Sydcon 2012

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

Hejsan alla!

Tänkte kolla vilka som är intresserade att vara med och arrangera olika figurspel på sydcon i år. Datumen är inte helt hundra men det lutar åt 26-28 oktober (alltså lördag och söndag). BSK lär ligga ganska nära datummässigt igen men vi får hoppas att 6th blir ett jävligt bra spel och fyller lokalen. Vilka är i Lund då och kan tänka sig hjälpa till?

Jag tänkte uppdatera lite löpande när jag vet mer om vilka som ska leda hela eventet och med annan info.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Gustav »

Jag kan hjälpa till med att bära dit och hem, men jag tänker spela på turneringen (förutsatt att 6th är bra nog).
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Jag kan nog tänkas hålla i hormachine om jag känner mig inspirerad, och gärna har en medhjälpare.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Echunia »

Jag kan hjälpa vilken som av turneringarna / eventuellt hålla en fantasy turnering. Men antar att det räcker med två om vi kör hormachine och 40k.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Delen som det behövs mest folk till är väl egentligen att packa och bära terräng/bord. Jag behöver mest en person som reservspelare för båda de senaste gångerna har det blivit ojämnt och jag tvingats vara spelade arrangör, som inte är så bra.

Du är kanske kvalificerad att vara målningsdomare? Det är ju rätt bra egentligen eftersom du inte är en gammal turneringsräv som känner alla. Mindre jäv då.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

Kul att du vill vara med! Tror dock det blir lite för tajt med plats för fantasy om vi ska vara på samma ställe som sist. Euchenia har du bil?
ArneB skrev: Du är kanske kvalificerad att vara målningsdomare? Det är ju rätt bra egentligen eftersom du inte är en gammal turneringsräv som känner alla. Mindre jäv då.
Figurspel= Serious Business
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Sydcon 2012

Inlägg av lilljonas »

Jag kan vara bärslav om inte något drastiskt händer. Jag kan eventuellt vara med och vara hjälparrangör också.
Användarens profilbild
Doc Sniksnak
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 57
Blev medlem: tor 23 sep 2010, 11:34
Namn: Jan Talts

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Doc Sniksnak »

Jag kan hjälpa till att bära (som 2011) och kan också ställa upp med (häst)transport för bensinpengar precis som 2011.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Då återstår det bara för Sydconarrangörerna att övertyga oss om hur kompetenta de är.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Hamza, sköter du vår kontakt med Sydcon och vidarebefodrar vad vi kan tänka oss?

Läste på FB att du trodde att 40k kunde bli större i år. I så fall vet jag inte om terrängen räcker till hormachine också.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Gustav »

Om det blir mer än 30 deltagare (mer än 15 bord) så får man nog räkna terräng.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

ArneB skrev:Hamza, sköter du vår kontakt med Sydcon och vidarebefodrar vad vi kan tänka oss?

Läste på FB att du trodde att 40k kunde bli större i år. I så fall vet jag inte om terrängen räcker till hormachine också.
Jag pratade lite hastigt med adrian om att 40k sydcon kan bli större i år med tanke på det är en ny edition och att topp 10% på sydcon garanteras en plats i sm i warhammer. Jag ser helst att vi har minst 30 platser. Om terrängen inte räcker kan jag prata med playoteket i lund och malmö och låna från dem. De sitter på en hel del.

Jag kan självklart sköta kontakten. Vi ska ha ett möta 7 juni, är det något som du vill att jag ska nämna på det så hör av dig. Om ni andra som vill hjälpa till undrar över något så säg till så kan jag fråga då.

De verkar inte ha tagit med hormaskin på listan över tänkbara arrangemang så jag får ta upp det också. Hur många spelare tror du drar in?
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Terrängen är ändå byggd för och mest lämpad för 40k, jag håller på och kollar runt efter lite annan terräng också. Unispel brukar hjälpa till, kanske vi kan be HFF om hjälp också. Kan ju låna av playoteket ändå så blir det lite mer variation plus att det är bra om vi har lite mer kontakt med dem.

