Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av bladerunner_35 »

Yo.

Jag håller på och kollar intresset för en figurspelsturnering (Infinity). Jag tänkte naturligtvis vara på DMF. Preliminärt datum är söndagen den 21/10.

Är det något annat arrangemang planerat då?

Är det ok att boka figurspelsborden för detta?

Är det något annat jag behöver tänka på?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av ArneB »

Åh vad kul! Det är inget planerat på DMF då vad jag vet, om det var det får de skylla sig själva som inte sa till. Det är helt okej att boka figurspelsborden för det. Säg bara till i figurspelsdelen, rollspelsdelen och brädspelsdelen så folk är medvetna om det. Både i god tid och igen strax innan. Extra bonus att sätta upp någon form av affisch på lokalen. Sen är väl inte infinity så stort att det kommer att störa övrig verksamhet på lokalen.

Möjligen kan det bli problem eftersom två av de tre jag vet utöver dig som faktiskt spelar infinity är på warmachineturnering i Linköping dagen innan. Vi åker nog hem samma dag men är kanske lite sega.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av bladerunner_35 »

Vad bra.

Jag kommer också behöva låna en nyckel då jag lär behöva vara på plats tidigt men det tror jag går att ordna ganska lätt mot diverse gentjänster.

Turneringen är en nybörjarturnering som i första hand vänder sig till icke-dmf:are helt enkelt eftersom Infinityintresset på DMF inte är tillräckligt för en turnering som du säger.

Just nu är ingenting klart ännu utan jag håller på och se om det överhuvudtaget går att få ihop tillräckligt många spelare. Jag tror det går att få ihop 4 - 6 eller kanske till och med 8 spelare. Jag hoppas veta detta någon gång i nästa vecka.


När jag vet om det blir av en turnering så kommer jag lägga upp en ny tråd med mer info men som det ser ut nu siktar jag på en enkel nybörjarturnering med 150 poängs arméer där omålade och eller proxade figurer är ok.

Jag drog med mig två Infinityspelare förra veckan till lokalen som blev medlemmar men jag hoppas att det, med tanke på vårt kärva ekonomiska läge, kommer vara med ytterligare några Infinityspelare i lämplig ålder som vi kan erbjuda gratis medlemskap.

Är det under 26 som gäller för att få kommunbidrag och går det att skaka loss någon som kommer ned till lokalen för att registrera medlemsskap? Utifall att intresset är större än beräknat kommer jag nog prioritera de under 26 men det lär knappast vara aktuellt.


Anders, är du intresserad av att vara med på turneringen så hör av dig och be gärna dina Infinityspelande vänner att höra av sig de med.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av ArneB »

Nyckel går att fixa, du kan nog få låna kiosknyckel också.

Vad bra att du kände folk utanför som ville spela infinity! Jag tog mig friheten att säga till på hormachineforumet där det finns en del som spelar det eller är intresserade.

Jaha, det var alltså du som lagt ner två nya medlemmar i lådan? Bra jobbat! Dock vill jag påpeka att vi inte erbjuder gratis medlemskap, inte ens för unga medlemmar. Och vi har inget kärvt ekonomiskt läge heller, bara kärv medlemsvärvning.

26 gäller för sverokbidrag, kommunen ska man som mest fylla 20 i år för. Hade inte en aning om att infinity var så stort bland kidsen. Jag kan komma ner och registrera medlemskap om jag inte fastnar i Linköping av ett eller annat skäl.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av bladerunner_35 »

ArneB skrev:Nyckel går att fixa, du kan nog få låna kiosknyckel också.

Vad bra att du kände folk utanför som ville spela infinity! Jag tog mig friheten att säga till på hormachineforumet där det finns en del som spelar det eller är intresserade.
Bra alla är välkomna och det vore kul om intresset för Infinity ökade.
ArneB skrev:Jaha, det var alltså du som lagt ner två nya medlemmar i lådan? Bra jobbat! Dock vill jag påpeka att vi inte erbjuder gratis medlemskap, inte ens för unga medlemmar. Och vi har inget kärvt ekonomiskt läge heller, bara kärv medlemsvärvning.

26 gäller för sverokbidrag, kommunen ska man som mest fylla 20 i år för. Hade inte en aning om att infinity var så stort bland kidsen. Jag kan komma ner och registrera medlemskap om jag inte fastnar i Linköping av ett eller annat skäl.
Nja, det var inte jag personligen som rekryterade dem. Den äran tillfaller någon annan (som jag inte vet vad han heter), jag tog bara med dem till lokalen.

Hur stort Infinity är, överhuvudtaget, återstår att se. Turneringen är inte direkt i hamn.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av Ironjens »

Oh, då ska jag börja måla mina figurer!
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av bladerunner_35 »

Ironjens skrev:Oh, då ska jag börja måla mina figurer!
Kan jag tolka det som att du vill spela på turneringen?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av Ironjens »

Preliminärt ja. Beror på hur länge det håller på.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av bladerunner_35 »

ok, jag kommer återkomma med ett förslag på schema och liknande inom kort
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Figurspelsturnering på lokalen den 21/10?

Inlägg av bladerunner_35 »

"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar