närbeläget fängelse och våra protagonister, den berömda prisjägar gruppen Charlies Ankor har tagit upp spåret. Spelet har ett poängsystem där man kommer rankas mot andra grupper som spelar äventyret. Även dolda regler som kan ge spelarna för eller nackdelar i fall de lyckas aktivera dem. Det är fullt med populär-kultur referencer och så klart Ankor...
Thomas
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: HunterDucks - Snart dags att speltestas

Inlägg av ArneB »

Det här låter som ett spelhelgsrollspel.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Thomas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 17 apr 2011, 19:53
Namn: Thomas Björk

Re: HunterDucks - Snart dags att speltestas

Inlägg av Thomas »

Jo, det är möjligt. Fast jag vill speltesta det en gång minst innan jag drar igång poängräkningen på det. Räknar med 4-6h på äventyret.
Thomas
Användarens profilbild
Nightcrawler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 16 jan 2011, 12:46
Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie

Re: HunterDucks - Snart dags att speltestas

Inlägg av Nightcrawler »

Självklart skall vi testa det. Ska jag säga till de andra?
In came the polish freak
Skriv svar