Lan på DMF
- wyrmer
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Peter Werner
Någon som är sugen på ett nytt LAN på lokalen snart?
Det är ett tag sen vi senast hade ett, och jag funderar på att eventuellt sparka lite på folk för att få till ett igen. (Nej, arrangera ett skulle jag aldrig orka, det är enklare att bara gnälla, skricka och aktivera någon annan tills det hela blir gjort)
Det är ett tag sen vi senast hade ett, och jag funderar på att eventuellt sparka lite på folk för att få till ett igen. (Nej, arrangera ett skulle jag aldrig orka, det är enklare att bara gnälla, skricka och aktivera någon annan tills det hela blir gjort)
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Jag är på, kan också hjälpa till att gnälla, tjata och så. Men arrangera? nääää
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
-
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Lennart Markovich
- Kontakt:
jag kan hjälpa till med transport.
dessutom hålla i en dawn of war, winter assault, dark crusades turnering med lite småpriser till vinnaren om styrelsen så önskar.
jag vill poängtera att jag INTE kommer spela i turneringen i så fall. det skulle bara bli tråkigt för motståndarna i så fall. mer arrangera och sköta poängräkning och vem som ska möta vem.
/Arkhan
dessutom hålla i en dawn of war, winter assault, dark crusades turnering med lite småpriser till vinnaren om styrelsen så önskar.
jag vill poängtera att jag INTE kommer spela i turneringen i så fall. det skulle bara bli tråkigt för motståndarna i så fall. mer arrangera och sköta poängräkning och vem som ska möta vem.
/Arkhan
Senast redigerad av Arkhan den lör 03 mar 2007, 12:37, redigerad totalt 1 gånger.
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Frågan är bara hur vi ska locka folk till lanet?
I min mening är det enklast att dra ner folk till lan om det precis släppts något nytt kul spel som man kan lira på lanet. Problemet med nya spel nuförtiden är att de är så frktansvärt krävande att hälften av deltagarnas datorer knappt skulle klara av ett nytt spel.
Några andra ideer?
I min mening är det enklast att dra ner folk till lan om det precis släppts något nytt kul spel som man kan lira på lanet. Problemet med nya spel nuförtiden är att de är så frktansvärt krävande att hälften av deltagarnas datorer knappt skulle klara av ett nytt spel.
Några andra ideer?
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Efter vad jag har förstått så vill deltagare spela spel där man är rimligt jämna i nivå med varandra, så att inte någon totaldominerar någon annan. I övrigt så är det nog bättre med lite "äldre" spel (1-2 år) så att flera kan delta. Just my five cents.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
-
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Lennart Markovich
- Kontakt:
jag tycker annars att ideen med att testa nya spel vore kul. lite som en speltestargrupp på helgen man har lan.
jag ska dra ner command and conquer 3 och testa den. tycker det skulle vara kul att lira det på lanet om någon arrangerar (lanet) i så fall.
problemet är att det troligtvis kräver att de som har vip datorer ju måste ställa dem till förfogande. om inte dmf är beredda att betala för ett par 3 state of the art byggda av werner ?
bara ett förslag.
att lira lite äldre spel tillsammans ( ett par år gamla ) är åsså kul. men nyare spel vore coolare.
/Arkhan
jag ska dra ner command and conquer 3 och testa den. tycker det skulle vara kul att lira det på lanet om någon arrangerar (lanet) i så fall.
problemet är att det troligtvis kräver att de som har vip datorer ju måste ställa dem till förfogande. om inte dmf är beredda att betala för ett par 3 state of the art byggda av werner ?
bara ett förslag.
att lira lite äldre spel tillsammans ( ett par år gamla ) är åsså kul. men nyare spel vore coolare.
/Arkhan
Senast redigerad av Arkhan den lör 03 mar 2007, 12:35, redigerad totalt 1 gånger.
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Behövs väl å andra sidan inte någon större organisation för att arrangera ett lan. Vi har ju muppar med nödvändiga nätverkskunskaper bland de deltagande samt den utrustning som behövs. Det handlar väl snarare om att komma överens om en tid samt vilka lir som ska spelas?
Några förslag på tider och spel? Jag lirar gärna lite Far Cry i nätverk - tillräckligt gammalt för att det ska fungerar för de flesta, med god känsla och schysst grafik. Eller varför inte lite Shadow Magtic? =)
Några förslag på tider och spel? Jag lirar gärna lite Far Cry i nätverk - tillräckligt gammalt för att det ska fungerar för de flesta, med god känsla och schysst grafik. Eller varför inte lite Shadow Magtic? =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Jag tror att det finns två ganska tydliga läger gällande vad som är intressant att spela. Ett gäng vill gärna spela RTS och andra FPS. Jag är personligen inte särskillt road av RTS-lir, men jag vet att det finns många som är det. Det kanske finns en poäng med att fokusera på en typ av spel per tillfälle.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Ichabod
- Kontakt:
Någonting JAG har lust med är att sätta ihop att team i ett rollspel, sitta en helg och spela igenom ett...
Säg tex Baldurs Gate II, Neverwinter Nights 1 eller 2....
Säg tex Baldurs Gate II, Neverwinter Nights 1 eller 2....
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Ja, något av de gamla rollspel spelat som ett helt äventyrar gäng hade ju kunnat vara jävligt roligt. Jag är ju inte mycket till LAN människa själv men ibland kan man ju tänka sig att göra undantag. *ler*
NVN 2 hade ju inte varit dumt att spela som ett gäng.
NVN 2 hade ju inte varit dumt att spela som ett gäng.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
- Ichabod
- Kontakt:
Kanonbra! Då är vi ju två stycken, hittar vi två till är vi ju värsta gänget.... Vad vill du spela för nånting?
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Hmm.. vet inte säkert. Har ju spelat en wizard senast jag spelade och påbörjade med en rogue.
Förmodligen spela en cleric faktiskt eller kanske en paladin. Fast cleric är ju mer flexibelt, då behöver man ju inte var äckligt lagligt god om man inte vill.
Förmodligen spela en cleric faktiskt eller kanske en paladin. Fast cleric är ju mer flexibelt, då behöver man ju inte var äckligt lagligt god om man inte vill.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence