Ny rollspelsgrupp

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zorg »

Dåså, då verkar de flesta kunna. Men du kunde alltså inte Mats?

Men har vi 3 av 4 spelare så tycker jag vi kör, då bokar vi in det! Ni kan bli klara med galtevår om ni har lite fart, annars kan det ta nån gång till.
Zegol
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 686
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 12:44
Namn: Mats Wikström

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zegol »

Jodå, det funkar för mej med söndag kväll.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zorg »

Strålande!
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zorg »

Dåså, förslag på nästa speltillfälle!

Jag föreslår helgen om nästa vecka, dvs 11e eller 12e maj! Hur ser det ut för folk då?
Zegol
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 686
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 12:44
Namn: Mats Wikström

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zegol »

Den 11:e är jag på Kullen, men den 12:e borde gå bra för min del.
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Låter bra :)
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
MagentaMask
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 18 jan 2013, 23:40
Namn: Lukas Dissing

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av MagentaMask »

Är bortrest den helgen, tyvärr
Användarens profilbild
Ceri
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 17 jan 2012, 14:20
Namn: Lina Svensson

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Ceri »

Jag kan på söndagen :)
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Sammanfattning om vad som hände sist från Belans journal:

Jag hatar de förbannade stormländerna och alla som bor i dem.

Vi reste till en gammal alvstad där vi skulle kunna finna info om var de magiska trollen bor. Örtmästaren skickade med oss en läskig stum kille som är uppenbart ond och kommer förråda oss.

Stormländerna slutar inte suga och vi har blivit utsatta för snö, regn, träsk, läskiga stenar, mygg, dålig mat och stanken från de satans stormländarna.

På vägen räddade jag oss från en grupp anfallande spöken i vad som absolut var en heroisk strid med eld magi mot oheliga energier. I alla fall om du lyssnar på mig och den officiella versionen. Lyssnar du på resten av gruppen kommer de hävda att jag brände ner ett träd på typ femte försöker och sedan skrattade som en galning när det fick de helt ofarliga och icke hotande spökena att försvinna, men detta beror bara på att de är lögnare och dessutom avundsjuka.

Jag har kommit fram till att alla som bor i stormländerna är förbannade att bo här, det är inte som om någon skulle göra det frivilligt.

Vi träffade en halv-troll eremit vid namn Orvar som jag omedelbart ogillade, det är inte som om man kan lita på de här halv-bloden. Kolla på halv-alven vi har i gruppen. Vi köpte mat från honom och hyrde in honom som en guide för att ta oss till den tydligen övergivna alvbyn. Han förde oss på den värsta jäkla vägen dit och bara för det förbannar jag hans odödliga själ, men det riktiga förräderiet kom när vi nådde alvbyn. Han försvann plötsligt och sedan dök en troll arme upp från ingenstans och sköt pilar i oss. Sedan kastade min häst av mig under flykten vilket fördröjde oss.

Vi har nu anlänt till en grotta där vi gömmer från trollen medan vi planerar hämnd på Orvar och Vilgar ger oss läkarvård.

Jag tänker avsluta det här med en dikt:

Fan ta stormländerna.
Fan ta städerna vid kusten fyllda av fanatiker.
Fan ta snön och slasket och det kalla regnet.
Fan ta trollen och deras pilar.
Fan ta myggen och iglarna.
Fan ta halv-troll förrädarna.
Fan ta alla i stormländerna.
Låt en jordbävning krossa dem.
Låt en eld bränna landet till aska.
Låt sedan vattnet stiga och dränka hela det råttinfekterade stället!

