Star Wars Edge of the Empire

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Cool! Men var det inte Borbo?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Obligation table
01-20 Group/Bounty
The group of misfits have failed Teemo the Hutt and after fleeing his palace the vengeful Hutt has put a bounty on their heads!

21-30 Muntafa/Betrayal
The Jawa Muntafa shot and destroyed a droid his clan were going to sell, betraying both his clan and the buyer.

31-40 Borbo Pi'Dul/Criminal
Having fled his miserable existance as a slave racer for his Gran masters Borbo is still registered as an escaped slave in all official documents. Something that can prove inconvenient under the yoke of the slave trading Empire.


41-50 Serra Donera/Favour
Growing up on the harsh world of Ryloth Serras intelligence and drive was recognised by Nyn Kablo from an allied clan. She taught Serra medicine and mentored the young Twi'Lek to become an accomplished, if unlicensed, doctor. When Serra chose to leave Ryloth and her clan behind Nyn was deeply disappointed. Something that still haunts Serra.

51-55 Ennar Jassk(Criminal
Ennar is finally pushed too far during the grueling and savage training in COMPNOR and when he snaps he kills an officer and deserts. Not considered enough of a threat to recieve a bounty Ennar, now calling himself Black Enny, can never again set fot on a core world.

56-60 Ennar Jassk/Obsession
Having fallen from grace Black Enny quickly descends further into madness and despair. Picking up one vice after another he becomes addicted to blue bhools.

60-100
No Obligation....for now...


Jag har gjort en tabell och lagt till några korta beskrivningar till era Obligations. Är det något ni inte tycker känns bra så hojta till.

Vi glömde slå för att se om någons Obligation kommer i spel innan vi avslutade i söndags. Rent tekniskt är ni ju jagade av Teemo så det kanske hade varit bäst att utgå ifrån att det varit er Bounty Obligation som kommit i spel men jag vill gärna pröva systemet rakt av så jag har rullat min t100 och fått 36!

Det är alltså Borbos/Jens kriminella förflutna som på något sätt kommer ifatt honom under nästa spelmöte. Borbos Strain Threshold är alltså bara 9 (11 - 2) under hela spelmötet medan övriga karaktärer får -1 Strain Threshold!

Jens: jag kommer fundera lite på exakt hur detta kan dyka upp i spel, när jag funderat ut något kommer jag eventuellt bolla det med dig (alternativt överraska dig!). Edit: du får så klart gärna komma med egna idéer!

Bild
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Ironjens »

Jag tror inte Borbo kan stava så det spelar nog ingen större roll ;)

Tabellen ser skitbra ut och vad som ska hända så säger jag bara: Surprise me!
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Vi kör imorgon 14.30!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Alright listen up you scum and villainy! Things are getting serious!

Jag har bra och dåliga nyheter, vilka vill ni ha först?!

Ok, de dåliga först.

På grund av en olycklig dubbelbokning måste jag ändra om lite i schemat. Det är ingen större förändring utan jag flyttar bara fram det sista spelmötet till reservtiden. De två kommande spelmöten är följaktligen:

Speltillfälle 3: söndagen den 10/11 kl. 13.00 - 21.00 cirka:
Long Arm of the Hutt

Speltillfälle 4: söndagen den 24/11 15.00 - 21.00:
Long Arm of the Hutt + diskussioner om kampanjens framtid

Den andra dåliga nyheten gäller främst Borbo/Jens. Efter att ha gått igenom händelserna i Mos Shuuta har jag enväldigt bestämt mig för att öka Borbos Criminal Obligation med 5. Jag vet att jag sa att en spelare normalt får tre gånger på sig att ta tag i sin Obligation innan den höjs men denna höjning känns logisk. Vad kan jag säga, livet på the Rim är hårt. Den nya tabellen ser ut som följer:


Obligation table
01-20 Group/Bounty
The group of misfits have failed Teemo the Hutt and after fleeing his palace, killing his guards and destroying parts of Mos Shuuta the vengeful Hutt has put a bounty on their heads!

21-35 Borbo Pi'Dul/Criminal
Having fled his miserable existance as a slave racer for his Gran masters Borbo is still registered as an escaped slave in all official documents. Something that can prove inconvenient under the yoke of the slave trading Empire. Especially after getting on the Empire's radar during certain events that recently transpired in Mos Shuuta on Tatooine.

