Spelhelg 4-6 Maj

Här samlas information och inlägg som rör de olika spelhelger som DMF arrangerar.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Spelhelg 4-6 Maj

Inlägg av ArneB »

Oj en sån rapport! Du är förstås välkommen du också!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Spelhelg 4-6 Maj

Inlägg av Zorg »

Jag har tagit kontaktuppgifter till en av dem som var intresserade, vi skulle höras.
Användarens profilbild
Ceri
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 17 jan 2012, 14:20
Namn: Lina Svensson

Re: Spelhelg 4-6 Maj

Inlägg av Ceri »

Vi behöver anordna fler riktiga studiecirklar där man lär sig något, vi har många duktiga medlemmar som har saker att lära ut, inte bara de på pappret som egentligen består av att man spelar sådant som alla redan kan för skojs skull.


Jag hade absolut varit intresserad av att lära mig lite nya grejer. :) Just nu rollspelar jag bara lite men är intresserad av både wargames och speciellt Magic men eftersom jag är helt ny på området känns det lite svårt att bara dyka upp på events så som spelhelgen. Jag tror dessutom att det är lockande för nya medlemmar om man har chans att komma med i grupper som inte har spelat tillsammans i evigheter. :)

Jag vet inte riktigt om det var exakt detta som menades med studiecirklar men det är ett litet förslag från lilla mig i alla fall. ^^
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re : Spelhelg 4-6 Maj

Inlägg av ArneB »

Jag har alltid tänkt på studiecirklar mest som en bidragsteknisk grej. Man behöver inte hålla särskilda lektioner i figurspel eller så för att det ska vara utvecklande, det räcker med att bara hålla på med hobbyn. Studiecirklar som bidragsgrej är lite osäkert just nu efter att vår kontakt på ABF slutade, men jag kan göra lite nya ryck.

Ceri: Om du är intresserad av figurspel så säg till i figurspelstråden så finns det säkert folk som kan visa dig vilket spel du än är intresserad av. Det är lite lättare eftersom man inte behöver en hel grupp av nybörjare. Jag förstår att det är roligare att börja tillsammans med andra gröna, problemet blir väl mest att nybörjarna kommer in lite för utspritt.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Skriv svar