(Jag gillade verkligen förra sessionen :) Desto mer olycklig Belan är desto roligare har jag :D )
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
MagentaMask
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 18 jan 2013, 23:40
Namn: Lukas Dissing

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av MagentaMask »

Hahaha ^^

Du glömde inkludera att jag transmorpherade till en helt annan person :P

Min gubbe heter nu Eoric och han är förgrömmad över att hans mordlystne, pyromaniske, sinnessvage isterbuk till kompanjon nästan fick honom dödad. Annars är de fortfarande vänner!
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Jag kunde inte komma på något roligt sätt att skriva om din förvandling in-character. Jag tänkte ha någon form av "Va? Nej han har alltid sett ut så där. jag vet inte vad du menar med att han ska se annorlunda ut?" men jag fick inte till det bra :P
Min gubbe heter nu Eoric och han är förgrömmad över att hans mordlystne, pyromaniske, sinnessvage isterbuk till kompanjon nästan fick honom dödad. Annars är de fortfarande vänner!
Det bästa med det här är att Belan inte ens inser att Eoric är sur på honom över de sakerna ;)
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zorg »

12e gäller fortfarande för alla?
Zegol
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 686
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 12:44
Namn: Mats Wikström

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zegol »

Nja, jag kan nog inte förrän kvällen.
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Kvällen den 12 låter rätt bra för mig :) Funkar kl. 18?
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Blir det något på söndag eller inte? Skulle behöva svar.

Ps, kolla n trailern för Trudvang filmen: http://horizonten.se/tronlandaren-draka ... blir-film/
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zorg »

Jag kan klockan 18! Det lät ju som om Lina också kunde, men hon är väl på tandem nu.
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Ja hon är på tandem. Får se om hon dyker upp.

Ses på söndag :)
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
Ceri
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 17 jan 2012, 14:20
Namn: Lina Svensson

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Ceri »

ja det är jag! men nästan nykter. *host
jag kommer imorgon dock! ses klockan 18!!
Användarens profilbild
God45
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 30 jan 2012, 13:42
Namn: Sebastian Lindeberg

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av God45 »

Äntligen har jag tid att skriva i min journal igen, även om det är från ryggen på en stridshäst. Var slutade jag sist, det var ett tag sedan... Oh, ja vi hade flytt från troll armén och gömde oss i en grotta. Grottan var ganska trevlig och vi kunde vila ut där under två dagar medan de friskare (vissa lyckades stå längst bak när trollpilarna kom...) medlemmarna av gruppen letade runt grottan. Oh, och vi hittade ett tidigare offer för trollen i grottan som vi stal ett armband från. Plus halv-alven tog den fulaste och minst magiska hjälmen jag någonsin sett (oh, ja det var två halv-alver i gruppen då för det här var innan Vilger gav sig av. Borde jag skriva ut namnet på killen som hittade hjälmen? Näh jag kommer ändå skriva ut resten av dem när jag berättar historien för folk).

I alla fall vi gav oss av från grottan och springer rakt in i de magiska trollen. Hur magiska? Riktigt magiska! Alla former av vittne sammtidigt! Det borde vara omöjligt men på något sätt gör de det. Kan det ha med hornet att göra? Hmm.... Eorick försökte fånga en av älvorna som flög runt dem men de flög för nära trollen. Synd, vi hade kunnat sälja dem dyrt till alkemister. I alla fall, jag var den enda i gruppen som hade klarheten av karaktär och sinnesnärvaron att tigga för magisk läkning! Vem har två tummar och är en hjälte? Den här killen!

Sedan kom vi till den magiska sjön av osynlighet och laxering. Sjöns vatten var av samma magiska typ som trollen och blandade alla sorters vittne. Den gjorde saker man doppade i den osynliga! Dock var man själv synlig bakom osynliga föremål så jag fick ingen osynlighets mantel. Eorick hoppade i sjön vilket gjorde honom helt osynlig men också gav honom fruktansvärd diarré. Osynlighets effekten tog tyvärr slut ett bra tag innan skit effekten... Vi bestämde oss för att ta med oss ett vinskin fyllt med vattnet för framtida användning som osynlighets görare (eller laxerings medel ifall vi inte får tag i bättre mat snart...).

