Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av The Lolbarian »

Hur regelbundna och populära är dessa målningskvällarna? Jag vet inte om jag skrev något innan om det eller om jag drömde om att göra det, men nere på playoteket clemens har vi ibland en del färskingar som plockar på sig sina första orker och undrar hur man tar sig vidare. Jag har valt att rikta in figurspelsverksamheten mot Flames of War och ni behöver lite yngre medlemmar tänkte jag att det vore utmärkt advertising om man satte upp lite posters eller små lappar för nybörjarmålningskvällar på dmf nere i butiken. Hade någon som är halvt ansvarig kunnat tänka sig visa hur man typ håller i en pensel och använder en wash för kidsen?

Om ni är intresserade så hade jag kanske behövt någon person att hänvisa till.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av lilljonas »

Själv har jag haft det lite struligt med jobbresor och en flytt nu de senaste veckorna, men innan dess var det aktivitet varje tisdag, och oftast 3-5 personer på plats. Förhoppningsvis kommer jag kunna fortsätta vara med varje vecka efter nästa vecka. Jag tror att det har varit någon på plats nästan varje tisdag under våren, men någon gång har vi spelat i stället för målat.

Vi har haft några nybörjare på plats en del veckor, och har testat på att pinna, förbereda figurer, måla och bygga terräng. "Kärntruppen" spelar mest Warhammer Fantasy, så det blir en hel del småsnack om regler och listbyggande också, även om vi sett Warmahordes-spelare också.

Nybörjare är såklart varmt välkomna. En av anledningarna att vi började målningskvällen var just att ha en plats för de som är nya på området att kunna testa på och även till viss del låna utrustning som man kanske inte har tillgång till som nybörjare, typ borrar och färger. Ofta förstår man målningstekniker snabbare om man ser någon göra det än om man försöker läsa sig till kunskapen på nätet.

Om jag blir förvarnad lite innan så visar jag gärna nybörjare hur man målar. Men som sagt så blir jag gärna kontaktad innan, då jag inte kan garantera att jag är på plats varje tisdag, samt att jag vill kunna ha med grundsprejade figurer att visa med. Har du någon redan nu som är intresserad så är jag kontaktbar här på forumet, eller per e-post (setsukost@gmail.com) eller på telefon (070-953 33 58). Jag ska se om jag kan sätta ihop någon form av affisch eller lapp, det vore ju perfekt att kunna sätta upp en sådan på playoteket.

Casimir och Akbar här i tråden har kanske bättre närvarohistoria på tisdagarna än jag, så om någon av er är intresserad av att vara med som kontakt så kan jag ta med er också.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Echunia »

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till och se till att det är öppet på tisdagar med någon där, men jag är i stockholm hela sommaren. Så tyvärr är det nog först i slutet av augusti som jag kan göra det. Fruktansvärt trevligt att ni skulle kunna tänka er att ha våra affischer i er butik dock!

Så när det gäller sommaren så får du och akbar reda ut något.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av lilljonas »

För min del kommer det nog vara lättare att vara på plats under sommaren, så jag kan ta ansvar för att låsa upp och vara på plats, men inte nu på tisdag. Sen kan vi ju se över hur situationen ser ut när höstterminen närmar sig.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Akbar »

Jag är hyggligt tillgänglig under sommaren, lämnar Casimir sin nyckel är vi ju typ två nyckelansvariga.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 851
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 16:50
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Echunia »

Ja, kommer du ner nu på tisdag? Du kan ta den då.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Akbar »

Ordnar vi.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Gustav »

PMa trusten (L85, Mirwouk på forumet) så han vet vem som har nyckeln.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Akbar »

Målning imorn! På plats 18:00.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av lilljonas »

Efter mycket om och men håller jag på att få lite ordning efter flytten. Därför kommer jag förbi på tisdag för att måla eller spela WHFB, beroende på vilka som dyker upp och vad vi känner för. Det var på tok för länge sen nu.
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Akbar »

Gött! Lär vara där.
santoan

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av santoan »

Halloj!

Jag kommer förmodligen på tisdag 2/7. Vad behöver jag ha med mig (Förutom figurer)?
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Akbar »

Har du egna penslar och färg är det väl bra. Jag eller Jonas kan ta med lite extra grejer, men det är bäst för framtiden om du har egna som passar dig bäst. Å andra sidan kan det ju vara en poäng att kika lite på vad för saker du behöver så du inte springer och köper nåt i onödan.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av lilljonas »

Det är också lite skillnad om du har grundmålat figurerna eller inte. Lättast är nog att spreja svart eller vitt, men det kan också bli lite fel om man är ovan. Om du vill så kan jag visa hur man sprejar, men då kommer vi inte kunna måla då de måste torka först. Annars kan jag ta med lite grundmålade figurer, om du vill testa att både grundmåla och måla lite.
santoan

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av santoan »

Låter bra det Jonas! Hade varit mycket schysst :)
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av lilljonas »

Då ska jag se vad jag kan ha med mig. Har du lite figurer redan så kan du ju ta med dem också, om inte annat kan du få lite råd och tips om att bygga dem ifall du inte är helt klar med alla. Rätt verktyg gör det mesta betydligt enklare.
santoan

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av santoan »

Jag kommer på måndag och tisdag. :)

Jag har lite färger men bara svar primer....dock vill jag inte använda svart primer på termosarna eftersom de ska vara "bone" kulör och gubbar med mantel och annat är lättare att måla i annan färg än svart :/

Är det OK att ha kvar sina modeller i lokalen så att man slipper åka fram och tillbaka och riskera bitar och annat brytas av?
santoan

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av santoan »

Jag kommer inte kunna komma på kvällen. Har mycket att fixa (mest pappersjobb).

Vi ses nästa vecka förhoppningsvis.

/Sal
Användarens profilbild
Akbar
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 312
Blev medlem: fre 06 apr 2012, 23:08
Namn: Anders Lindblad
Ort: Malmö

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av Akbar »

Målning tisdag! Ska mest basa, och kanske ta en titt på Descentgubbarna som det tydligen finns ett intresse om att få målade.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Målningskväll på DMF tisdagar 18:00

Inlägg av lilljonas »

Oooh, descentgubbar. Kan eventuellt hjälpa till. Har precis fått ett skrivbord hemma, så nu kan jag måla igen. Ska försöka komma förbi imorgon och titta.
Skriv svar