Hur ser LAN situationen ut inom DMF?

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Treef

Hur ser LAN situationen ut inom DMF?

Inlägg av Treef »

Tjena!
Jag är intresserad av att veta hur LAN-situationen ser ut inom DMF. Arrangerar ni kontinuerliga LAN och datorspelsträffar eller håller ni er mestadels till rollspel och brädspel?

Finns det utrymme i lokalen att dra igång en liten datorspelsträff då och då? Eller måste man alltid boka rum om man vill hitta på något?

Hur många medlemmar i DMF är vana datorspelare och är intresserade av LAN-spelande?

Finns det någon form av onlinespelande inom föreningen? Har ni något CS-lag eller SC2-lag som ofta spelar tillsammans?

All övrig information om LAN och datorspelande är också välkommen. Ser fram emot era svar! :)
/Henrik
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Hur ser LAN situationen ut inom DMF?

Inlägg av Xian »

Hej!

Kul att du hör av dig. LAN-situationen är just för närvarande lite dyster, det hålls inga kontinuerliga träffar utan det är mestadels brädspel, figurspel och rollspel. Däremot har vi för avsikt att hålla ett LAN i början av höstterminen. Om det faller väl ut så är det inget som hindrar att det blir mer ofta förekommande.

Om du är sugen på att anordna något på egen hand så är du välkommen att hojta till. Det finns alltid någon i styrelsen som kan hjälpa dig i så fall. Och självklart kan man väl tycka att det kommande LAN:et mot septemberhållet borde vara ett kul sätt för dig att lära känna DMF, om du inte har lust att dyka ner för att bara ta en titt på lokalen.

Det finns definitivt utrymme i lokalen, men man bör naturligtvis se till att det inte krockar med någon av de "officiella" speldagar som vi har på föreningen (dvs måndag för figurspel och torsdag och lördag för brädspel). Säger man till ett tag i förväg kan det säkert ordnas också så att det pågår samtidigt.

Antalet medlemmar som är intresserade kan jag tyvärr inte svara på, även om jag vet att det är ett par som ska vara med på det planerade LAN:et i höst.

Det spelas annars en hel del dator på lokalen då det finns rätt många spel på de fyra datorer vi har ständigt tillgängliga. Till större delen tror jag att de flesta spelar singleplayer. Det jag oftast ses spelas multiplayer är CIV, men det beror rätt mycket på vilken medlem du pratar med... Några CS-lag tror jag inte existerar, tyvärr.

/Christian
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Hur ser LAN situationen ut inom DMF?

Inlägg av ArneB »

Hej!

Jag undrar hur stor en "liten" dataspelsträff är? Jag skulle tro att det utan problem går in åtminstone tio personer med datorer utan att störa annan aktivitet på lokalen. Det som skulle kunna vara begränsande är nog mängden bord om det är många som kommer. Sen finns det i nuläget inga schemalagda aktiviteter på tisdagar, onsdagar, fredagar och söndagar (söndagar brukar dock ofta vara rätt livliga ändå numera) så det finns definitivt utrymme att göra någon av de dagarna till dataspelsdag.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Treef

Re: Hur ser LAN situationen ut inom DMF?

Inlägg av Treef »

Hej igen!

Ursäkta att det tog sån tid för mig att svara! Jag är väldigt glad över de stora möjligheterna som finns för oss att arbeta tillsammans och hitta på roliga aktiviteter och events. Jag har nu över helgen pratat med de andra i styrelsen i föreningen dotGaming och vi är alla väldigt intresserad av hur vi kan utveckla ett sånt här samarbete.

Till en början skulle det vara väldigt kul för oss att få organisera ett LAN över sommaren där våra två föreningar kan lära känna varandra samt att vi kan testa möjligheterna till LAN-verksamhet i er lokal. Jag skulle gärna vilja prata mer om det med er IRL. Kommer ni att befinna er i lokalen ikväll (onsdag 13/6)?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Hur ser LAN situationen ut inom DMF?

Inlägg av ArneB »

Det låter väldigt bra!

Jag tror inte jag har nåt särskilt för mig där men kan vara där om du säger en tid du/ni tänkte komma.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Skriv svar