Essen 2013

Sällskapsspel, strategispel och andra brädspel.
Användarens profilbild
Haze
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 09:07
Namn: Hans Rasmusson

Essen 2013

Inlägg av Haze »

Har tänkt att köra ner till Essen Spiel i år. Har aldrig varit där förut, så det skall bli kul.

Jag väljer bil av två skäl:
1. Inga avgångar/tider att passa, vilket jag är allergisk mot
2. Bordershopping på vägen hem (Flensburg)

Är det någon som är sugen på att åka ner (och tillbaks!) för en billig peng, typ 500:-/passagerare, så hojta till. Bilen avgår från Malmö.

Min tanke är att köra ner Onsdag 23/10, och hem Söndag 27/10, dvs tre dagar på mässan med spel, spelshopping och mer spel. Jag har redan bokat hotell i norra Essen, ca 30 minuters bilfärd från mässan, där priserna är lägre än hotellen närmst mässan, inkl bra frukost. Tror hotellet heter Astoria. Fast ni/du kan bo var ni vill... Det finns två till tre platser i bilen (förutom föraren, moi), fast full bil kan kanske bli lite småtrångt (Saab 9-3).

Jag vill även passa på att kort presentera mig. Jag heter Hans, är 38 år, och är nybliven medlem. Jag har varit nere i lokalen och spelat fyra eller fem gånger. Efter att upplevt skön stämning och goa spel de två första gångerna, så var det slut på snyltgästeriet, och har inte ångrat mig än.
Användarens profilbild
Ludwig
Centurion - Befälhavare
Centurion - Befälhavare
Inlägg: 417
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 13:25
Namn: Ludwig Seitz

Re: Essen 2013

Inlägg av Ludwig »

Haze skrev:Har tänkt att köra ner till Essen Spiel i år. Har aldrig varit där förut, så det skall bli kul.

2. Bordershopping på vägen hem (Flensburg)
Jag skulle inte räkna med att det kommer finnas plats i bilen för det om det är första gången du åker ;-)

Notera även att dansk eller svensk gränspolis gör ibland viktkontroller av bilar som verkar överlastade (det är ingen skämt!) när de kommer söderifrån.


Annars kan jag bara rekommendera att besöka mässan (åtminstone en gång), det är en upplevelse!
Användarens profilbild
Haze
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 09:07
Namn: Hans Rasmusson

Re: Essen 2013

Inlägg av Haze »

Spel i första hand, alkohol i andra hand! Man måste hålla på prioriteringarna.

Nu är jag ingen storkonsument av öl, så det blir mest whisky som skall inhandlas, och det blir inte så mycket vikt av det. Skall man däremot lasta in 10 flak öl börjar det mycket riktigt att närma sig lastgränsen, speciellt om man är många i bilen... ^_^
Skriv svar