Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Narek »

Det funkar, ses då
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Gustav »

Jag får väl slita mig från brädspelandet på torsdag. Jag kommer.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Gustav »

Attans, jag tänkte att jag skulle vara sjukt förberedd och ha läst allt om karaktärsoptning Bild(jag menar, vi är ju space marines så vi fuskar ju redan) men det har jag inte hunnit med.

Nåja, ska bli riktigt kul oavsett. :)
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Ironjens »

Efter många om och men så var det två tappra space marines som gav sig ut för att nedkämpa Kejsarens fiender igår.

Broder Carius, Ultramarine-apotekare och broder Sandro, Crimson Fist-bibliotekarie fick i uppdrag att möta en representant för Adeptus Mechanicus. Han skulle bära på en datacore med sjukt viktig information om tyraniderna som måste hämtas hem till varje pris. Det lilla hindret var att det skulle ske i omloppsbana runt en planet som höll på att förloras till Tyraniderna. Läskiga insektsmonster på menyn med andra ord.

Carius utnämndes till ledare för deras killteam och de beslöt sig för att svära en ed om trofasthet till Kejsaren. Sen fick de nycklarna till gottepåsen, dvs de fick plocka på sig utrustning. Vaktkapten Claudius lyfte lite på ögonbrynen när de kom utstövlande likt Schwarzenegger i filmen Kommando: Carius hade plockat på sig ett ett kedjesvärd med magnetlås och en tung eldkastare. Sandro hade plockat på sig en tung bultare och lite specialammo. Eftersom de skulle stoppa bordningsförsök så var väl eldkastaren inte så konstig, men en tung bultare på ett rymdskepp?

De steg ombord på kryssaren Thunder's Justice och susade till Castobelsystemet. Där poppade de ut nära den bebodda månen Tantalus i vars omloppsbana de skulle möta Magos Biologos Vyakai. Planeten led uppenbarligen av Tyranidattacken och rymden var full av Tyranidmonster och sporer. Medan kaptenen för rymdskeppet, Battle Brother Pellas, beordrade undanvikande manövrer så nåddes de av ett sprakande budskap från ytan: Magos Vyakais rymdskepp hade kraschat i den en så länge fria södra polarregionen. Men enligt Vyakais beräkningar så hade de bara fem timmar på sig innan han skulle drunkna i Tyranidhorder! Koordinaterna var bifogade och Pellas satte snabbt bröderna i en droppod.

Innan den avfyrades så kunde de se nedslagsplatsen på en grynig satellitbild och de valde att landa så nära vraket som möjligt. Med en smäll föll de sedan ner genom atmosfären utsatta för tryck och G-krafter som går långt över vad en vanlig människa klarar. Men för space marines var det bara en vanlig dag på jobbet.

När de tagit mark så insåg de att de var på en övergiven promethiumtillverkningsanläggning och vraket var tomt. De fann spår av Magos som ledde mot det stora fordonsgaraget i nordväst. På väg dit så såg de en vanligt arbetarbarrack med en massa döda lik utanför. Carius ville undersöka närmare men då blev de överfallan av två flygande Tyranidkrigare, så kallade Shrikes. Den ena dök blixtsnabbt ner och högg Carius i magen med sina läskiga klor medan Sandro sköt den andra i småbitar med sin tunga bultare. Därpå duckade Carius och Sandro sprängde även den andra i småbitar.

Lite harmsna över att det inte fanns några troféer att ta följde de spåret vidare. Över krönet på en liten kulle framför garaget hittade de resterna av Vyakais försvarare. Två döda rymdflottister och en död servitor. Dessutom ett blodspår som ledde in i garaget. De hörde även ljud som endast kunde vara lasarkarbiner som avlossades en bit i fjärran. Antagligen människor som försvarade sig mot tyranider. De ignorerade det för att koncentrera sig på sitt uppdrag: Datakärnan och Vyakai.

När de klev in i garaget så anfölls de av två små blixtsnabba Hormagaunter som de snabbt gjorde mos av. Längst in i garaget hittade de en port som var låst. Carius sågade den i småbitar med sitt kedjesvärd innan de gick in. En smal servicegång med rör i taket ledde in i mörkret. Smalare sidogångar på varje sida ledde in till ytterligare stängda ståldörrar. I den tredje gången till höger hittade de Vyakai!

