Warhammer Fantasy

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Tor skrev:
Här är listorna till QfA, om någon vill se dem.

http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=8087
Intressant. Ändå hyfsat varierade WE-listor.

Gillar att en Empire-spelare lyckats trycka in två steamtanks. Lite Mad Scientist över det.
Lägg märke till att samma kille kör med två griffons :)

Knappast särskilt kompetativt dock... Searing doom FTW...
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Om någon var intresserad av Defcon ligger nu information uppe på swfbr.

http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showforum=48

Själv kommer jag inte åka då jag redan är bortlovad trettonhelgen. Dessutom är det mupprestriktioner.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

"New Release items for this week are: -

· White Dwarf - Issue No. 44 - 36 pages of everything that is exciting and new in the Hobby this week.

· The Hobbit - Thranduil, King of the Woodland Realm: Available While Stocks Last - Contains 2 Finecast miniatures of Thranduil mounted on horse and on foot in a clampack.

· The Hobbit - Legolas Greenleaf, Prince of Mirkwood: Available While Stocks Last - Contains 2 Finecast miniatures of Legolas mounted on horse and on foot in a clampack.

· The Hobbit - Tauriel, Mirkwood Exile: Available While Stocks Last - Contains 1 Finecast miniature of Tauriel on foot in a clampack.

· The Hobbit - Mirkwood Armoured Captain: Available While Stocks Last - Contains 1 Finecast miniatures of Tauriel on foot in a clampack.

· The Hobbit - Mirkwood Armoured Bowmen: Available While Stocks Last - Contains 3 Finecast miniatures in a Clampack.

· Warhammer: Khaine - Available While Stocks Last - The next installment of the End Times.

Black Library New Release items for this week are: -

· The End Times: The Curse of Khaine - 400 page hardback novel tie-in for Warhammer; The End Times, in English language only.

· Horus Heresy: Templar - 1 CD audio drama, 70 minute run time."

Tyvärr inga nya modeller med End times: Alver =(
Användarens profilbild
MR. GRUMPY
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 25 nov 2012, 01:25
Namn: Rasmus Törnqvist

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av MR. GRUMPY »

Echunia skrev:Tyvärr inga nya modeller med End times: Alver =(
Yay säger jag som inte vill lägga ut 800+ på Teclis mamma eller dylikt. ^_^
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

Oavsett om du inte köper modellerna så är det ju nice att dom finns. Jag kommer aldrig köpa nagash, men han e fortfarande cool som fan.

Mer info:

"New WD just landed in. The book contains rules for characters including Malekith, Tyrion, Imrik, some chap called the Eternity King and The Avatar of Khaine.

Apparently there are "amazing changes to how magic works in the End Times" and it looks like each lore gets a new spell, there's a preview in the magazine but I don't have time to type it out now.

EDIT: They talk about the lists in the magazine: There is the Host of the Phoenix King which seems to be a combined Asur, Asrai, Druchii army under Malekith and Teclis and the Aestyrion, who are loyal to Tyrion.

There is a third list mentioned but no details given other than: "In Warhammer: Khaine there is, once and for all, an absolute winner in the war for the Phoenix Crown. The third army represents the Elves that survive."

SO *********** EXCITED!"
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Echunia skrev:Tyvärr inga nya modeller med End times: Alver =(
Jag har för mig att ryktet säger "no new elf models". En avatar of khaine är inte en alv...
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Kan ju också vara så att de dammar av den här gamla modellen…

http://www.games-workshop.com/en-SE/Eld ... -of-Khaine

Vill minnas att den fanns när jag började spela warhammer 1997.

Det kryper lite i mig att se phoenix gards anförda av Malekith på omslaget till nya WD :|
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Gustav »

En alv är en alv är en alv.

Och dom är alla onda!!!
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Jahapp. Dags för nästa totalbrutna grej som gör trupper helt irrelevanta i end times-matcher.

4d6 magifaser och alla magiker är loremasters.

Jag tar 4 lvl1 light och kastar banishment fyra gånger per magifas med styrka 7...

Eller varför inte två loremasters of hoeth. Så har jag alla spells i hela battle magic-leken två gånger...
Tor
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 263
Blev medlem: tis 24 apr 2012, 20:17
Namn: Tor Nilsson

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Tor »

Jahapp. Dags för nästa totalbrutna grej som gör trupper helt irrelevanta i end times-matcher.

4d6 magifaser och alla magiker är loremasters.

Jag tar 4 lvl1 light och kastar banishment fyra gånger per magifas med styrka 7...

Eller varför inte två loremasters of hoeth. Så har jag alla spells i hela battle magic-leken två gånger...
Vilket? Vad? Vem?
Tor
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 263
Blev medlem: tis 24 apr 2012, 20:17
Namn: Tor Nilsson

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Tor »

Jag tar gärna en match på söndag om någon har lust. Jag har en rätt trevlig 2500pts-lista som compar drygt 15, om någon vill köra lite kuddkrig.
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Tor skrev:Vilket? Vad? Vem?
Sidor från nästa WD har läckt ut som visar att magireglerna ändras till detta i nästa end times bok. Du vet den boken som slår samman alla alvarméerna också...