36-45 Muntafa/Betrayal
The Jawa Muntafa shot and destroyed a droid his clan were going to sell, betraying both his clan and the buyer.

46-55 Serra Donera/Favour
Growing up on the harsh world of Ryloth Serras intelligence and drive was recognised by Nyn Kablo from an allied clan. She taught Serra medicine and mentored the young Twi'Lek to become an accomplished, if unlicensed, doctor. When Serra chose to leave Ryloth and her clan behind Nyn was deeply disappointed. Something that still haunts Serra.

56-60 Ennar Jassk/Criminal
Ennar is finally pushed too far during the grueling and savage training in COMPNOR and when he snaps he kills an officer and deserts. Not considered enough of a threat to recieve a bounty Ennar, now calling himself Black Enny, can never again set fot on a core world.

61-65 Ennar Jassk/Obsession
Having fallen from grace Black Enny quickly descends further into madness and despair. Picking up one vice after another he becomes addicted to Blue Bhools.

66-00 No Obligation...yet..

Obligation threshold: 50 (discounting Serra's Favour to her mentor)
Reputable deals - "Difficult to deal with all levels of government, except for personal Connections. Officials may demand secret meetings."
Disreputable deals - "Easier to make illicit deals with underworld figures, as well as corrupt officials"


Nu till de goda nyheterna!

Jag har köpt äventyret Beyond the Rim och det är riktigt bra! Jag tror det kommer passa spelgruppen perfekt. :D Jag håller som bäst på att läsa på och förbereda det men är medveten om att vi faktiskt inte bestämt om vi ska fortsätta efter the Long Arm of the Hutt är färdigspelat.

Alla verkar gilla systemet och ha roligt men det skulle kännas bra om vi tog ett ordentligt snack innan vi bestämmer oss för att fortsätta. Jag har därför lagt in extra tid vid nästa pass (från 13.00 istället för 15.00) så vi ska hinna prata ihop oss. Hör av er om ni inte har möjlighet att börja så tidigt (eller om schemaändringarna ställer till det på något annat sätt).

Några av de frågor som jag vill ta upp och som ni kan fundera på tills vi ses:
  • Hur ofta kan/vill vi spela? Har vi överhuvudtaget möjlighet att spela tillsammans tillräckligt ofta för att det ska fungera att spela en längre kampanj?
  • Vill ni att allt görs öppet; spelarhemligheter, tärningsslag etc. eller tycker ni det tillför något med faktiska hemligheter?
  • Tycker det ni tillför något till spel om ni behöver bekymra er om tull, docking fees, förfalskade id-handlingar, Imperiets byråkrati, kommunikationssvårigheter mellan planeter och solsystem och så vidare? Eller vill ni bara "handwaiva" allt sådant? Ett konkret exempel skulle kunna vara ert nya skepp Krayt Fang som ni i så fall behöver omregistrera och betala olika avgifter för. Jag tycker sådant här är ganska roligt och att det gör världen mer trovärdig men jag är mycket medveten om att långt ifrån alla tycker som jag.
  • XP belöning baserat på hur "väl" ni lyckats (bl.a. för att förstärka den typ av spel vi vill spela), eller baserat på era egna mål (bl.a. mätt med lyckade tärningsslag) eller som en klumpsumma oavsett hur "bra" eller "dåligt" ni lyckats. Anledningen att jag frågar är för att Beyond the Rim har en ganska detaljerad lista för fördelningen av XP.
  • Hur ersätter vi förlorade rollpersoner (döda eller om någon tröttant på sin rp). Ska den nya rp:n ha samma summa med erfarenhet? Bör spelaren göra en rp som passar in i berättelsen tillsammans med gruppen eller är det helt upp till spelaren? Denna fråga slog mig när jag läste igenom Beyond the Rim som är väldigt dödligt - vilket ni också kan fundera på. Vill ni fortsätta med detta ganska svåra äventyr eller något enklare?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Arcturus »

