Warhammer Fantasy

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Gustav »

Långa spinkiga hattmongo ja.
Kanske ska tillägga att eftersom jag hört att han är spelets mest brutna karaktär så kommer jag inte att använda Teclis (även om jag vill egentligen).
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

Är det någon som har koll på den nya Empire-boken? Är det lönt att skaffa den och spela med massa infanteri och kavalleri, eller är det flagellant-och-artilleri-spam som gäller? Är de nya mastodontmaskinerna nödvändiga för att få armén att fungera?
Användarens profilbild
Hobbylim
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 10 aug 2010, 00:07
Namn: Mats Ljungquist

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hobbylim »

Är någon ledig för WHFB-spel på måndag? Jag funderar på att komma med ödlor då.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

lilljonas skrev:Är det någon som har koll på den nya Empire-boken? Är det lönt att skaffa den och spela med massa infanteri och kavalleri, eller är det flagellant-och-artilleri-spam som gäller? Är de nya mastodontmaskinerna nödvändiga för att få armén att fungera?
Infanteriet är rätt bra med vagn-buff-systemet, rena kavallerihorder bör funka alldeles utmärkt pga att det nu finns stubbornriddare, flagellanter suger enligt de flesta (jag tror dock det kan vara en idé att ha ett litet gäng) och artilleriet funkar. Vad gäller mastodontmaskiner är det ju bara ett par kärror. Går bra att bygga själv. Håller på att samla ihop en armé själv; kör gärna nåt proxat för att testa ut lite.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

Hobbylim skrev:Är någon ledig för WHFB-spel på måndag? Jag funderar på att komma med ödlor då.
Har åkt på en förkylning igen, så jag tänkte bara titta förbi, kolla lite på nån annans slag och säga några dryga kommentarer. Försökte hetsa kaos-karl lite, men han har inte svarat. Gör han det släpar jag mig väl dit med trupper ändå.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

Akbar skrev:
lilljonas skrev:Är det någon som har koll på den nya Empire-boken? Är det lönt att skaffa den och spela med massa infanteri och kavalleri, eller är det flagellant-och-artilleri-spam som gäller? Är de nya mastodontmaskinerna nödvändiga för att få armén att fungera?
Infanteriet är rätt bra med vagn-buff-systemet, rena kavallerihorder bör funka alldeles utmärkt pga att det nu finns stubbornriddare, flagellanter suger enligt de flesta (jag tror dock det kan vara en idé att ha ett litet gäng) och artilleriet funkar. Vad gäller mastodontmaskiner är det ju bara ett par kärror. Går bra att bygga själv. Håller på att samla ihop en armé själv; kör gärna nåt proxat för att testa ut lite.
Coolt. Nu på måndag blir det Napoleonics för mig, men iom att jag inte har så mycket planerat för sommaren så testar jag gärna lite efter midsommar.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

Akbar skrev:
Hobbylim skrev:Är någon ledig för WHFB-spel på måndag? Jag funderar på att komma med ödlor då.
Har åkt på en förkylning igen, så jag tänkte bara titta förbi, kolla lite på nån annans slag och säga några dryga kommentarer. Försökte hetsa kaos-karl lite, men han har inte svarat. Gör han det släpar jag mig väl dit med trupper ändå.
Hej! Det beror på att han och jag är i stockholm över sommaren. Så vi kommer inte tillbaka förens 25ish Augusti.
Tor
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 263
Blev medlem: tis 24 apr 2012, 20:17
Namn: Tor Nilsson

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Tor »

Jag är redo att kriga mot vem som med mina we på måndag 2/7.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

Är det någon som spelar O&G? Jag har en hög liggandes hemma i garderoben som jag inte har användning för, däremot har jag användning för utrymmet de tar. Det är lite gobbos, lite orcher och en och annan black orc.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

Jag har gjort det iallafall....vilken edition är modellerna ifrån?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

4th och framåt, senaste är från Battle for Skull Pass-boxen.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

Om vi styr upp ett empire vs dark elves-slag skulle du ju kunna ta med lite, så kan jag ju ta en titt. Jag lever dock under vissa finansiella restriktioner efter att ha smällt x antal tusenlappar på Empiregubbar.....
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

Akbar skrev:Om vi styr upp ett empire vs dark elves-slag skulle du ju kunna ta med lite, så kan jag ju ta en titt. Jag lever dock under vissa finansiella restriktioner efter att ha smällt x antal tusenlappar på Empiregubbar.....
Jag kan mycket väl tänka mig att ge bort dem, eventuellt mot några bra bits om du har några, mest för att få mer utrymme. Det är ju synd om de inte kommer till användning. Men om du har så pass stora högar omålade gubbar så kanske du inte är så intresserad?

Jag kommer nog inte kunna vara nere under nästa vecka, men veckan efter det är jag gräsänkling och tänker passa på att spela/bygga/måla så mycket som möjligt.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

När det gäller figurer är jag lite av en sagornas drake; högen av glänsande metall (och plast) kan aldrig bli stor nog. Och efter Imperiet står en restaurering av orcherna på tur, så jo, en titt skadar inte.
Vi skulle kunna ses på lokalen måndag vecka 29, jag kan ta med ett urval bits och konstigheter också. Tyvärr är det bara Dark Elves (som jag just nu är lite blasé på) som kan ställas på brädet om du vill slåss dock. Jag hade gärna velat testa mot Empire dock; har inte ens börjat göra listor med nya boken än.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

Jag har inte Empire-boken ännu, men om de har den någonstans i Lund så tror jag att jag skulle kunna sätta ihop en 1500 poäng eller så, för ett testslag. Jag behöver fräscha upp reglerna igen, så jag spelar gärna med lite mindre poäng till att börja med.

När det gäller bits så är jag intresserad av det mesta som kan komma till nytta när man bygger terräng och grejer, inte så mycket till arméerna. Jag behöver komma på något sätt att bygga Demigripar och de nya karusell-vagnarna, men det tror jag inte löser sig med Dark Elves-bits. Vi får väl se.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

Jag har boken. Om inte annat kan jag ta med den till den 16:e. 18:00 borde funka.

För övrigt har jag mycket mer än DE-bits, fast kanske inte passande till vagnar. Ska ta en titt dock, nåt finns nog. Själv tänkte jag köra elefanter till demigriffos.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av lilljonas »

Coolt. Jag har tillgång till armebyggare för nya boken och jag har gamla boken, så jag kan i alla fall göra en lista, även om jag inte är helt 100% på ändringar av vissa regler. Engineers är väl lite ändrade, bland annat? Sen är jag inte helt uppdaterad på nya reglerna för warrior priests.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Akbar »

Det är faktiskt rätt många småändringar; väl många för att gå igenom via forum. Sen är jag själv rätt ny på Empire. Generellt skulle jag väl säga att engineer är värt det till helblaster, och att präster är essentiella för de flesta enheter. Hatred är rätt bra.
Tor
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 263
Blev medlem: tis 24 apr 2012, 20:17
Namn: Tor Nilsson

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Tor »

Back in town och lirar gärna måndag 23/7 om någon har lust. Kan köra upp till 2400p.
Användarens profilbild
Hobbylim
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 10 aug 2010, 00:07
Namn: Mats Ljungquist

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hobbylim »

Tor skrev:Back in town och lirar gärna måndag 23/7 om någon har lust. Kan köra upp till 2400p.
Om du fortfarande är spelbar så spelar jag gärna 2400p. Jag kan från 16 och framåt (under förutsättning att det är öppet).
Skriv svar