Vad som dock utgör en tröst är att reglerna inleds med formuleringen "in games set during end times...". Vilket starkt indikerar att det är ett aktivt val att "setta" matcher under end times. Med andra ord: ET varken är eller kommer bli officiella warhammer-regler (Gudskelov!).
Tor skrev:Jag tar gärna en match på söndag om någon har lust. Jag har en rätt trevlig 2500pts-lista som compar drygt 15, om någon vill köra lite kuddkrig.
Hade varit trevligt, men är tyvärr i Uppsala...
Senast redigerad av Hugo den tor 20 nov 2014, 14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

Straight from the White Dwarf:

New Wind of Magic: 4d6
All Wizard are Loremaster (yes, even that pesky little lvl 1)
End Time spells are no-brainer. Oh, and Lvl 3 or 4 Wizard can Summon Arcane Fulcrum...
- Metal: 15+, Augment, 24", one unit get a 2+ Ward Save until your next magic phase.
- Fire: 20+, Hex, All enemies on the table, "Charge, Pursuit and Flee" are on 3d6 discard the biggest, get Flammable, all Flaming attack reroll to Wound against target units.
- Light: 20+, Augment for Order, Hex for Destruction, all unit inside 12" of caster are affected, Order get Unbreakable, Destruction must do a Ld test on 4d6, 1 wound for every point off.
- Beast: 15+, Vortex, Large Blast, Artillery x3 for the distance. Every model pass by suffer a Str3 hit.
- Life: 15+, Vortex, Large Blast, Artillery x3 for the distance. Every unit pass by regain 2d6+1 Wound.

https://www.dropbox.com/s/m7pca65dgyuaq ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2285oerkho8qx ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4qxexj0m4brqw ... e.jpg?dl=0

Men Hugo då, först klagar du på att Karl franz är OP, och sen när GW ger dig 4 banishments att döda honom med så blir du sur? :roll:

Personligen måste jag säga att jag är lite besviken på dom nya spellsen som är med i white dwarf. Life vortex är en copy-paste rakt från Storm of magic boken, lite mer kreativitet hade ju vart trevligt. Sen kan jag också säga att efter att ha spelat rätt mycket Storm of Magic tidigare så brukar man få betydligt mycket mindre gjort under sin magifas än vad man tänkt sig.

Klart detta inte har någon plats i turneringar men jag tror nog det kan vara rätt kul att spela. Precis som att jag klarar av att inte blotta mig varje gång jag går till Ica så klarar jag nog av att inte köra ett light council under dom här reglerna. :D
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Echunia skrev:Men Hugo då, först klagar du på att Karl franz är OP, och sen när GW ger dig 4 banishments att döda honom med så blir du sur? :roll:
Detta visar ju bara att jag är objektiv som rantar över knasiga regler även när de gynnar mig själv ;)

Jag måste också säga att det är storsint av dig att så fort TK får regler som möjliggör för dig att spela med ett light council istället för en massa Nehekara så lovar du att inte spela med ett light council :D
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

Äsch vi har inte sätt vad death får för mega spell än, och light mega-spellen va ju om något rätt tråkig.
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Echunia skrev:Äsch vi har inte sätt vad death får för mega spell än, och light mega-spellen va ju om något rätt tråkig.
Hehe, du tänker dig alltså att spela med lore of death i syfte att inte vara en ost :?
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

Ofc! Ja asså du måste ju förstå att allting jämförs hädanefter med 5 banishment light council som en måttstock. En purple sun eller två är ju knappast något ostigt i detta moderna sammanhang! Vem vet, vamps/nehekhara kanske får någon end times spell? (antagligen inte = ( )

Edit: Skulle ju iof kunna porta över SoM spellsen till armybook lores, dom e rätt coola tbh
Användarens profilbild
Hugo
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 24 jul 2013, 11:56
Namn: Hugo Nordland

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Hugo »

Mnja, ryktet säger väl 22 nya spells. Vilket av en händelse ska vara exakt så många lores som det finns i spelet, inklusive arméspecifika lores...
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Echunia »

MM men sen var det ju en del allmänna spells också. Skulle väll gissa på att det kanske kommer en spell för legions of undeath osv.

Ny idee: Heavens council? Hur många skink priests kan man ta innan det blir dåligt?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Warhammer Fantasy

Inlägg av Gustav »

Tor skrev:Jag tar gärna en match på söndag om någon har lust. Jag har en rätt trevlig 2500pts-lista som compar drygt 15, om någon vill köra lite kuddkrig.
Jag tar gärna en match. Tröskel 15? Ingen lista ännu så eventuellt en del prox. Tid?
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Skriv svar