Vi nådde den magiska klippan där de magiska trollen sade att det magiska hornet skulle vara magiskt vaktat av en magisk väktare. Sade jag att det var magiskt? Vi förhandlar oss förbi gråtrollen som bodde framför/i klippan och de lät oss passera. Trollen hade några stormländska slavar som översatte under förhandlingarna. Ha ha, suger att vara dem.

Vi når hornet och upptäcker att det är vaktat av en enorm stenstaty som håller i det. När jag försöker undersöka hornet får jag ett två meter långt svärd i ansiktet och flyger genom rummet (det här låter inte särskilt heroiskt... Kom ihåg att skriva om det här så att jag låter bättre) efter detta anfaller vi allihopa statyn. Jag verkade vara den enda som lyckades skada statyn med min mäktiga magi men trots detta gnällde de andra när de blev träffade av lite statisk elektrisitet. De har verkligen ingen dedikation till uppdragett...

Oh, jag vet inte om det var här kronologiskt men vi fick reda på att Smeagol (vet inte hur hans namn stavas... Äh, inte viktigt. Det är inte som om de här stormländarna kan skriva ordentligt ändå) var beväpnad med en klubba. Ja, en klubba! Vi trodde det var en gren som han använde som en vandrings stav eller något men nej, det var hans huvudsakliga vapen! Vad är det för typer vi äventyrar med egentligen?

Var var jag... Jo! Sten statyn dödade den där killen. Den stumma killen, han där.... Jag har helt glömt hans namn.

Föresten? Vet ni varför man inte ska ta droger? Den här killen blev stenad och förlorade sitt huvud! Haha.

Vad har två ben på morgonen och blöder ut fruktansvärt under eftermiddagen? Den här killen! För han är död! Haha.

Nej, allvarligt talat. Vi kommer alltid bära en liten bit av honom med oss. Eftersom vi inte kan tvätta det ur kläderna! Boom! Haha.

Sedan lämnar vi grottan med hornet, jag försöker förhandla med trollen men de är inte mottagliga, och vi ger oss av till skogen där vi träffar de magiska trollen som säger till oss att gå tillen viss plats för att förstöra hornet och rädda världen för ingen belöning... Eller så kan vi ge hornet till kyrkan för jätte mycket pengar!

Gruppen delas nu på mitten där människorna har dne mycket bra iden att antingen bli äckligt rika eller ta hornet och använda dess krafter för oss själva. Halv-alverna är dumma och fula och vill förstöra det för naturens skull eller något annat dumt. Halv-alverna är dock misstänksamma och vi kan inte anfalla dem när de sover. Så där försvann extra pengarna från att sälja dem som slavar till trollen.

Jag fick inte döda Orvar. Jag vill inte prata mer om det.

Så vi närmar oss staden och trots att halv-alverna inte vill gå nära den behöver vi köpa mat. Då stöter vi på två av riddarna som arbetar för kyrkan. Jag ser chansen att garantera belöningen och säger till riddarna att vi har hornet här! Detta hindrar halv-alverna från att ta det till trollkarlarna som vill förstöra det. Riddarna börjar eskortera oss till staden när Vilgar blir galen, puttar omkull mig, stjäl min häst och flyr med min häst och hästen som hornet är på. Riddarna rider efter henner och Eorick rider efter dem. Jag ser inte vad som händer där borta men där var en magisk blixt från himmelen och sedan rider en av riddarna mot staden, Vilgar flyr mot solnedgången och vi andra rider mot staden.

Undrar om Vilgar har gjort att vår belöning blir mindre? Vi får se när vi kommer fram.
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Ny rollspelsgrupp

Inlägg av Zorg »

Jag försöker titta på ett nytt datum, men nu är det så att jag har tentor den 29e och 5e. Vilket innebär att jag kommer att plugga helgerna 2 veckor framöver. Efter det så kommer jag vara kvar i lund i ungefär en vecka.
Skriv svar