Star Wars Edge of the Empire

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag har skapat en ny doodle.

Som jag skrev i sms:et tror jag att kampanjen riskerar att rinna ut i sanden om vi inte får till spel snart. Jag har tyckt det varit väldigt roligt, både gruppen och systemet, och vill ogärna att detta händer.

Jag har tryckt in precis alla datum jag kan i doodlen - får vi inte till minst ett spelmöte så får vi helt enkelt acceptera att det inte gick och lägga ned. För att öka chanserna för kampanjen kommer vi spela även om det är någon som inte kan. Förhoppningsvis finns det i alla fall något tillfälle som alla kan så det inte behöver hända.

http://www.doodle.com/mqasxq65bwumu93b

Om vi får till ett spelmöte och kampanjen fortsätter så får vi diskutera fortsättningen. Dels i allmänhet men framförallt vad gäller att få till spelmöten. Ett spelmöte i månaden har visat sig göra kampanjen väldigt sårbar....
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av Ironjens »

Hej. Jag har haft jättekul med Edge of the Empire som kanske är det mest Jensvänliga rollspel jag har spelat på länge. Men nu ska jag äntligen ta tag i att börja skriva igen, något som jag inte gjort sen jag gick på folkhögskolan, för ett decennium sedan. Och då räcker tiden inte till till allt roligt även om man vill.

Jag har bestämt mig för att lägga rollspelandet på is ett tag framöver men jag hoppas att ni fortsätter spela, för som sagt är Edge of Empire riktigt jävla bra.

Och sen kanske skrivandet inte går som jag hade tänkt mig och då återkommer jag...
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Lycka till med skrivandet Jens! Tack för den här tiden.

Hade vi haft igång spelet hade jag inte tvekat på grund av ett avhopp men eftersom vi har haft svårt att få flyt i spelandet funderar jag på om detta kanske är en naturlig brytpunkt för kampanjen och vår spelgrupp?

Vad säger ni andra?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Star Wars Edge of the Empire

Inlägg av bladerunner_35 »

Utifrån doodlen bokar jag in följande spelmöten. Alla som vill vara med i kampanjen måste prioritera att hålla hårt på dessa tider.

Nästa speltillfälle är måndagen den 3 februari kl. 18 - 22.00 cirka. Vi kommer diskutera kampanjens framtid. Allt är möjligt. Om det funkar så spelar vi förhoppningsvis lite också men fokus kommer vara på att hitta en bra lösning så att vi kan fortsätta spela.

Nästa igen är måndagen den 3 mars kl. 18 - 22.00 cirka.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar