Jag kommer själv försöka måla upp tio bågskyttar och fixa lite detaljer på mina kavallerister i morgon, men är tillgänglig för hjälp med målning och för den som är nyfiken på terrängbygge.
Om du är helt ny på det här med figurmålning så är du jättevälkommen att komma förbi. Vi har möjlighet att ha med färg och penslar och annan utrustning för den som är ny och inte hunnit skaffa så mycket utrustning. Har du köpt figurer men aldrig limmat ihop en byggsats tidigare? Är du nyfiken på vad Matte Medium är? Vill du testa skillnaden mellan gesso och sprej? Har du en tung figur som behöver borras ihop, men inte vet hur? Eller vill du kanske rent av börja skulptera själv? Eller förstår du inte ett enda ord av vad jag babblar om? Säg bara till så kan vi nog antingen ha med oss det du är nyfiken på, eller så kan vi fråga resten av styrelsen om det är ok att köpa in till föreningen. Att testa nya saker är bästa sättet att bli bättre på att måla!
Om man säger till i förväg så kan jag ha med lite figurer att ge bort för den som inte själv har figurer men är nyfiken på att testa på.
Kort sagt, vare sig du aldrig hållit i en pensel tidigare eller om du är en gammal målarräv som mest behöver motivation och sällskap så är du välkommen förbi!
För övrig kommer min plan vara att använda delar av tisdagarna åt att måla tusentals sådana små här mikroskopiska figurer:
Jag ska också försöka bli klar med ett slott som jag började på för sju år sen ungefär. Så kom ner och skäll ut mig om jag inte får saker gjorda, tack.