bladerunner_35 skrev:
Några av de frågor som jag vill ta upp och som ni kan fundera på tills vi ses:
  • Hur ofta kan/vill vi spela? Har vi överhuvudtaget möjlighet att spela tillsammans tillräckligt ofta för att det ska fungera att spela en längre kampanj?
    -För min del så har jag nog svårt att spela regelbundet på söndagarna då jag jobbar lite då och då dessa dagar. Veckokvällar däremot kan jag klämma in lite här och där.
  • Vill ni att allt görs öppet; spelarhemligheter, tärningsslag etc. eller tycker ni det tillför något med faktiska hemligheter?
    -Jag gillar att man kör öppet och hoppas på att spelare kan spela på enbart det de själva känner till.
  • Tycker det ni tillför något till spel om ni behöver bekymra er om tull, docking fees, förfalskade id-handlingar, Imperiets byråkrati, kommunikationssvårigheter mellan planeter och solsystem och så vidare? Eller vill ni bara "handwaiva" allt sådant? Ett konkret exempel skulle kunna vara ert nya skepp Krayt Fang som ni i så fall behöver omregistrera och betala olika avgifter för. Jag tycker sådant här är ganska roligt och att det gör världen mer trovärdig men jag är mycket medveten om att långt ifrån alla tycker som jag.
    -Detaljer kan absolut vara kul och att man behöver trixa och fixa passar spelet. Med det sagt så vill jag inte att spelet förvandlas till Edge of the byråkrati. Kör något äventyr där man måste fixa och dona men häng inte upp det på för mycket detaljer kontinuerligt.
  • XP belöning baserat på hur "väl" ni lyckats (bl.a. för att förstärka den typ av spel vi vill spela), eller baserat på era egna mål (bl.a. mätt med lyckade tärningsslag) eller som en klumpsumma oavsett hur "bra" eller "dåligt" ni lyckats. Anledningen att jag frågar är för att Beyond the Rim har en ganska detaljerad lista för fördelningen av XP.
    - Jag tror nog mest på den första varianten med en viss grundsumma XP oavsett hur kass det går så att man inte står där helt tomhänt i slutändan.
  • Hur ersätter vi förlorade rollpersoner (döda eller om någon tröttant på sin rp). Ska den nya rp:n ha samma summa med erfarenhet? Bör spelaren göra en rp som passar in i berättelsen tillsammans med gruppen eller är det helt upp till spelaren? Denna fråga slog mig när jag läste igenom Beyond the Rim som är väldigt dödligt - vilket ni också kan fundera på. Vill ni fortsätta med detta ganska svåra äventyr eller något enklare?
    - Kör på att ny RP:S har samma mängd erfarenhet som resten av gruppen. Kan vara svårt att komma in med en ny karaktär om man har spelat ett tag och motståndet i övrigt är mer anpassat för en erfarnare grupp. Det är väl lämpligt att nya karaktärer ska försöka passas in storyn/gruppen så att saker inte blir helt konstiga. Vad gäller äventyr så kanske vi ska köra ett eller två av de andra skrivna äventyren i grundboken/ spelledarhäftet först så vi hinner bygga upp oss en aning och har en aning bättre chans att tackla Beyond the rim? Har vi färdigheterna till att klarar Beyond the rim. Fick intrycket när jag läste beskrivningen att det skulle vara rätt mycket vildmark och sånt. Har vi någon av karaktärerna som kan det?
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Ironjens »

Jag ska åka iväg till BSK nu, men jag ska ta mig en riktig funderare. Att Borbos criminal rating går upp är ju självklart. Vi dödade stormtroopers och stal ett skepp...
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Låter bra så långt!

Jag tänkte tipsa om en riktigt bra resurs till Edge of the Empire: http://www.madadventurers.com/forums/fo ... ll-monkey/

Det är en minipodcast (typ 10 minuter per avsnitt) som ger en massa tips på hur man kan tolka tärningsslagen kreativt.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Ironjens »

Jag spelar jättegärna mer Star Wars. För att svara på frågorna:
  • Nån gång varannan vecka funkar utmärkt för mig. Bara jag får besked en tid i förväg.

    Jag kör helst med öppna kort så länge det inte handlar om intrigspel mellan spelare.

    Såna detaljer får gärna vara med som fokus under vissa möten medan andra kanske det bara handwaivas. Jag känner inget behov av att man måste göra på ett visst sätt bara för att man har gjort så innan.

    Detaljerad XP låter ball men jag har ingen speciell preferens. Bara för lyckade slag låter trist dock.

    Kanske inte fullt lika mycket XP men mer än startnivån. Vad gäller nya karaktärer så tycker jag att frihet under ansvar är en bra paroll.
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Imorgon kör vi enligt det ursprungliga schemat från 15! Ursäkta ändringarna fram och tillbaka.

