Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Karon »

Hej där dmfare,

Jag tänker sätta igång en steampunk kampanj, start kommer att vara om en månad. Vi kommer dock att träffas och göra karaktärer innan kampanjstarten. Eftersom det tar en heldag att göra karaktärer är det bra att göra det innan, karaktärerna kommer att ha en anknytning till varandra och arbeta för ett gemensamt mål tillsammans. Rollspelssystemet heter Rupture som jag har gjort själv. Jag har tidigare varit spelledare för 3 kampanjer i det här systemet, en av dem på dmf.

Så nu behöver jag spelare igen och jag vill ha spelare som fungerar bra ihop! Alltså dramaqueens och jobbiga personer är inte vällkomna! Jag kickar också ut personer som inte kan komma i tid eller som inte dyker upp alls. Söker därför 5 trogna spelare som vill ha "mycket roligt", erfarenhet av rollspel sedan innan är förstås ett krav. Har ni spelat långa kampanjer sedan innan är det förstås ett plus. Vi kommer troligtvis att spela 18-23 på en vardag (mån, tis, ons eller tors) eller på söndagar då kan vi förstås spela längre.

Mvh Michael
Användarens profilbild
Isa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 okt 2011, 22:07
Namn: Anna Axtelius

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Isa »

Hemmagjort steampunkspel låter spännande! Jag är intresserad om du fortfarande saknar spelare. Har också kontakt med två andra som söker spelgrupp (från sveroks forum) om det är så att du saknar flera spelare. Själv har jag möjlighet att spela cirka en gång i månaden de kommande två månaderna, sedan oftare.

Kort om mig:

Favoritspel: CoC, Kult och friform
26 år
Honkön
Även lajverska
Studerar kreativt skrivande
Gothare light

Jag tycker om en specifik form för spelstil där reglerna inte tar för mycket plats och där man inte pratar i munn på varandra. Jag är nämligen en ganska liten figur som inte har lungkapacitet att gapa för att bli hörd bland grabbiga grabbar. Bäst tycker jag rollspel blir när fokuset ligger på stämning och kreativitet. Karaktärsgestaltning är också kul. Jag har varit ifrån rollepslandet på ett tag men med tillräckliga mängder koffein och socker ska jag nog kunna vara ganska lättlärd.

Allt gott,

Isa
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Karon »

Hej Isa,

Vad roligt att någon svarade på tråden! (hade nästan gett upp hoppet) Steampunk verkar inte vara så speciellt populärt på dmf. Det skulle vara jättebra om du kunde få med dig de två som du har kontakt med på sveroks forum, för de som jag har frågat på dmf har inte uppvisat speciellt mycket entusiasm.

Rupture som rollspel har utvecklats från friform, dock har mer och mer regler lagts till för att underlätta så att det inte blir lika krävande för alla spelare. Nu är det väl ett ganska normalt regel system som är lätt att lära sig och använda. Fokus ligger inte på regler och tärnigsrullning utan på rollspel. Tanken är väl att det ska bli en färdig rollspelsbok, min kompis har gått med på att illustrera den (hon är professionell illustratör)

Så jag tänkte ungefär såhär, om du hör med de som du har kontakt med på Sverok så hör jag runt lite till om jag kan få en spelare till (jag gillar att ha 4 spelare). Om de som du hade kontakt med är på så bestämmer vi en tid att göra karaktärer och gå igenom regler mm. låter det bra?

Mvh Michael
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Ironjens »

Jag älskar steampunk men har inte svarat för jag inte har tid med mer rollspel än vad jag redan sysslar med. Jag tror det snarare är tidsbrist än ointresse som är skälet till den dåliga uppslutningen.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
Isa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 10 okt 2011, 22:07
Namn: Anna Axtelius

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Isa »

Jag tycker det låter helt fantastiskt.

Tror att bristande intresse beror på en konservativ inställning till rollspel hos marioteten av rollspelarna. Den nyskapande andan är förvånansvärt liten inom rollspelshobbyn generellt upplever jag.

Angående de andra spelarna ska jag höra med dem. Men jag bor en bit utanför lund så det kostar mig 80 kr enkel varje gång jag ska in dit. Jag hade egentligen föredragit att spela i Kristiandstad eller Hässleholm, men verkar ju inte finnas mkt rollspel där. Eftersom jag är student känner jag att jag har råd att ta mig in till Lund en gång var 4:de vecka för att spela om det är så att vi alltid tvunget måste spela i Lund. Är det ofta nog för den kampanj du planerar?

Mvh. Isa
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Karon »

Jag har inget problem med att spela i Kristianstad eller Hässleholm om de andra spelarna också bor däromkring, för mig är det gratis att åka runt i Skåne (skånekortet). Vi kanske kan vara hemma hos någon eller så kanske det finns någon spellokal däromkring? Hur ofta vi spelar är inte så viktigt för mig, det betyder mest att kampanjen kommer att bli längre.

Mvh Michael
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av ArneB »

Jag tror som Jens att det bristande intresset mest är en tidsbrist. Jag hade verkligen velat vara med på det här men jag biter ihop och inser att jag vill göra lite för mycket grejer.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Moolten

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Moolten »

Jag är gärna med och spelar i er grupp! :D

Jag är ny här så jag undrar bara var ni bor, jag bor i Lund.
Jag är 14 år och är gärna med

// Moolten
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Karon »

Hej där Moolten,

I den här gruppen är alla erfarna rollspelare, jag började själv rollspela när jag var 12 år gammal så ålder är inte så viktigt. Jag undrar bara hur mycket rollspels erfarenhet du har?

Mvh Michael
Moolten

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Moolten »

Jag har spelat aktivt i ca 1 år, men har spelat lite då o då i ca 2,5 år :)
Användarens profilbild
Karon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 00:28
Namn: Michael Svensson

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Karon »

Vi är en grupp av erfarna rollspelare som har rollspelat i lite över 10 år per man och vi är över 22 år de flesta av oss. Jag tror inte att du kommer att ha så roligt, jag hade en del tankar kring om du skulle vara med som jag ska framföra till gruppen men jag tror inte att du kan vara med våran rollspelsgrupp.

Dock tror jag att det finns andra grupper du kan få vara med, jag ska fråga idag på föreningen för din räkning.

Mvh Michael
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Ironjens »

Du har PM (dvs meddelande på forumet) Moolten!
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Moolten

Re: Ny Rollspelsgrupp - Steampunk Kampanj

Inlägg av Moolten »

Tack Michael hoppas du hittar något :)

Ironjens, jag har sett och besvarat..

// Moolten
Skriv svar