Visa Warhammer för fritidsgård!

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Visa Warhammer för fritidsgård!

Inlägg av ArneB »

Det sura är att den på KG är blandad fritidsgård och fritidsklubb. Tror det kan vara lite väl kidsiga kids.

Fågelgården ligger på väster, jag har ingen koll alls på den. Men de har i alla fall replokaler vilket talar för något mer lämplig åldersgrupp.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Phiandros
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 173
Blev medlem: tor 30 maj 2013, 09:10
Namn: Christian Vickle

Re: Visa Warhammer för fritidsgård!

Inlägg av Phiandros »

Det behöver inte vara såvärst svårt. Jag tror att vi kan köra dels på demo som vi gjorde i fredags men tror även det skulle uppskattas om vi bara åkte ut en måndag och spelade någon annanstans istället för bara i vår egen grotta. Spela lite inför publik och svara på frågor i princip. Är tre stycken frigolit brickor och lite terräng som måste transporteras för två spelare.

Ingen kan göra allt men alla kan göra ngt, om det så bara är att spela precis som vanligt fast i en annan lokal.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Visa Warhammer för fritidsgård!

Inlägg av ArneB »

Låter smart. Om möjligt kanske turnera runt tre stycken? Ett par som spelar för att visa hur det ser ut på riktigt, samt en som kan köra demos för intresserade.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Visa Warhammer för fritidsgård!

Inlägg av lilljonas »

Jag tyckte det funkade bra i fredags, vi körde flera bord med små armeer, så ibland blev det en demare och en nybörjare, ibland två nybörjare mot varandra, och ibland två demare. Men jag tror som du att det går att genomföra med så få som tre pers, med bara två blir det nog lite svårare.

Sen är det såklart inget som hindrar att man gör motsvarande sak med brädspel, även om det kanske är lite klurigare med rollspel.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Visa Warhammer för fritidsgård!

Inlägg av kombat »

Att "visa" folk hur spelet spelas på riktigt tror jag inte riktigt på man vill fånga in dem och därför bör de spela själva med handledning från någon som kan spelet. Att titta på nått man inte förstår tröttnar man snabbt på.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Skriv svar