Vi kommer också diskutera kampanjens framtid imorgon.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag har nu skapat en ny doodle där ni kan gå in och fylla i vilka tider ni har möjlighet att spela.

Jag kom inte ihåg exakt vad vi diskuterade men kommer ihåg att det i första hand var fredagar och eventuellt någon söndag då och då som var aktuellt.

Är det något särskilt kring doodlen ni tänker på så hojta till!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Arcturus »

Var har du länken till doodlen?
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Arcturus skrev:Var har du länken till doodlen?
Ops.

http://www.doodle.com/s9ywxz5umuw3bdty
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Nu har alla utom en slemmig alien fyllt i doodlen!

Fyll i! Fyll i!

Förövrigt ser ert nya Obligation table ser ut så här:

Obligation table
01-20 Group/Bounty (20)
The group of misfits have failed Teemo the Hutt and after fleeing his palace, killing his guards and destroying parts of Mos Shuuta the vengeful Hutt has put a bounty on their heads!

21-40 Borbo Pa'Dul/Criminal (20)
Having fled his miserable existance as a slave racer for his Gran masters Borbo is still registered as an escaped slave in all official documents. Something that can prove inconvenient under the yoke of the slave trading Empire. Especially after getting on the Empire's radar during certain events that recently transpired in Mos Shuuta on Tatooine.

41-50 Muntafa/Betrayal (10)
The Jawa Muntafa shot and destroyed a droid his clan were going to sell, betraying both his clan and the buyer.

51-60 Serra Donera/Favour (10)
Growing up on the harsh world of Ryloth Serras intelligence and drive was recognised by Nyn Kablo from an allied clan. She taught Serra medicine and mentored the young Twi'Lek to become an accomplished, if unlicensed, doctor. When Serra chose to leave Ryloth and her clan behind Nyn was deeply disappointed. Something that still haunts Serra.

61-65 Ennar Jassk/Criminal (5)
Ennar is finally pushed too far during the grueling and savage training in COMPNOR and when he snaps he kills an officer and deserts. Not considered enough of a threat to recieve a bounty Ennar, now calling himself Black Enny, can never again set fot on a core world.

66-70 Ennar Jassk/Obsession (5)
Having fallen from grace Black Enny quickly descends further into madness and despair. Picking up one vice after another he becomes addicted to Blue Bhools.

71-00 No Obligation...yet..

Obligation threshold: 70!!
Reputable deals: Too hot for most politicians to deal with publicly. Few are willing to risk doing so privately.

Disreputable deals: Easier to access underworld connections and influential figures. Easier to make close ties to personally known underworld figures.

Observera att efter att kampanjen börjat rulla igång så kommer Obligation styra allt mer av äventyren.
Just nu ser den sammanlagda ställningen per karaktär ut så här:

1. Borbo 25
2. Serra/Muntafa/Black Enny 15

Motivation
Jag har funderat en del på Motivation och vill fortsätta i alla fall nuvarande äventyr ut. Men, jag att förbereda en speciel scen/encounter per karaktär utifrån er Motivation per spelkväll. Jag kanske inte kan pressa in allas Motivation på en och samma kväll men jag ska bli mer aktiv och sätta er på pottan då och då.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Ok!

Nu har den siste deltagaren fyllt i doodlen.

Eftersom både Jens och Robert inte fått sina scheman för våren har vi bara kunnat hitta två tider men vi siktade ju på en gång per månad så det är helt enligt planerna så långt.

Jag hoppas att ni alla fått ett automatiskt svar från doodle men för tydlighetens skull:

Nästa spelmöte är redan fredagen den 6/12 18 - 22.00.

Därefter spelar vi fredagen den 17/1 18 - 22.00.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag hittade en guldgruva: http://www.d6holocron.com/

Alla gamla WEG böcker har lagts upp där av någon digital antikvarie!

Vi ses på fredag! Det ska bli fett med kul!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Arcturus »

Det låter som om det kan vara ett tufft äventyr. Gäller bara att ha en thief i gruppen och kanske en slicer, beroende på. :)
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Arcturus skrev:Det låter som om det kan vara ett tufft äventyr. Gäller bara att ha en thief i gruppen och kanske en slicer, beroende på. :)
Ja, eller bara använda övervåld!

...och tid att spela! ;)
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag har upptäckt att Encumbrance värdet för all rustning är när rustningen är buren utan att vara påtagen. All rustning minskar Encumbrance värdet med 3 när den är påtagen.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar