Malifaux?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
krax

Malifaux?

Inlägg av krax »

Hej,

helt ny på forumet och rätt ny i Lund. Gammal i gemet, men varit bortavarande några år på grund av barn och annat som tar all tid från en. Känner mig redo att testa lite tabletop igen, men har inte tid att repa ihop 300 WH-figurer. Tycker wyrd gör grymt snygga modeller och funderar därför om Malifaux vore något.

Är det något som spelas på föreningen? Är det kul?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Gustav Weberup

Re: Malifaux?

Inlägg av Gustav »

Nej, det spelas inte (jag har aldrig ens hört talas om det). Det verkar ju vara lite som Mordheim fast ballare setting och tuffare figurer. Tyvärr tror jag responsen för ett sådant spel på DMF kommer vara låg.

Det som spelas är framför allt Warmachine/Hordes och Warhammer 40k. Några spelar dock Warhammer Fantasy Battle också.
Om det är något av dessa om du vill provspela så går det nog att ordna med lånade figurer.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Min bror har lite Malifaux tror jag, men har inte spelat det. Det lider lite av samma sak som andra "nya" spel, hopplöst att hitta motståndare.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
krax

Inlägg av krax »

Gustav skrev:Nej, det spelas inte (jag har aldrig ens hört talas om det). Det verkar ju vara lite som Mordheim fast ballare setting och tuffare figurer. Tyvärr tror jag responsen för ett sådant spel på DMF kommer vara låg.

Det som spelas är framför allt Warmachine/Hordes och Warhammer 40k. Några spelar dock Warhammer Fantasy Battle också.
Om det är något av dessa om du vill provspela så går det nog att ordna med lånade figurer.
Tack för svaret. Jag har spelat Wh40k och Whfb på Rogue Trader tiden och sedan en vända till kring 2004, så jag har koll på det. Har en Nurgle armé till 40 k och en Dwarf till Whfb, men det är gamla figurer och de funkar inte så bra med alla nya army lists. Framförallt så har jag två barn och lite tid så att måla upp 50 figurer+ är inte ett rimligt scenario.
Skriv svar