Figurspel utan krig
- ArneB
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Figurspel utan krig
Bara för jag fick frågan. Finns det? Det känns inte som det borde vara omöjligt, men jag känner inte till några.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
Re: Figurspel utan krig
kan väl säkert göra nån figur variant av nya bondespelet eller nått
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Alla spel bygger på konflikt (behöver inte vara mellan spelare), så det beror på hur du definierar krig.
Det beror också på hur man definierar figurspel.
Men om du menar spel med tenn- eller plastfigurer som man köper separat och målar själv men som inte har några regler för att attackera eller slåss så kan jag inte nämna något.
Det beror också på hur man definierar figurspel.
Men om du menar spel med tenn- eller plastfigurer som man köper separat och målar själv men som inte har några regler för att attackera eller slåss så kan jag inte nämna något.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
- lilljonas
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jonas Svensson
Sportspel skulle jag också nämna, typ http://boardgamegeek.com/boardgame/8079/mlb-sportsclix och liknande. Inte en jättestor marknad, men ändå.
Annars är nog bästa alternativet att ta eurogames och måla upp figurer för dem. Typ Agricola med små tenndjur.
Annars är nog bästa alternativet att ta eurogames och måla upp figurer för dem. Typ Agricola med små tenndjur.