Fria Ligan ger ut Mutant

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Fria Ligan ger ut Mutant

Inlägg av Skarpskytten »

Det är bra dagar för alla som gillar svenska 80-talsrollspel. Fria Ligan arbetar på en ny version av Mutant: http://frialigan.se/2013/fria-ligan-ger-ut-mutant-2/.

Nu väntar vi bara på en nyutgåva av Khelataar.

Vem saknar Western?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Fria Ligan ger ut Mutant

Inlägg av bladerunner_35 »

Vad tror du, vågar jag hoppas på mindre göteborgshumor och mer skit?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
guildmaster
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 451
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 16:22
Namn: Gustav Dahlström

Inlägg av guildmaster »

Underbart. Först Svavel vinter och nu Muant 2. Känns som en hemlig kärlekskonspiration mot mig.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Fria Ligan ger ut Mutant

Inlägg av Skarpskytten »

bladerunner_35 skrev:Vad tror du, vågar jag hoppas på mindre göteborgshumor och mer skit?
Ja, hoppet är ju det sista som överger än (Wester kommer att komma ut!).

Av en del bilder jag sett att döma, så blir det nog lite mindre Stefan-och-Krister.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Fria Ligan ger ut Mutant

Inlägg av bladerunner_35 »

Det ska bli spännande att se hur det här går även om jag förmodligen inte kommer hoppa på det själv:

http://fundedbyme.com/projects/1693/mutant-ar-noll/
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Fria Ligan ger ut Mutant

Inlägg av Skarpskytten »

De har bevisligen helt dumpat Äventyrsspel gamla värld. Både namnet och "trailern" tyder på det. Det lovar ju gott.

EDIT: Fast Magnus Edlund verkar inte vara lika säker på det, se: http://www.piruett.se/2013/03/22/nu-rak ... l-ar-noll/
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Fria Ligan ger ut Mutant

Inlägg av bladerunner_35 »

Skarpskytten skrev:De har bevisligen helt dumpat Äventyrsspel gamla värld. Både namnet och "trailern" tyder på det. Det lovar ju gott.
Ja, jag håller med om att det små glimtarna vi fått hittills tyder på ett, vågar jag säga det, mognare Mutant. Jag är förvånad över hur många som är villiga att hosta upp 1500 kr.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar