Lan på DMF

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Inlägg av Yote »

Jag är också gärna med på ett NVN 2 :D

Hade tänkt testa spelet snart, men vore roligare att gå igenom och lära sig grunderna innan, och sedan spela igenom kampanjen tillsammans med en grupp folk.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Jag misstänker att de flesta tyvärr redan lirat igenom hela spelet, så om vi kör kan du få lov att vara huvudkaraktär och sköta alla konversationer.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Såå..... den stora frågan... :o ONDA eller :P GODA?
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Jag har spelat BG 2 Throne of Baal i nätverk och kan intyga att det är sjukt ball. Vi var bara 4 från början och sen tappade vi 1 men det var ändå lätt. Enda problemet var slutstriden.

Nu kommer jag inte ihåg hu NWN funkade men vi hade problem med pausandet när vi körde BG2. Det slutade med att bara jag som var mage fick pausa.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Jag har också spelat spelet BG och BG II i nätverk i grupp, det tar dock ganska lång tid att spela igenom. Så man får nog sätta en helg iallfall...

Det var dock sjukt ball faktiskt, det är roligt med spel som erbjuder co-op. Vilket egentligen är det ända lan-spel jag tycker om. I guess I've got no fighting spirit :D
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
pärus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 405
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 10:57
Namn: Pär B

Inlägg av pärus »

säg till felix att hålla i ett LAN!
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Skulle man ju kunna göra...

Jag tror det blir enklast om vi startar upp en ny tråd bara om NWN2 och försöker hålla en mer allmän diskussion om LAN här. Det verkar ändå omöjligt att köra NWN2 tillsammans med andra spel på ett LAN.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Jag har snackat lite med Felix nu, både han och jag har intresse av att få till stånd ett lan.

Nu är den stora frågan, finns det intresse nog bland medlemmarna för att det ska vara värt mödan att arrangera ett lan?
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Inlägg av Flix »

Som sagt, är gärna med att arangera ett Lan. Mitt tipps är också att lira gamla spel om vi vill ha mer än 4 deltagare med bra datorer :P lirar vi gamla spel så ökar människorna med säkert minst dubbelt.
Bild
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Jag håller med om att man bör satsa på lite äldre spel, problemet med detta är också att folk kommer att vara olika skickliga på spelen.

För de flesta finns det inget som helst intresse av att spela DoW med någon som Lennart, och liknande situationer kommer tyvärr att uppstå med de flesta äldre spel.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Inlägg av Flix »

Jo de e klart men säg att man får ihop lite folk så brukar det alltid finnas möjlighet att göra någotsånär gämna lag. Jag vill se någon slå mig på css ;D
Bild
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Synd att det inte gällde cs för ett par år sen, då hade du nog fått det tufft.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Inlägg av Flix »

gjorde jag ;D lirat i många år men har bara varit medlem på dmf i lite mer än ett. :P
Bild
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Far cry, Far cry, Far cry... *hejar på* Ett Lan hade varit hur tufft som helst. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Birger
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 77
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 13:27
Namn: Jonas Birgersson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Birger »

Vet ni att lokalen kommer att kunna få sveriges fettaste bredband, alla LKF fastigheter kommer att upp till en gigabit. Lite bättre än dagens kabelmodem.

Kanske kan vara en kul grej att utrusta lokalen med en bra switch och fasta uttag så är det enkelt att sätta upp en lan-kväll/helg/vecka...

Hojta om någon är intresserad
Kända slogans från för:
- AVI / Aktivitet / Verksamhet / Information
- If you have a dream, we have the team
- Ni fixar folket, vi fixar festen
Användarens profilbild
Birger
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 77
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 13:27
Namn: Jonas Birgersson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Birger »

Kul att vara snottling, skapar en härlig känsla av att man vill växa upp och prova sina vingar :lol:
Kända slogans från för:
- AVI / Aktivitet / Verksamhet / Information
- If you have a dream, we have the team
- Ni fixar folket, vi fixar festen
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Birger skrev:Vet ni att lokalen kommer att kunna få sveriges fettaste bredband, alla LKF fastigheter kommer att upp till en gigabit. Lite bättre än dagens kabelmodem.

Kanske kan vara en kul grej att utrusta lokalen med en bra switch och fasta uttag så är det enkelt att sätta upp en lan-kväll/helg/vecka...

Hojta om någon är intresserad
Jag tycker helt klart det här låter intressant, jag har iofs propagerat för snabbt internet och speldatorer på lokalen under en längre tid..

Btw, när ska ni erbjuda snabbare bredband till oss stackare som sitter fast med 10MBit halv duplex i MKBnet? Vi vill också ha snabbare nät. ;)
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Birger
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 77
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 13:27
Namn: Jonas Birgersson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Birger »

Kul att det finns flera om vill ha tillgång till fräsig teknik, det fina är att det inte behöver bli så mkt jobb i början, abonnemang samt en hyfsad switch (helst en Cisco 3560-E förstås) samt att vi installerar ett antal RJ-45 så är det enkelt att snabbt koppla in datorer om folk vill spela...

Blir det mkt spel kan man ju fundera på att sätta upp lite mera permanenta maskiner.


Dock så måste ju dagens "datasladd" först dokumenteras, det är ju en klassiskt installation ;-)
Kända slogans från för:
- AVI / Aktivitet / Verksamhet / Information
- If you have a dream, we have the team
- Ni fixar folket, vi fixar festen
Användarens profilbild
Birger
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 77
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 13:27
Namn: Jonas Birgersson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Birger »

När det gäller MKB och deras förkärlek för halv duplex så är det ingen som fattar vad det skall vara bra för. Jag hörde någon prata om att de kanske skulle överväga ett test med full duplex för några utvalda (men det låter lite för bra för att vara sant).

När de nu har köpt en snabb bil varför inte köra med handbromsen åtdragen...
Kända slogans från för:
- AVI / Aktivitet / Verksamhet / Information
- If you have a dream, we have the team
- Ni fixar folket, vi fixar festen
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Inlägg av Flix »

Sitter sedan igår på en 1gb lina btw ;)
Bild
Skriv svar