Han stod längst in och svajade konstigt och verkade skadad i huvudet. När Carius ropade till honom så svarade han bara i maskinkod. Då hörde Sandro ett muller utifrån. Som ljudet av många fötter och klinket av rymdmonsterskal och klor som slår emot varandra. Sandro ställde sig och täckte ingången med tungbultaren medan Carius närmade sig Vyakai. Då drog Vyakai sina vapen och gick till försvar. Carius kunde dock lätt brotta ner honom utan att bli träffad av hans meltagun.

Garaget och tunneln fylldes av massvis av termaganter, hormagaunter och tre stycken tyranidkrigare. Carius slängde sig upp, drog sin tunga eldkastare och gick in i squadmode samt aktiverade strongpoint. Därpå brände han nerför korridoren med resultatet att hälften av alla småkritterna dog och två av krigarna brann. Sandro sköt ihjäl den oskadade tyranidkrigaren. Vyakai fösökte skjuta Carius i ryggen med sin meltagun men den hängde sig. Carius brände upp resten av kritterna och Sandro slog ihjäl den brinnande tyraniden. Sen blev han stormad av den sista Tyranidkrigaren. Som inte gjorde särskilt mycket skade, eftersom Sandro var en av kejsarens utvalda.

Carius ignorerade Vyakai och hade ihjäl de sista kritterna som överlevt elden med hjälp av sin bultarpistol innan Sandro skulle visa sina enorma psykiska krafter. Han daskade till med sitt psyksvärd och försökte göra så mycket extraskade han bara kunde med sina magiska krafter. Han tog i så att han nästan sprack och som en bieffekt öppnades en reva till Varpen och en demonprins klev ut.

Och det är på den cliffhangern vi slutade.

Uppenbarligen behöver Carius och Sandro hjälp av lite andra Space Marines som dimper ner i en droppod. Är du intresserad av att vara med och spela så är det bara att säga till.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av kombat »

när spelar ni nästa gång och är det ett kort scenario eller blir det en längre kampanj ?
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Yote »

I'll be there next time!
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Gustav »

Det var trevligt igår trots att vi bara var två även om det blev i längsta laget när jag jobbar kl 06 dagen efter.

Synd att man trollar fram en demonprins första gången man trollar bara och har valt ett chapter demeanor som är dumt i huvudet.

Men jag har redan börjat fila på nästa karaktär.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Ironjens »

Johan: Det är mest tänkt att prova på så det är ingen längre kampanj planerad. Äventyret igår skulle egentligen bara vara ett möta men vi började sent. Men spelet är gjort för one-off missions. Man kan säga att 5h-konventsäventyr är normen.

Vi har inte spikat när vi ska spela nästa gång. Jag har inte riktigt planerat vad jag ska göra på semestern...

Anders: hoppas rygggen är bättre.

Gustav: Hahahahaha. Så optade du också och valde Crimson Fists för att bli bättre på att trolla :)
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av kombat »

Ovanligt att Gustav optar ;), btw Gustav din signatur så har jag för mig att det faktiskt var Fetten som utropade att de serverade mutanter :P

men jag är sugen på att prova på om det går att vara lite flexibel med vilken dag vi spelar tror inte jag kan binda upp mig på en veckodag i veckan. Men om du har tid mån eller tisdag nästa vecka Jens så tittar jag gärna på reglerna och gör en Spejssss Marin karaktär.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Gustav »

Är man Space Marine har man redan fuskat, att opta lite extra är inte mer än rätt. (Dessutom har jag spelat Mutant i två år med en ganska ooptad karaktär).

Men visst var det Abel som stormade in på polishuset i Karle och upprört framförde att man serverade mutanter på karnevalen.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av kombat »

Gustav skrev:Men visst var det Abel som stormade in på polishuset i Karle och upprört framförde att man serverade mutanter på karnevalen.
Jens har det nog skrivet i sina paper men jag är ganska säker på att det va jag som sa det men helt 100% är jag inte :)
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vill du spela i en mörk framtid där det bara finns krig?

Inlägg av Ironjens »

Det var Abel. Jag har för mig att F-1NN var i hasorna på Abel och också följde med in på Polisstationen bara.

Tisdag borde funka men vi kan väl höras via telefon?
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Skriv svar