Svårt att säga hur många Hormachinedeltagare det skulle bli. 32 platser brukar räcka mer än väl. 8 bord alltså.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

Har pratat lite men en kille från sydcon nu i veckan. Eventet i år låtar att sista veckan i oktober dvs 26-27-28. Tyvärr är det så att jag har tentaveckan den veckan och jag undrar om det är någon annan som är intresserad av att arrangera 40k turneringen? Det är lite grann man behöver göra innan (bestämma antal bord och stolar man ska ha dit, samt typ av priser och anmälningssystem). Vi hjälptes åt ganska mycket sist och det fungerade bra. Sydconledning tycker att Warhammer 40k har en självklar plats på deras evenemang och de är väldigt hjälpsamma.

Vad säger du Peck?

Jag kommer dyka upp på lokalen nu på måndag och svara på frågor alt. spela lite spel.
i keep her running back and forth
like a soccer team
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Sydcon 2012

Inlägg av kombat »

Tyvärr är det för kort tid för mig att ta över det. Kan säkert hjälpa till om någon annan vill hålla i det men jag har själv inte möjlighet att hålla i det.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Ezel
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 17:05
Namn: Andreas Vecstric

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Ezel »

Sydcon 2012 verkar vara värsta hemliga klubben.
Det finns en sydcon-hemsida som inte blivit uppdaterad sedan 2011.
Det finnen sydcon-facebook som har ett fåtal inlägg, senast något i juli (kanske finns det mer bakom järnridån, har inget facebook-konto).
Brädspelen verkar tidigare ha hållits av en spelförening S.A.R.Z. som har en hemsida med enbart en logga och senast uppdaterad 2008. Spelföreningen är baserad i Stockholm vilket låter aningen omständigt med tanke på hur när Stockholm ligger Sydcon geografiskt.

Hur fasen är det tänkt att folk ska hitta till Sydcon (antingen för som deltagare eller hjälpreda) med sådan marknadsföring?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Sydcon 2012

Inlägg av ArneB »

Ja det är lite så jag känner också. Lönt att arrangera något där när de enda som kommer är de man själv fixar dit?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Sydcon 2012

Inlägg av The Lolbarian »

kombat skrev:Tyvärr är det för kort tid för mig att ta över det. Kan säkert hjälpa till om någon annan vill hålla i det men jag har själv inte möjlighet att hålla i det.
Säg du slipper allt förarbete. Hade du kunnat vara på plats de datumen? Du får själv bestämma format på turneringen samt om du vill spela eller icke.

Jag antar att Olof är lite i samma sits som jag med tentor och skit så jag har inte frågat.

Jag har så pass dålig koll på spelet just nu jämfört med er. Det är bättre om någon som faktiskt har spelat nya upplagan är på plats för att göra regelbedömningar samt tittar till missions.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
Loffe
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 527
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 14:17
Namn: Olof Svensson
Ort: East Side

Re: Sydcon 2012

Inlägg av Loffe »

Ack på att jag har tentor.
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Sydcon 2012

Inlägg av kombat »

The Lolbarian skrev:
kombat skrev:Tyvärr är det för kort tid för mig att ta över det. Kan säkert hjälpa till om någon annan vill hålla i det men jag har själv inte möjlighet att hålla i det.
Säg du slipper allt förarbete. Hade du kunnat vara på plats de datumen? Du får själv bestämma format på turneringen samt om du vill spela eller icke.

Jag antar att Olof är lite i samma sits som jag med tentor och skit så jag har inte frågat.

Jag har så pass dålig koll på spelet just nu jämfört med er. Det är bättre om någon som faktiskt har spelat nya upplagan är på plats för att göra regelbedömningar samt tittar till missions.
Kan tyvärr inte ta det iom att vi skall iväg vecka efter till varberg så tror jag frugan inte tycker det är okay att jag är borta hela helgen innan med. Så tyvärr Hamza, hade gärna tagit det om jag hade haft möjlighet.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Skriv svar